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市場調査レポート
商品コード
1291264
アルコール飲料の市場:世界の産業動向、シェア、規模、成長機会、2023-2028年予測Alcoholic Beverages Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2023-2028 |
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アルコール飲料の市場:世界の産業動向、シェア、規模、成長機会、2023-2028年予測 |
出版日: 2023年05月29日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 142 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のアルコール飲料の市場規模は、2022年に1兆5,373億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、2023年から2028年の間に2.94%の成長率(CAGR)を示し、2028年までに1兆8,059億米ドルに達すると予測しています。
アルコール飲料とは、発酵させた果実や穀物、糖分にエタノールを混ぜて作る飲み物のことです。ワインやシードルは発酵した果実をベースに作られ、ビールやスピリッツはそれぞれ大麦やライ麦を発酵させて製造されます。飲料のアルコール度数や風味は、熟成させるための保存期間や発酵させる容器によって左右されます。アルコール飲料は、若返りやレクリエーションのための飲み物として広く消費されています。
ウォッカ、フレーバーワイン、ビール、カクテルの製造における技術革新と進歩、消費者のライフスタイルの変化、飲料の嗜好、世界の醸造所やワイナリーの増加などが、市場の成長を後押ししています。さらに、プレミアムおよびスーパープレミアムアルコール飲料の需要は、先進経済諸国と新興経済諸国の双方で著しい成長を遂げています。また、若者や社会人の間で社交や週半ば/週末のパーティーの傾向が強まっていることも、市場にプラスの影響を与えています。都市化の進展に伴い、プレミアム飲料は気品や洗練されたイメージを持つようになり、消費者はユニークで革新的な飲用体験を求めるようになりました。そのため、様々な種類のフレーバーアルコールやミックスドビバレッジを試してみたいという傾向が強まっています。さらに、飲食品産業の成長、ソーシャルメディアやインターネットの普及率の上昇、流通・小売チャネルの改善などの要因も、市場の成長に寄与しています。
The global alcoholic beverages market size reached US$ 1,537.3 Billion in 2022. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 1,805.9 Billion by 2028, exhibiting a growth rate (CAGR) of 2.94% during 2023-2028.
An alcoholic beverage is a drink that is made by mixing ethanol with fermented fruits, grains and sugar. Wines and ciders are made using a fermented fruit base, while beers and spirits are manufactured by fermenting barley and rye respectively. The alcoholic content and flavor of the beverage are affected by how long it is stored to age and the container in which it is fermented. Alcoholic beverages are widely consumed as rejuvenating and recreational drinks.
Innovations and advancements in the manufacturing of vodka, flavored wine, beer and cocktail, coupled with the changing lifestyles of consumers, their beverage preferences, and increase in the number of breweries and wineries worldwide are aiding the growth of the market. Additionally, the demand for premium and super-premium alcoholic beverages is growing at a significant rate across both developed and emerging economies. The growing trend of socializing and mid-week/weekend parties among young and working professionals has also positively influenced the market. With increasing urbanization, premium beverages are now being associated with class and sophistication that has resulted in consumers looking for unique and innovative drinking experiences. This has led to a rising inclination towards experimentation with different varieties of flavored alcohols and mixed beverages. Furthermore, factors such as growth in the food and beverage industry, rising rate of social media and internet penetration, and improving distribution and retail channels are also contributing to the market growth.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global alcoholic beverages market report, along with forecasts at the global and regional level from 2023-2028. Our report has categorized the market based on category, alcoholic content, flavour, packaging type and distribution channel.
The report has also analysed the competitive landscape of the market with some of the key players being Anheuser-Busch InBev SA/NV, MillerCoors (Molson Coors Brewing Company), Heineken Holdings N.V., Carlsberg Breweries A/S, Diageo plc, Bacardi & Company Limited, Olvi Oyj, Tsingtao Brewery Company Limited, Beijing Yanjing Brewery Co. Ltd., Kirin Holdings Company, Limited, etc.
6.2.2.1.1 Market Trends
6.2.2.1.2 Market Forecast
6.2.2.2.1 Market Trends
6.2.2.2.2 Market Forecast
6.3.2.1.1 Market Trends
6.3.2.1.2 Market Forecast
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6.3.2.2.2 Market Forecast
6.3.2.3.1 Market Trends
6.3.2.3.2 Market Forecast
6.3.2.4.1 Market Trends
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6.3.2.5.1 Market Trends
6.3.2.5.2 Market Forecast
6.3.2.6.1 Market Trends
6.3.2.6.2 Market Forecast
6.3.2.7.1 Market Trends
6.3.2.7.2 Market Forecast
6.3.2.8.1 Market Trends
6.3.2.8.2 Market Forecast