デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1206700

大規模公開オンライン講座市場:コンポーネント、コース、エンドユーザー、地域別2023-2028

Massive Open Online Courses Market by Component, Course, End User, and Region 2023-2028

出版日: | 発行: IMARC | ページ情報: 英文 143 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=155.85円
大規模公開オンライン講座市場:コンポーネント、コース、エンドユーザー、地域別2023-2028
出版日: 2023年01月31日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 143 Pages
納期: 2~3営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

世界の大規模公開オンライン講座(MOOC)市場規模は、2022年に137億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、2023年から2028年の間に29.98%の成長率(CAGR)を示し、2028年までに639億8,000万米ドルに達すると予測しています。費用対効果の高い自習型学習プラットフォームのニーズの高まり、MOOCプラットフォームのゲーム化の進行、教育機関による遠隔学習の普及(特にCOVID-19の流行時)は、市場を牽引する要因の一部を表しています。

大規模公開オンライン講座(MOOC)は、インターネット上でコースへのアクセスを提供することにより、地理的に分散した個人の教育、訓練、および積極的な参加を促進するために設計された無料のWebベースの学習プログラムの範囲を表します。通常、録画または撮影されたビデオ講義、電子書籍、オンラインクイズ、プレゼンテーション、評価、対話型学習モジュール、フォーラムでの対話など、さまざまな従来の教材で構成されています。これらのコンテンツは、購読ベースまたは無料のログインアカウントで簡単にアクセスできます。従来の研修体系と比較すると、MOOCは学術的な単位を提供しない代わりに、受験者の雇用機会を高めるためのオンライン認証を提供します。これとは別に、MOOCは費用対効果が高く、多様な科目を提供しながら、物理的な場所に依存しない、柔軟な学習教育、およびキャリア展望の向上を保証しています。その結果、MOOCは教育機関と広く提携し、卒業生、大学院生、従業員、高校生に複数の科目を教えています。

大規模公開オンライン講座(MOOC)の市場動向

  • 複数のインタラクティブなコンテンツ教材を備えた、費用対効果の高い自習型オンライン学習プラットフォームに対するニーズの高まりは、大規模公開オンライン講座市場を成長へと導く重要な要因の1つとなっています。これに伴い、特にCOVID-19が流行している間、教育機関がこのような教育アプローチを広く採用したことも、成長を促す主要な要因として作用しています。さらに、ロジスティクス、マーケティング、起業家精神、リーダーシップなど、さまざまなビジネスマネジメントスキルを学ぶために従業員や卒業生がMOOCコースを幅広く活用していることも、市場の成長を後押ししています。このようなコースは、包括的なトレーニングを提供しながら、複数の技術的および個人的な属性を磨くのに役立ち、その結果、潜在的な候補者のキャリアの見通しを向上させることができます。これに加えて、主要企業別複数のオンライントレーニングプラットフォームの出現や、集中的なMOOCプログラムやブートキャンプを立ち上げるために政府がコース作成者と協力して行っている有利なイニシアティブが、市場の成長を促進しています。さらに、知識システムと学習アプリケーションの登場、およびこれらのプラットフォームとブロックチェーン、人工知能(AI)、データ分析、量子コンピューティング、複合現実(MR)との大規模な統合によるより良い学習体験の提供が、市場の成長を後押ししています。これとは別に、急速なデジタル化と、一般的な教育訓練よりもMOOCに傾倒する消費者のシフトが、市場に明るい展望を生み出しています。また、インターネットの普及やスマートフォンユーザーの増加などの要因も、市場の成長に向けて後押ししています。

主要市場のセグメンテーション

  • IMARC Groupは、世界の大規模公開オンライン講座(MOOC)市場の各セグメントにおける主要動向の分析と、2023年から2028年までの世界、地域、国レベルでの予測を掲載しています。当レポートでは、市場をコンポーネント、コース、エンドユーザーに基づいて分類しています。

コンポーネントの洞察

  • プラットフォーム
  • xMOOC
  • cMOOC
  • サービス
  • コンサルティング
  • インプリメンテーション
  • トレーニングおよびサポート
  • 本レポートでは、MOOC(Massive Open Online Course)市場の構成要素に基づく詳細な区分と分析も行っています。これには、プラットフォーム(xMOOCとcMOOC)とサービス(コンサルティング、実装、トレーニングとサポート)が含まれます。それ別と、サービスが最大のセグメントを占めています。

コースのインサイト

  • ビジネスマネジメント
  • コンピュータサイエンスとプログラミング
  • 科学
  • 社会学・哲学
  • 人文科学
  • 教育およびトレーニング
  • ヘルスケア・医学
  • その他
  • 大規模公開オンライン講座(MOOC)市場のコースに基づく詳細な区分と分析も報告書に記載されています。これには、ビジネスマネジメント、コンピュータサイエンスとプログラミング、科学、社会学と哲学、人文科学、教育とトレーニング、ヘルスケアと医療、その他が含まれます。同レポート別と、ビジネスマネジメントが最大の市場シェアを占めています。

エンドユーザーの洞察

  • 中学生
  • 大学院
  • 企業
  • 大学院生
  • 高等学校
  • また、エンドユーザー別のMOOC(Massive Open Online Course)市場の詳細な区分と分析も行っています。これには、中学校、大学院、企業、大学院生、高校が含まれます。それ別と、法人が最も大きな市場シェアを占めています。

地域別インサイト

  • 北米
  • 米国
  • カナダ
  • アジア太平洋地域
  • 中国
  • 日本
  • インド
  • 韓国
  • オーストラリア
  • インドネシア
  • その他
  • 欧州
  • ドイツ
  • フランス
  • 英国
  • イタリア
  • スペイン
  • ロシア
  • その他
  • ラテンアメリカ
  • ブラジル
  • メキシコ
  • その他
  • 中東およびアフリカ
  • また、北米(米国、カナダ)、アジア太平洋(中国、日本、インド、韓国、オーストラリア、インドネシア、その他)、欧州(ドイツ、フランス、英国、イタリア、スペイン、ロシア、その他)、ラテンアメリカ(ブラジル、メキシコ、その他)、中東・アフリカを含むすべての主要地域市場について包括的に分析しています。それ別と、北米はマッシブ・オープン・オンラインコース(MOOC)の最大市場となっています。北米の大規模公開オンライン講座(MOOC)市場を牽引する要因としては、費用対効果の高い自習型学習プラットフォームのニーズの高まりや、教育機関による遠隔学習の普及、特にCOVID-19の大流行時には強制封鎖のため、などが挙げられます。

本レポートで回答した主な質問

  • 世界の大規模公開オンライン講座(MOOC)市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか?
  • 世界の大規模公開オンライン講座(MOOC)市場における促進要因、市場抑制要因、機会とは何か?
  • 主要な地域市場とは?
  • 最も魅力的な大規模公開オンライン講座(MOOC)市場を代表する国はどこか?
  • 構成要素に基づく市場の内訳は?
  • コース別の市場内訳は?
  • エンドユーザー別の市場内訳は?
  • 世界の大規模公開オンライン講座(MOOC)市場の競合構造は?
  • 世界の大規模公開オンライン講座(MOOC)市場の主要プレイヤー/企業はどこか?

目次

第1章 序文

第2章 調査手法と範囲

  • 調査の目的
  • 利害関係者
  • データソース
    • 一次情報
    • 二次情報
  • 市場推定
    • ボトムアップアプローチ
    • トップダウンアプローチ
  • 予測手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 イントロダクション

  • 概要
  • 主要な産業動向

第5章 大量公開オンライン講座(MOOC)の世界市場

  • 市場概要
  • 市場実績
  • COVID-19の影響
  • 市場予測

第6章 コンポーネント別市場内訳

  • プラットフォーム
    • 市場動向
    • 主要セグメント
      • xMOOC
      • cMOOC
    • 市場予測
  • サービス
    • 市場動向
    • 主要セグメント
      • コンサルティング
      • インプリメンテーション
      • トレーニング&サポート
    • 市場予測

第7章 コース別市場内訳

  • ビジネスマネジメント
    • 市場動向
    • 市場予測
  • コンピュータサイエンスとプログラミング
    • 市場動向
    • 市場展望
  • サイエンス
    • 市場動向
    • 市場予測
  • 社会学・哲学
    • 市場動向
    • 市場予測
  • 人文科学
    • 市場動向
    • 市場予測
  • 教育・研修
    • 市場動向
    • 市場展望
  • ヘルスケアと医療
    • 市場動向
    • 市場展望
  • その他
    • 市場動向
    • 市場予測

第8章 エンドユーザー別市場内訳

  • 中学生
    • 市場動向
    • 市場予測
  • 大学院
    • 市場動向
    • 市場予測
  • コーポレート
    • 市場動向
    • 市場予測
  • 大学院生
    • 市場動向
    • 市場予測
  • 高等学校
    • 市場動向
    • 市場予測

第9章 地域別市場内訳

  • 北米
    • 米国
      • 市場動向
      • 市場予測
    • カナダ
      • 市場動向
      • 市場展望
  • アジア太平洋地域
    • 中国
      • 市場動向
      • 市場展望
    • 日本
      • 市場動向
      • 市場予測
    • インド
      • 市場動向
      • 市場展望
    • 韓国市場
      • 市場動向
      • 市場展望
    • オーストラリア
      • 市場動向
      • 市場展望
    • インドネシア
      • 市場動向
      • 市場展望
    • その他
      • 市場動向
      • 市場予測
  • 欧州
    • ドイツ
      • 市場動向
      • 市場展望
    • フランス
      • 市場動向
      • 市場予測
    • 英国
      • 市場動向
      • 市場予測
    • イタリア
      • 市場動向
      • 市場展望
    • スペイン
      • 市場動向
      • 市場展望
    • ロシア
      • 市場動向
      • 市場展望
    • その他
      • 市場動向
      • 市場予測
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
      • 市場動向
      • 市場展望
    • メキシコ
      • 市場動向
      • 市場展望
    • その他
      • 市場動向
      • 市場予測
  • 中東・アフリカ地域
    • 市場動向
    • 国別市場内訳
    • 市場予測

第10章 促進要因、抑制要因、機会

  • 概要
  • 促進要因
  • 抑制要因条件
  • ビジネスチャンス

第11章 バリューチェーン分析

第12章 ポーターズファイブフォース分析

  • 概要
  • 買い手の交渉力
  • 供給企業の交渉力
  • 競合の度合い
  • 新規参入業者の脅威
  • 代替品の脅威

第13章 価格分析

第14章 競争情勢

  • 市場構造
  • 主要企業
  • 主要企業のプロファイル
    • 360training.com Inc.
    • Coursera Inc.
    • Edureka
    • Edx LLC
    • FutureLearn Limited
    • Intellipaat Software Solutions Pvt. Ltd.
    • Iversity Inc.
    • Jigsaw Academy
    • Linkedin Corporation
    • My Mooc
    • Udemy Inc.
    • Xuetangx

本レポートに記載されている企業名は一部であり、全ての企業名は本レポートに記載されています。

図表

List of Figures

  • Figure 1: Global: Massive Open Online Courses Market: Major Drivers and Challenges
  • Figure 2: Global: Massive Open Online Courses Market: Sales Value (in Billion US$), 2017-2022
  • Figure 3: Global: Massive Open Online Courses Market Forecast: Sales Value (in Billion US$), 2023-2028
  • Figure 4: Global: Massive Open Online Courses Market: Breakup by Component (in %), 2022
  • Figure 5: Global: Massive Open Online Courses Market: Breakup by Course (in %), 2022
  • Figure 6: Global: Massive Open Online Courses Market: Breakup by End User (in %), 2022
  • Figure 7: Global: Massive Open Online Courses Market: Breakup by Region (in %), 2022
  • Figure 8: Global: Massive Open Online Courses (Platform) Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 9: Global: Massive Open Online Courses (Platform) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 10: Global: Massive Open Online Courses (Services) Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 11: Global: Massive Open Online Courses (Services) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 12: Global: Massive Open Online Courses (Business Management) Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 13: Global: Massive Open Online Courses (Business Management) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 14: Global: Massive Open Online Courses (Computer Science and Programming) Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 15: Global: Massive Open Online Courses (Computer Science and Programming) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 16: Global: Massive Open Online Courses (Science) Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 17: Global: Massive Open Online Courses (Science) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 18: Global: Massive Open Online Courses (Sociology and Philosophy) Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 19: Global: Massive Open Online Courses (Sociology and Philosophy) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 20: Global: Massive Open Online Courses (Humanities) Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 21: Global: Massive Open Online Courses (Humanities) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 22: Global: Massive Open Online Courses (Education and Training) Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 23: Global: Massive Open Online Courses (Education and Training) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 24: Global: Massive Open Online Courses (Healthcare and Medicine) Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 25: Global: Massive Open Online Courses (Healthcare and Medicine) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 26: Global: Massive Open Online Courses (Other Courses) Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 27: Global: Massive Open Online Courses (Other Courses) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 28: Global: Massive Open Online Courses (Junior High School) Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 29: Global: Massive Open Online Courses (Junior High School) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 30: Global: Massive Open Online Courses (Post-Graduate) Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 31: Global: Massive Open Online Courses (Post-Graduate) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 32: Global: Massive Open Online Courses (Corporate) Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 33: Global: Massive Open Online Courses (Corporate) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 34: Global: Massive Open Online Courses (Under-Graduate) Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 35: Global: Massive Open Online Courses (Under-Graduate) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 36: Global: Massive Open Online Courses (High School) Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 37: Global: Massive Open Online Courses (High School) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 38: North America: Massive Open Online Courses Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 39: North America: Massive Open Online Courses Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 40: United States: Massive Open Online Courses Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 41: United States: Massive Open Online Courses Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 42: Canada: Massive Open Online Courses Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 43: Canada: Massive Open Online Courses Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 44: Asia-Pacific: Massive Open Online Courses Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 45: Asia-Pacific: Massive Open Online Courses Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 46: China: Massive Open Online Courses Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 47: China: Massive Open Online Courses Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 48: Japan: Massive Open Online Courses Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 49: Japan: Massive Open Online Courses Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 50: India: Massive Open Online Courses Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 51: India: Massive Open Online Courses Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 52: South Korea: Massive Open Online Courses Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 53: South Korea: Massive Open Online Courses Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 54: Australia: Massive Open Online Courses Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 55: Australia: Massive Open Online Courses Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 56: Indonesia: Massive Open Online Courses Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 57: Indonesia: Massive Open Online Courses Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 58: Others: Massive Open Online Courses Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 59: Others: Massive Open Online Courses Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 60: Europe: Massive Open Online Courses Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 61: Europe: Massive Open Online Courses Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 62: Germany: Massive Open Online Courses Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 63: Germany: Massive Open Online Courses Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 64: France: Massive Open Online Courses Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 65: France: Massive Open Online Courses Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 66: United Kingdom: Massive Open Online Courses Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 67: United Kingdom: Massive Open Online Courses Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 68: Italy: Massive Open Online Courses Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 69: Italy: Massive Open Online Courses Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 70: Spain: Massive Open Online Courses Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 71: Spain: Massive Open Online Courses Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 72: Russia: Massive Open Online Courses Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 73: Russia: Massive Open Online Courses Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 74: Others: Massive Open Online Courses Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 75: Others: Massive Open Online Courses Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 76: Latin America: Massive Open Online Courses Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 77: Latin America: Massive Open Online Courses Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 78: Brazil: Massive Open Online Courses Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 79: Brazil: Massive Open Online Courses Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 80: Mexico: Massive Open Online Courses Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 81: Mexico: Massive Open Online Courses Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 82: Others: Massive Open Online Courses Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 83: Others: Massive Open Online Courses Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 84: Middle East and Africa: Massive Open Online Courses Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 85: Middle East and Africa: Massive Open Online Courses Market: Breakup by Country (in %), 2022
  • Figure 86: Middle East and Africa: Massive Open Online Courses Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 87: Global: Massive Open Online Courses Industry: Drivers, Restraints, and Opportunities
  • Figure 88: Global: Massive Open Online Courses Industry: Value Chain Analysis
  • Figure 89: Global: Massive Open Online Courses Industry: Porter's Five Forces Analysis

List of Tables

  • Table 1: Global: Massive Open Online Courses Market: Key Industry Highlights, 2022 & 2028
  • Table 2: Global: Massive Open Online Courses Market Forecast: Breakup by Component (in Million US$), 2023-2028
  • Table 3: Global: Massive Open Online Courses Market Forecast: Breakup by Course (in Million US$), 2023-2028
  • Table 4: Global: Massive Open Online Courses Market Forecast: Breakup by End User (in Million US$), 2023-2028
  • Table 5: Global: Massive Open Online Courses Market Forecast: Breakup by Region (in Million US$), 2023-2028
  • Table 6: Global: Massive Open Online Courses Market: Competitive Structure
  • Table 7: Global: Massive Open Online Courses Market: Key Players
目次
Product Code: SR1323A172_Report

The global massive open online courses (MOOC) market size reached US$ 13.7 Billion in 2022. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 63.98 Billion by 2028, exhibiting a growth rate (CAGR) of 29.98% during 2023-2028. The increasing need for cost-effective self-paced learning platforms, the ongoing gamification of MOOC platforms and the widespread adoption of remote learning by educational institutes, especially during the COVID-19 pandemic, represent some of the factors driving the market.

Massive open online courses (MOOCs) represent a range of free web-based learning programs designed for teaching, training, and promoting active participation of geographically dispersed individuals by providing access to courses over the internet. They usually comprise various traditional teaching materials, including recorded or filmed video lectures, e-books, online quizzes, presentations, assessments, interactive learning modules, and forum interactions. These content materials are easily accessible through subscription-based or free login accounts. As compared to conventional training structure, MOOCs do not offer academic credits; instead, they provide an online certification to enhance the employment opportunity of a candidate. Apart from this, MOOCs are cost-effective, offer diverse subjects while ensuring no physical location dependence, flexible learning education, and enhanced career prospects. As a result, MOOCs are widely affiliated with educated institutions to teach multiple subjects to graduates, postgraduates, employees, and high school students.

Massive Open Online Courses (MOOC) Market Trends:

  • The rising need for cost-effective and self-paced online learning platforms with multiple interactive content materials represent one of the key factors driving the massive open online courses market toward growth. In line with this, the widespread adoption of such teaching approaches by educational institutions, especially during the COVID-19 pandemic, is acting as another major growth-inducing factor. Moreover, the extensive utilization of MOOC courses by employees and graduates for learning several business management skills, such as logistics, marketing, entrepreneurship, and leadership, is supporting the market growth. Such courses help hone multiple technical and intrapersonal attributes while providing comprehensive training, which, in turn, improves the career prospects of a potential candidate. This, along with the emergence of several online training platforms by key players and favorable initiatives being undertaken by governments in collaboration with course creators to launch intensive MOOC programs and boot camps are propelling market growth. Furthermore, the advent of knowledge systems and learning applications and the large-scale integration of these platforms with blockchain, artificial intelligence (AI), data analytics, quantum computing, and mixed reality (MR) to offer better learning experiences are favoring the market growth. Apart from this, rapid digitalization and shifting consumer inclination toward MOOC over typical educational training are creating a positive outlook for the market. Other factors, such as increasing penetration of internet and a rising number of smartphone users, are also driving the market toward growth.

Key Market Segmentation:

  • IMARC Group provides an analysis of the key trends in each segment of the global massive open online courses (MOOC) market, along with forecasts at the global, regional, and country level from 2023-2028. Our report has categorized the market based on component, course, and end user.

Component Insights:

  • Platform
  • xMOOC
  • cMOOC
  • Services
  • Consulting
  • Implementation
  • Training and Support
  • The report has also provided a detailed breakup and analysis of massive open online courses (MOOC) market based on the component. This includes platform (xMOOC and cMOOC) and services (consulting, implementation, and training and support). According to the report, service represented the largest segment.

Course Insights:

  • Business Management
  • Computer Science and Programming
  • Science
  • Sociology and Philosophy
  • Humanities
  • Education and Training
  • Healthcare and Medicine
  • Others
  • A detailed breakup and analysis of the massive open online courses (MOOC) market based on the course has also been provided in the report. This includes business management, computer science and programming, science, sociology and philosophy, humanities, education and training, healthcare and medicine, and others. According to the report, business management accounted for the largest market share.

End User Insights:

  • Junior High School
  • Post-Graduate
  • Corporate
  • Under-Graduate
  • High School
  • A detailed breakup and analysis of the massive open online courses (MOOC) market based on the end user has also been provided in the report. This includes junior high school, post-graduate, corporate, under-graduate, and high school. According to the report, corporate accounted for the largest market share.

Regional Insights:

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Indonesia
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Italy
  • Spain
  • Russia
  • Others
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Others
  • Middle East and Africa
  • The report has also provided a comprehensive analysis of all the major regional markets that include North America (the United States and Canada); Asia Pacific (China, Japan, India, South Korea, Australia, Indonesia, and others); Europe (Germany, France, the United Kingdom, Italy, Spain, Russia, and others); Latin America (Brazil, Mexico, and others); and Middle East and Africa. According to the report, North America was the largest market for massive open online courses (MOOC). Some of the factors driving the North America massive open online courses (MOOC) market included by the increasing need for cost-effective self-paced learning platforms and the widespread adoption of remote learning by educational institutes, especially during the COVID-19 pandemic, due to the mandatory lockdown.

Competitive Landscape:

  • The report has also provided a comprehensive analysis of the competitive landscape in the global massive open online courses (MOOC) market. Detailed profiles of all major companies have also been provided. Some of the companies covered include 360training.com Inc., Coursera Inc., Edureka, Edx LLC, FutureLearn Limited, Intellipaat Software Solutions Pvt. Ltd., Iversity Inc., Jigsaw Academy, Linkedin Corporation, My Mooc, Udemy Inc., Xuetangx, etc. Kindly note that this only represents a partial list of companies, and the complete list has been provided in the report.

Key Questions Answered in This Report:

  • How has the global massive open online courses (MOOC) market performed so far and how will it perform in the coming years?
  • What are the drivers, restraints, and opportunities in the global massive open online courses (MOOC) market?
  • What are the key regional markets?
  • Which countries represent the most attractive massive open online courses (MOOC) markets?
  • What is the breakup of the market based on the component?
  • What is the breakup of the market based on the course?
  • What is the breakup of the market based on the end user?
  • What is the competitive structure of the global massive open online courses (MOOC) market?
  • Who are the key players/companies in the global massive open online courses (MOOC) market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Massive Open Online Courses (MOOC) Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Component

  • 6.1 Platform
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Key Segments
      • 6.1.2.1 xMOOC
      • 6.1.2.2 cMOOC
    • 6.1.3 Market Forecast
  • 6.2 Services
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Key Segments
      • 6.2.2.1 Consulting
      • 6.2.2.2 Implementation
      • 6.2.2.3 Training and Support
    • 6.2.3 Market Forecast

7 Market Breakup by Course

  • 7.1 Business Management
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Computer Science and Programming
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 Science
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast
  • 7.4 Sociology and Philosophy
    • 7.4.1 Market Trends
    • 7.4.2 Market Forecast
  • 7.5 Humanities
    • 7.5.1 Market Trends
    • 7.5.2 Market Forecast
  • 7.6 Education and Training
    • 7.6.1 Market Trends
    • 7.6.2 Market Forecast
  • 7.7 Healthcare and Medicine
    • 7.7.1 Market Trends
    • 7.7.2 Market Forecast
  • 7.8 Others
    • 7.8.1 Market Trends
    • 7.8.2 Market Forecast

8 Market Breakup by End User

  • 8.1 Junior High School
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Post-Graduate
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast
  • 8.3 Corporate
    • 8.3.1 Market Trends
    • 8.3.2 Market Forecast
  • 8.4 Under-Graduate
    • 8.4.1 Market Trends
    • 8.4.2 Market Forecast
  • 8.5 High School
    • 8.5.1 Market Trends
    • 8.5.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Region

  • 9.1 North America
    • 9.1.1 United States
      • 9.1.1.1 Market Trends
      • 9.1.1.2 Market Forecast
    • 9.1.2 Canada
      • 9.1.2.1 Market Trends
      • 9.1.2.2 Market Forecast
  • 9.2 Asia-Pacific
    • 9.2.1 China
      • 9.2.1.1 Market Trends
      • 9.2.1.2 Market Forecast
    • 9.2.2 Japan
      • 9.2.2.1 Market Trends
      • 9.2.2.2 Market Forecast
    • 9.2.3 India
      • 9.2.3.1 Market Trends
      • 9.2.3.2 Market Forecast
    • 9.2.4 South Korea
      • 9.2.4.1 Market Trends
      • 9.2.4.2 Market Forecast
    • 9.2.5 Australia
      • 9.2.5.1 Market Trends
      • 9.2.5.2 Market Forecast
    • 9.2.6 Indonesia
      • 9.2.6.1 Market Trends
      • 9.2.6.2 Market Forecast
    • 9.2.7 Others
      • 9.2.7.1 Market Trends
      • 9.2.7.2 Market Forecast
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Germany
      • 9.3.1.1 Market Trends
      • 9.3.1.2 Market Forecast
    • 9.3.2 France
      • 9.3.2.1 Market Trends
      • 9.3.2.2 Market Forecast
    • 9.3.3 United Kingdom
      • 9.3.3.1 Market Trends
      • 9.3.3.2 Market Forecast
    • 9.3.4 Italy
      • 9.3.4.1 Market Trends
      • 9.3.4.2 Market Forecast
    • 9.3.5 Spain
      • 9.3.5.1 Market Trends
      • 9.3.5.2 Market Forecast
    • 9.3.6 Russia
      • 9.3.6.1 Market Trends
      • 9.3.6.2 Market Forecast
    • 9.3.7 Others
      • 9.3.7.1 Market Trends
      • 9.3.7.2 Market Forecast
  • 9.4 Latin America
    • 9.4.1 Brazil
      • 9.4.1.1 Market Trends
      • 9.4.1.2 Market Forecast
    • 9.4.2 Mexico
      • 9.4.2.1 Market Trends
      • 9.4.2.2 Market Forecast
    • 9.4.3 Others
      • 9.4.3.1 Market Trends
      • 9.4.3.2 Market Forecast
  • 9.5 Middle East and Africa
    • 9.5.1 Market Trends
    • 9.5.2 Market Breakup by Country
    • 9.5.3 Market Forecast

10 Drivers, Restraints, and Opportunities

  • 10.1 Overview
  • 10.2 Drivers
  • 10.3 Restraints
  • 10.4 Opportunities

11 Value Chain Analysis

12 Porters Five Forces Analysis

  • 12.1 Overview
  • 12.2 Bargaining Power of Buyers
  • 12.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 12.4 Degree of Competition
  • 12.5 Threat of New Entrants
  • 12.6 Threat of Substitutes

13 Price Analysis

14 Competitive Landscape

  • 14.1 Market Structure
  • 14.2 Key Players
  • 14.3 Profiles of Key Players
    • 14.3.1 360training.com Inc.
      • 14.3.1.1 Company Overview
      • 14.3.1.2 Product Portfolio
    • 14.3.2 Coursera Inc.
      • 14.3.2.1 Company Overview
      • 14.3.2.2 Product Portfolio
      • 14.3.2.3 Financials
    • 14.3.3 Edureka
      • 14.3.3.1 Company Overview
      • 14.3.3.2 Product Portfolio
    • 14.3.4 Edx LLC
      • 14.3.4.1 Company Overview
      • 14.3.4.2 Product Portfolio
    • 14.3.5 FutureLearn Limited
      • 14.3.5.1 Company Overview
      • 14.3.5.2 Product Portfolio
    • 14.3.6 Intellipaat Software Solutions Pvt. Ltd.
      • 14.3.6.1 Company Overview
      • 14.3.6.2 Product Portfolio
    • 14.3.7 Iversity Inc.
      • 14.3.7.1 Company Overview
      • 14.3.7.2 Product Portfolio
    • 14.3.8 Jigsaw Academy
      • 14.3.8.1 Company Overview
      • 14.3.8.2 Product Portfolio
    • 14.3.9 Linkedin Corporation
      • 14.3.9.1 Company Overview
      • 14.3.9.2 Product Portfolio
      • 14.3.9.3 SWOT Analysis
    • 14.3.10 My Mooc
      • 14.3.10.1 Company Overview
      • 14.3.10.2 Product Portfolio
    • 14.3.11 Udemy Inc.
      • 14.3.11.1 Company Overview
      • 14.3.11.2 Product Portfolio
      • 14.3.11.3 Financials
    • 14.3.12 Xuetangx
      • 14.3.12.1 Company Overview
      • 14.3.12.2 Product Portfolio

Kindly, note that this only represents a partial list of companies, and the complete list has been provided in the report