市場調査レポート
商品コード
1451709
ヒアラブル市場レポート:製品、タイプ、接続技術、エンドユーザー、地域別、2024-2032Hearables Market Report by Product (Headsets, Earbuds, Hearing Aids), Type (On Ear, In Ear, Over Ear), Connectivity Technology (Wired, Wireless), End User (Consumer, Industrial, Healthcare), and Region 2024-2032 |
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ヒアラブル市場レポート:製品、タイプ、接続技術、エンドユーザー、地域別、2024-2032 |
出版日: 2024年03月02日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 149 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のヒアラブル市場規模は2023年に381億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、市場は2032年までに940億米ドルに達し、2024年から2032年の間に10.2%の成長率(CAGR)を示すと予測しています。
ヒアラブルは、ワイヤレス通信、臨床モニタリング、フィットネストラッキングのために設計された、便利でワイヤレス、計算されたインイヤーウェアラブルデバイスを指します。ブルートゥース、デジタル・エンハンスト・コードレス通信(DECT)、Wi-Fi、携帯電話ネットワークを通じて、あらゆる電子機器と相互接続できます。従来のヘッドホンと比べて、ヒアラブルは生体認証近接機能や様々なセンサーを備えており、ユーザーのコンテキスト、嗜好、行動を取得することができます。これとは別に、より良い音出力を生成するために脳波を監視したり、周囲の音を強化したり、音声の明瞭度を高めたり、音声ベースのパーソナル・アシスタンスを提供したりすることができます。これらの特性に基づいて、ヒアラブルはユーザーに装着され、環境ベースのノイズを抑制し、全体的なオーディオ体験を向上させる。現在、ヒアラブルは主にオンイヤー型、オーバーイヤー型のヘッドセットとイヤーバッズで販売されています。
エレクトロニクス分野の大幅な拡大に伴い、オーディオおよびノイズキャンセリング特性が強化されたワイヤレスヘッドフォンやインフォテインメントデバイスに対するニーズが高まっており、これが市場成長の主な原動力となっています。さらに、個人の健康状態をモニターし、難聴の脅威を軽減するための携帯型ヒアラブルの発売や、商業・産業分野での普及が、もう一つの成長促進要因として作用しています。これに伴い、ハンズフリー通話やコミュニケーションを可能にし、バックグラウンドノイズを軽減するインイヤー型や外付けマイク型の聴覚コンピューティングの登場が市場成長に寄与しています。これはさらに、位置情報ベースの提案、音声ベースのパーソナルアシスタンス、ジェスチャーやタッチベースのコントロール、近距離無線通信(NFC)技術の大規模な統合にも影響されています。さらに、洗練されたデザインによる小型化された電子機器への消費者の傾斜が、製品需要を補完しています。これとは別に、オーディオプログラミング、リアルタイム測定基準、睡眠ソリューションを備えたヒアラブルを設計するための主要企業間の戦略的提携が、市場の成長を積極的に刺激しています。
The global hearables market size reached US$ 38.1 Billion in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 94.0 Billion by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 10.2% during 2024-2032.
Hearables, or smart headphones, refer to convenient, wireless, computational in-ear wearable devices designed for wireless communication, clinical monitoring, and fitness tracking. They can be interconnected with any electronic device through Bluetooth, digital enhanced cordless telecommunication (DECT), Wi-Fi, and cellular networks. As compared to conventional headphones, hearables are featured with biometric proximity and various sensors that enable devices to acquire users' contexts, preferences, and behaviors. Apart from this, they can supervise brain waves to generate better sound output, enhance ambient sounds, augment voice clarity, and provide voice-based personal assistance. Based on these properties, hearables are worn by users to suppress environment-based noise and improve the overall audio experience. Currently, they are mainly available in on and over-ear headsets and earbud forms.
With the considerable expansion in the electronics sector, there has been an increasing need for wireless headphones and infotainment devices with enhanced audio and noise cancellation properties, which is majorly driving the market growth. Additionally, the launch of portable hearables and their widespread adoption across the commercial and industrial sectors to monitor individuals' health status and mitigate the hearing loss threat are acting as another growth-inducing factor. In line with this, the advent of in-ear or external microphone hearing computing to allow hands-free calling and communication while mitigating background noises is contributing to the market growth. This is further influenced by the large-scale integration of location-based suggestions, voice-based personal assistance, gesture and touch-based control, and near-field communication (NFC) technologies. Moreover, the shifting consumer inclination toward miniaturized electronic devices due to their sleek design is supplementing the product demand. Apart from this, strategic collaborations amongst key players to engineer hearables with audio programming, real-time metrics, and sleeping solutions are positively stimulating the market growth.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global hearables market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2024-2032. Our report has categorized the market based on product, type, connectivity technology and end user.
Headsets
Earbuds
Hearing Aids
On Ear
In Ear
Over Ear
Wired
Wireless
Bluetooth
Wi-Fi
DECT
Others
Consumer
Industrial
Construction
Manufacturing
Mining
Others
Healthcare
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Apple Inc., Bose Corporation, Bragi, Jabra, LG Electronics (LG Corporation), Logitech International S.A., Ptron (Palred Technologies Ltd), Samsung Electronics Co. Ltd., Skullcandy Inc, Sony Corporation, Starkey Laboratories Inc., Voxx International Corporation and Widex A/S. Kindly, note that this only represents a partial list of companies, and the complete list has been provided in the report.
Kindly, note that this only represents a partial list of companies, and the complete list has been provided in the report