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市場調査レポート
商品コード
1370405
抹茶市場:世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2023-2028年予測Matcha Tea Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2023-2028 |
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抹茶市場:世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2023-2028年予測 |
出版日: 2023年10月15日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 139 Pages
納期: 2~3営業日
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世界の抹茶市場規模は2022年に30億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、市場は2028年までに46億米ドルに達し、2023年から2028年の間に7.2%の成長率(CAGR)を示すと予測しています。
抹茶は緑茶の一種で、若い茶葉を摘んで粉砕し、鮮やかな緑色の粉末にしたものです。カメリア・シネンシス(Camellia sinensis)植物から得られ、ビタミン、ミネラル、健康に有益なポリフェノールなどの必須栄養素を豊富に含んでいます。抹茶には抗酸化作用と抗炎症作用があり、コレステロール値を高め、骨を丈夫にし、肌のコラーゲン生成を促進します。また、心臓の健康を促進し、がんや糖尿病の発症を予防し、脳機能を高め、肝臓を毒素の蓄積から守り、エネルギーを増加させ、体重減少を促します。粉末や液体の形で市販されている抹茶は、いくつかの主要な栄養素と抗酸化物質をより強力に含んでいるため、従来の緑茶に代わるより健康的な代替品と考えられています。
世界中の飲食品(F&B)業界で広く製品が採用されていることが、市場に明るい見通しを生み出しています。抹茶は、オートミール、ラテアイスキャンディー、サラダドレッシング、スムージー、アイスティー飲料、デザートなど、いくつかの食品に広く取り入れられています。さらに、消費者の抹茶への傾倒が高まっているのは、糖尿病、がん、心臓病などの生活習慣病が増加していることと、抹茶の消費に関連する健康上の利点に関する認識が高まっていることに起因しています。これとは別に、多様な消費者層に対応するため、マンゴー、ブルーベリー、バニラ、マンゴー・ピーチといった新しい革新的なフレーバーの製品が登場したことも、市場成長に弾みをつけています。これに伴い、人工農薬や化学肥料を使用せず、環境に配慮した有機抹茶の発売が市場成長にプラスの影響を与えています。その他、クリーンラベル製品に対する需要の増加、化粧品やパーソナルケア産業における製品の利用拡大、消費者の支出能力の上昇などが、市場のさらなる成長を促すと予想されます。
The global matcha tea market size reached US$ 3.0 Billion in 2022. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 4.6 Billion by 2028, exhibiting a growth rate (CAGR) of 7.2% during 2023-2028.
Matcha tea is a type of green tea prepared by picking and grinding young tea leaves into a bright green powder. It is obtained from the Camellia sinensis plant and is rich in essential nutrients, such as vitamins, minerals, and health-beneficial polyphenols. Matcha tea exhibits antioxidant and anti-inflammatory properties and promotes healthier cholesterol levels, builds bone strength, and stimulates collagen production in the skin. It also aids in promoting heart health, preventing the onset of cancer and diabetes, boosting brain function, protecting the liver against toxin buildups, increasing energy and encouraging weight loss. Commercially available in powder and liquid forms, matcha tea is considered a healthier alternative to traditional green tea as it contains a stronger concentration of some key nutrients and antioxidants.
The widespread product adoption in the food and beverage (F&B) industry across the globe is creating a positive outlook for the market. Matcha tea is widely incorporated in several foods, such as oatmeal, latte popsicles, salad dressings, smoothies, iced tea beverages, and desserts. Additionally, the rising inclination of consumers toward matcha tea can be attributed to the increasing instances of lifestyle-based diseases, such as diabetes, cancer and heart diseases, and the growing awareness regarding the health benefits associated with the consumption of the product. Apart from this, the introduction of the product in new innovative flavors, such as mango, blueberry, vanilla and mango peach, to cater to the diverse consumer base is providing an impetus to the market growth. In line with this, the launch of organic matcha tea produced without artificial pesticides and fertilizers while being environmentally friendly is positively impacting the market growth. Other factors, including the increasing demand for clean label products, widespread product utilization in the cosmetics and personal care industries, and the rising expenditure capacities of consumers, are anticipated to drive the market further toward growth.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global matcha tea market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2023-2028. Our report has categorized the market based on product type, form, nature and distribution channel.
Regular
Flavored
Powder
Liquid
Conventional
Organic
Supermarkets and Hypermarkets
Specialty Stores
Food Service
Online Stores
Others
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being AIYA Europe GmbH, AOI Tea Company, Celestial Seasonings (The Hain Celestial Group Inc.), Encha, Grace & Green, Green Foods Corporation, Ito En Ltd., Marukyu Koyamaen Co Ltd., Midori Spring Limited, Mizuba Tea Company, Sasaki Green Tea Company, Tenzo Tea and Unilever plc.