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市場調査レポート
商品コード
1390467
月経カップ市場:世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2023-2028年予測Menstrual Cup Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2023-2028 |
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月経カップ市場:世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2023-2028年予測 |
出版日: 2023年11月24日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 138 Pages
納期: 2~3営業日
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月経カップの世界市場規模は2022年に10億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、市場は2028年までに13億米ドルに達し、2022年から2028年の間に4.47%の成長率(CAGR)を示すと予測しています。
月経カップは、月経時に月経液を集め、漏れを防ぐために使用される女性の衛生用品です。ベル型のカップで、底部にステムがあります。カップは経血を集め、膣内のpHレベルを適切に保つのに役立ちます。月経カップは、使用者の年齢に応じて、さまざまな形やサイズのものがあります。医療グレードの柔軟なシリコン、ラテックスゴム、熱可塑性エラストマーを使用して製造されています。従来の生理用ナプキンやタンポンに比べ、環境にやさしく、経血を吸収する代わりに集めます。数時間ごとに取り外して洗浄し、再利用することができます。使い捨てタイプと再利用可能タイプがあり、使用前に熱湯消毒が必要です。
世界中で女性の衛生に関する意識が高まっていることが、市場成長に明るい見通しをもたらす主な要因の1つです。さらに、生理用ナプキンやタンポンよりも月経カップの方が優れているという認識が高まっていることも、市場の成長を後押ししています。月経カップは感染症のリスクを減らし、臭いを防ぎ、経血をより多く保持し、非常に衛生的です。さらに、月経カップへのスマート技術の統合など、様々な製品革新が他の成長促進要因として作用しています。製品メーカーは、経血の色の変化を示し、起こりうる健康リスクを検出するために、ブルートゥース技術を通じてスマートフォンのアプリケーションと統合可能なバリエーションを発売しています。その他にも、消費者の支出能力の上昇や、公衆衛生を促進する政府の好意的な政策やキャンペーンの実施などが、市場の成長を促進すると予想されます。
The global menstrual cup market size reached US$ 1,000 Million in 2022. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 1,300 Million by 2028, exhibiting a growth rate (CAGR) of 4.47% during 2022-2028.
A menstrual cup is a female hygiene product used during menstruation to collect menstrual fluid and prevent leaking. It is a bell-shaped cup with a stem at its base. The cup collects the blood flow and aids in maintaining the adequate pH level in the vagina. Menstrual cups are available in a wide variety of shapes and sizes depending upon the age of the user. They are manufactured using medical-grade flexible silicone, latex rubber and thermoplastic elastomers. In comparison to the traditionally used sanitary pads and tampons, these cups are environmentally friendly and collect the flow instead of absorbing it. They can be removed, cleaned and reused after every few hours. They are also available in disposable and reusable variants that need to be sterilized in boiling water before use.
The increasing awareness regarding female hygiene across the globe is one of the key factors creating a positive outlook for the market growth. Moreover, rising awareness regarding the benefits of menstrual cups over sanitary pads and tampons is also providing a thrust to the growth of the market. Menstrual cups reduce the risks of infections, prevent odor, hold more blood and are highly hygienic. Additionally, various product innovations, such as the integration of smart technologies in the menstrual cups, are acting as other growth-inducing factors. Product manufacturers are launching variants that can be integrated with smartphone applications through Bluetooth technology to indicate changes in the color of menstrual blood and detect possible health risks. Other factors, including rising expenditure capacities of the consumers, along with the implementation of favorable government policies and campaigns promoting public health, are anticipated to drive the market toward growth.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global menstrual cup market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2023-2028. Our report has categorized the market based on product type, material type and distribution channel.
Disposable
Reusable
Medical Grade Silicone
Natural Rubber
Thermoplastic Elastomer
Pharmacies and Retail Stores
Online Stores
Others
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Blossom Cup., Diva International Inc., Fleurcup, INTIMINA, Jaguara s.r.o. (LadyCup), Lena Cup LLC, Lunette Menstrual Cup (Peptonic Medical AB), Me Luna, Mooncup Ltd, The Flex Company and YUUKI Company s.r.o.