市場調査レポート
商品コード
1378722
インタラクティブプロジェクター市場:世界の産業動向、シェア、市場規模、成長、機会、2023~2028年予測Interactive Projector Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2023-2028 |
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インタラクティブプロジェクター市場:世界の産業動向、シェア、市場規模、成長、機会、2023~2028年予測 |
出版日: 2023年11月02日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 148 Pages
納期: 2~3営業日
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インタラクティブプロジェクターの世界市場規模は2022年に32億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、市場は2028年までに98億米ドルに達し、2022~2028年の成長率(CAGR)は20.5%になると予測しています。
インタラクティブプロジェクターは、ホワイトボード、プロジェクタースクリーン、壁面などの表面をインタラクティブにすることができる高度な画像出力装置を指します。ペンやスタイラス、指を使って投影を操作することができ、その動きを追跡するカメラを通して操作されます。このプロジェクターは、教育機関や共同作業を行う組織において、参加者のリアルタイムの理解を向上させ、発表者が投影された画像に積極的に参加できるようにするために一般的に使用されています。また、便利なマルチタッチコラボレーション、マルチユーザー対応、コンピューターに依存しない双方向性など、さまざまな利点があります。
効率的なeラーニングやプレゼンテーション・ソリューションに対する需要の高まりとともに、教育分野が大きく成長していることが、市場の成長を促進する主な要因の1つとなっています。さらに、プレゼンテーションの実施や患者への情報伝達のために、企業やヘルスケア分野でインタラクティブプロジェクターの利用が増加していることも、市場の成長を後押ししています。さらに、ゲーム開発者は、消費者に没入型のゲーム体験を提供するために、これらのプロジェクターを使用しています。インタラクティブプロジェクターは、ゲーム・エリアをカスタマイズし、壁、床、テーブルとインタラクションして、精巧なゲーム・プレイを可能にします。さらに、クラウドコンピューティング、モノのインターネット(IoT)、人工知能(AI)との製品統合など、さまざまな技術の進歩が市場の成長に寄与しています。その他にも、センサー技術の向上や、デジタル学習ソリューションを推進するための有利な政策の実施、教育分野全体での自動化・デジタル化の進展などが、市場をさらに牽引していくと予想されます。
The global interactive projector market size reached US$ 3.2 Billion in 2022. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 9.8 Billion by 2028, exhibiting a growth rate (CAGR) of 20.5% during 2022-2028.
An interactive projector refers to an advanced image output device that can make surfaces, such as whiteboards, projector screens or walls, interactable. It enables the user to control the projection activities through a pen, mechanical stylus or a finger and is operated through a camera to track the movements. The projectors are commonly used in educational institutes and collaborative organizational settings for improving real-time understanding of the participants and enabling the presenter to actively participate with the projected images. They also offer various advantages, such as convenient multi-touch collaboration, multi-user compatibility and computer-independent interactivity.
Significant growth in the education sector, along with the rising demand for efficient e-learning and presentation solutions, is one of the key factors driving the growth of the market. Furthermore, increasing utilization of interactive projectors across the corporate and healthcare sectors for conducting presentations and communicating information to the patients, are favoring the market growth. Moreover, game developers are using these projectors to offer an immersive gaming experience to the consumer. Interactive projectors enable the gamer to customize the gaming area and interact with the walls, floors and tables for elaborate gameplay. Additionally, various technological advancements, such as product integration with cloud computing, the internet of things (IoT) and artificial intelligence (AI), are contributing to the market growth. Other factors, including improvements in sensor technologies and the implementation of favorable policies to promote digital learning solutions, along with increasing automation and digitization across the education sector, are expected to drive the market further.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global interactive projector market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2023-2028. Our report has categorized the market based on technology, projection distance, dimension, resolution and application.
DLP
LCD
LCoS
Standard Throw
Short Throw
Ultra-Short Throw
2D Interactive Projectors
3D Interactive Projectors
XGA (Extended Graphis Display)
WXGA (Wide- XGA)
WUXGA (Wide- Ultra XGA)
HD (High Definition)
Education
Business
Healthcare
Others
North America
United States
Canada
Asia Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The competitive landscape of the industry has also been examined with some of the key players being BenQ Corporation (Qisda Corporation), Boxlight, Casio Computer Co. Ltd., Dell Technologies Inc., Delta Electronics Inc., Hitachi Digital Media Group, NEC Display Solutions Ltd. (NEC Corporation), Optoma Technology, Inc. (Coretronic Corporation), Panasonic Corp., Seiko Epson Corp. and Touchjet Inc.