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市場調査レポート
商品コード
1541704

ラグジュアリーホテル市場レポート:タイプ別、客室タイプ別、カテゴリー別、地域別、2024~2032年

Luxury Hotel Market Report by Type (Business Hotels, Airport Hotels, Suite Hotels, Resorts, and Others), Room Type (Luxury, Upper-Upscale, Upscale), Category (Chain, Independent), and Region 2024-2032


出版日
発行
IMARC
ページ情報
英文 147 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.99円
ラグジュアリーホテル市場レポート:タイプ別、客室タイプ別、カテゴリー別、地域別、2024~2032年
出版日: 2024年08月10日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 147 Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

世界のラグジュアリーホテル市場規模は2023年に1,098億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、2024~2032年にかけての成長率(CAGR)は3.8%を示し、2032年には1,567億米ドルに達すると予測しています。同市場は、新興国を中心とした富裕な中間層の拡大、世界の観光・ビジネス旅行の増加、顧客体験を向上させるパーソナライズされたサービスを提供する継続的な技術進歩などにより、着実な成長を遂げています。

ラグジュアリーホテル市場分析

主要市場促進要因新興国における可処分所得の大幅な上昇と中間層の増加がプレミアム旅行への需要を喚起し、業界を支えます。また、世界の観光業の安定成長とビジネス旅行も、一流の宿泊施設を求めることで市場の成長を支えています。

主要市場動向:体験型旅行は新たな動向のひとつであり、消費者は高級ホテルが提供する特別でユニークな体験を求める。同時に、スマートルーム機能やデジタルコンシェルジュサービスなどの技術開発も、高級ホテルが宿泊客の満足度を満たすために活用しています。

地理的動向:ラグジュアリーホテル市場調査報告書によると、アジア太平洋のこのセグメントの市場は、中産階級と可処分所得の上昇に後押しされ、高速で成長しています。北米や欧州などの他の地域は、富裕層や確立された観光インフラ別の強い需要を示しています。

競合情勢:主要参入企業は、サービスレベル、思い出に残る体験、技術の強化を通じて、自社ブランドを際立たせるための創意工夫を続けています。市場の主要参入企業には、Accor、Belmond Ltd. (LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton)、Four Seasons Hotels Limited、Hyatt Hotels Corporation、InterContinental Hotels Group plc、ITC Limited、Jumeirah International LLC、Mandarin Oriental Hotel Group Limited、Marriott International Inc、Rosewood Hotels and Resorts L.L.C. (Rosewood Hotel Group)、Shangri-La International Hotel Management Ltd.、The Indian Hotels Company Limitedなどがあります。

課題と機会:市場における課題には、消費者の旅行パターンや消費支出に影響を与える景気変動や地政学的不安定などがあります。その一方で、技術を活用した個別サービスの提供や、大きな成長の可能性を秘めた所得と観光の新興市場の開拓といった機会も存在します。

ラグジュアリーホテル市場傾向

可処分所得の増加と豊かな中間層の成長

市場は、特に新興国を中心とした可処分所得の増加と富裕中間層の成長によって大きく牽引されています。富の分配の改善により、高級宿泊施設を含むプレミアム体験に傾倒する人口の増加が市場を大きく支えています。この傾向は、急速な経済成長によって旅行やレジャーを好む中間層が増加しているアジア太平洋などの地域で顕著です。旅行におけるユニークで豪華な体験に対する強い欲求が高級ホテル需要を後押しし、消費者は高級なサービスやアメニティに傾倒しています。さらに、こうした人口動態の変化は国内旅行だけでなく海外旅行も増加させ、ラグジュアリーホテル市場の成長を促進します。

世界の観光とビジネス旅行の増加

世界の観光・ビジネス旅行の増加は、市場の重要な促進要因となっています。これに加え、交通の便の改善、ビザ取得の容易さ、中産階級の消費力向上による国際観光客の増加も市場を後押ししています。ビジネス旅行は、企業イベント、会議、ミーティングといった形で、優れた宿泊需要の重要なセグメントを占めています。このようなニーズの中で、高級ホテルは最先端の設備と立地、そして非の打ちどころのないサービスを通じて、ニッチな地位を確立しています。さらに、富裕層の増加と、プレミアムな体験を追求する旅行への関連支出が、前向きなラグジュアリーホテル市場の展望を生み出しています。

技術の進歩と個別化されたサービス

オンライン予約、モバイル・チェックイン、スマート・ルーム機能、デジタルコンシェルジュサービスなど、シームレスで充実した技術体験に対する消費者の需要の高まりが、市場に弾みをつけています。高級ホテルは、宿泊客の満足度とロイヤリティを向上させるため、そのような期待に応え、それを上回る最先端の技術に投資しています。また、データ分析を通じて、ホテルはゲストの好みや嗜好を理解し、それを推測することができるため、ゲストが宿泊を楽しめるようにサービスを高度にカスタマイズすることができます。さらに、個室設定や厳選されたダイニング・オプションなど、カスタマイズ型体験を提供する能力も、主要なラグジュアリーホテル市場促進要因の1つとなっています。

ラグジュアリーホテル市場のセグメンテーション

市場セグメンテーション:IMARC Groupは、2024~2032年までの世界、地域、国レベルの予測とともに、市場レポートの各セグメントにおける主要動向の分析を提供しています。当レポートでは、市場をタイプ別、ルームタイプ別、カテゴリー別に分類しています。

タイプ別内訳

ビジネスホテルが市場シェアの大半を占める

本レポートでは、市場をタイプ別に詳細に区分・分析しています。これにはビジネスホテル、空港ホテル、スイートホテル、リゾート、その他が含まれます。報告書によると、ビジネスホテルが最大の市場シェアを占めています。

ビジネスホテルは市場の最大セグメントです。これは、様々な設備を備えた優れた宿泊施設に対する一定の需要によって支えられます。ビジネスクラスのホテルは、会議ホール、高速インターネット、ビジネスセンター、スムーズな接続性、重要なビジネスロケーションなど、多くの施設をビジネスマンに提供しています。ラグジュアリーホテル市場の力学によると、このセグメントは、グローバリゼーションと多国籍企業の拡大別の世界の出張の全体的な増加によってさらに強化されています。ビジネスホテルが、エクスプレス・チェックイン/チェックアウト、会議計画支援、専用ラウンジの利用など、ビジネス客のニーズに合わせた様々な付加価値サービスを提供していることも、効率性と利便性を高める要因となっています。さらに、都心に戦略的に立地していること、空港に近接していることも、ビジネスホテルの魅力を大きく高めています。これにより、豪華な快適さを提供しながら、出張者の生産性を最大限に高めることができます。このほか、ビジネスミーティングや企業イベントのためのビジネスホテルに対する需要の高まりが、ラグジュアリーホテル市場の収益にプラスの影響を与えています。

客室タイプ別内訳

本レポートでは、客室タイプ別の市場の詳細な区分と分析も行っています。これには、ラグジュアリー、アッパーアップスケール、アップスケールが含まれます。

カテゴリー別内訳

チェーンが市場シェアの大半を占める

本レポートでは、市場をカテゴリー別に詳細に区分・分析しています。これにはチェーンと独立系が含まれます。報告書によると、チェーンが最大の市場シェアを占めています。

チェーンホテルは、より良いサービス水準、ブランド認知度、世界的プレゼンスを提供できるため、市場最大のカテゴリーセグメントを形成しています。さらに、これらのチェーンホテルは、そのブランドで確立された評判を持ち、期待される品質と信頼性を宿泊客に伝えているため、多くのビジネス客やレジャー客に選ばれています。チェーンホテルは、宿泊客に特別な特典を与える大規模なロイヤリティ・プログラムを頻繁に実施し、リピーターの確保を目指しています。これらのホテルは、その多大な資源を活用し、マーケティング、技術、スタッフのトレーニングに多額の投資を行うことができます。このような包括的なアプローチにより、ゲストのエクスペリエンスをすべてのロケーションで均一に高めています。このような大規模なネットワークを持つことで、効果的な予約システムと、運営を中心としたより良いマネジメントが可能になり、チェーンホテルを市場のトップに押し上げることにつながっています。さらに、ラグジュアリーホテル市場予測によれば、戦略的な拡大や買収が市場の地位をさらに強固にすることで、この優位性を確固たるものにしています。

地域別内訳

北米が市場をリードし、最大のラグジュアリーホテル市場シェアを占める

本レポートでは、北米(米国、カナダ)、欧州(ドイツ、フランス、英国、イタリア、スペイン、ロシア、その他)、アジア太平洋(中国、日本、インド、韓国、オーストラリア、インドネシア、その他)、ラテンアメリカ(ブラジル、メキシコ、その他)、中東アフリカを含む主要地域市場についても包括的に分析しています。報告書によると、北米は高級ホテルの最大地域市場です。

北米は好調な経済、整備された観光インフラ、富裕層の多さにより、高級ホテルの最大地域セグメントを占めています。ニューヨーク、ロサンゼルス、マイアミなどの都市は観光客が多いです。そのため、高級な宿泊施設を求めるビジネス・レジャー両方の旅行者が後を絶たないです。これとともに、忠実な顧客層を確保するための大規模なロイヤルティプログラムを持つ、国際的に認知された高級ホテルブランドの存在が、市場に弾みをつけています。高級ホテル業界概要によると、デジタルコンシェルジュサービスやスマート・ルーム技術のパーソナライゼーションを通じてゲストの体験に応えるホテルサービスの技術開拓が市場成長を促進しています。さらに、サステイナブル慣行や豪華な性質の改築への大規模な投資は、環境に優しく、近代的な設備を備えた宿泊施設に対する需要の高まりに対応しています。このため北米は、洗練された旅行者の嗜好の変化に対応し続け、市場の重要な参入企業としての役割を維持しています。

競合情勢

市場調査レポートは、市場の競合情勢についても包括的に分析しています。主要企業の詳細プロファイルも提供しています。高級ホテル業界の主要な市場参入企業には、Accor、Belmond Ltd. (LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton)、Four Seasons Hotels Limited、Hyatt Hotels Corporation、InterContinental Hotels Group plc、ITC Limited、Jumeirah International LLC、Mandarin Oriental Hotel Group Limited、Marriott International Inc、Rosewood Hotels and Resorts L.L.C. (Rosewood Hotel Group)、Shangri-La International Hotel Management Ltd.、The Indian Hotels Company Limitedなどがあります。

(なお、これは主要参入企業の一部であり、完全なリストは報告書に記載されている)

同市場の主要参入企業は、高い成長の可能性を秘めた新興市場を中心に、世界中に進出しています。これらの企業は、変化する旅行者の期待に応えるため、スマートルーム機能やデジタルコンシェルジュソリューションなど、カスタマイズ型サービスを提供する技術力の開発に多額の投資を行っています。さらに、これらの企業は、環境意識の高い消費者を惹きつけるために、エコロジカルなプロセスやグリーン証明書をサービスに加えることで、持続可能性により注意を払っています。そのため、ラグジュアリーホテル市場にビジネス機会がもたらされています。また、企業は戦略的提携や買収を活用し、ポートフォリオや市場での地位の多様化を実現しています。さらに、ユニークで文化的な体験や高級アメニティを提供することで、ラグジュアリーとイノベーションの両方の体験を求めるエリート顧客を惹きつけています。

ラグジュアリーホテル市場ニュース

2023年5月15日、ホスピタリティ業界の世界リーダーであるAccorは、Erth Real Estate Companyと共同で、サウジアラビア王国のリヤドに新たに3軒のホテルをオープンする計画を発表しました。このラグジュアリーなホスピタリティコミュニティは、230キーのラッフルズホテル、250キーのサービス付きレジデンス、60ヴィラのMギャラリーリゾートが2027年までにオープンする予定です。

2023年2月14日、世界のラグジュアリーリーダーであるFour Seasons Hotels and Resortsは、台北を拠点とする元立グループ傘下のデベロッパーであるYuan Lih Construction Co., Ltd.とともに、台湾の首都中心部に新たなラグジュアリーホテルを建設する計画を発表しました。31階建ての建物全体に無数のアメニティを備え、最高級のイベント、ウェルネス、レジャーを記載しています。このタワーのデザインは、高い天井と広大な窓から街並みや山々の素晴らしい眺望を提供し、自然光を取り込む大規模な環境となっています。

本レポートで扱う主要質問

  • 2023年の世界のラグジュアリーホテル市場の市場規模は?
  • 2024~2032年の世界のラグジュアリーホテル市場の予想成長率は?
  • ラグジュアリーホテル市場の世界市場を牽引する主要因は何か
  • 世界のラグジュアリーホテル市場に対するCOVID-19の影響は?
  • ラグジュアリーホテル市場の世界におけるタイプ別内訳は?
  • 世界のラグジュアリーホテル市場のカテゴリー別内訳は?
  • 世界のラグジュアリーホテル市場における主要地域は?
  • ラグジュアリーホテル市場の世界における主要参入企業/企業は?

目次

第1章 序文

第2章 調査範囲と調査手法

  • 調査の目的
  • ステークホルダー
  • データソース
    • 一次情報
    • 二次情報
  • 市場推定
    • ボトムアップアプローチ
    • トップダウンアプローチ
  • 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 イントロダクション

  • 概要
  • 主要業界動向

第5章 世界のラグジュアリーホテル市場

  • 市場概要
  • 市場実績
  • COVID-19の影響
  • 市場予測

第6章 市場内訳:タイプ別

  • ビジネスホテル
  • 空港ホテル
  • スイートホテル
  • リゾート
  • その他

第7章 市場内訳:客室タイプ別

  • 超高級
  • 高級
  • やや高級

第8章 市場内訳:カテゴリー別

  • 独立系

第9章 市場内訳:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • アジア太平洋
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • 韓国
    • オーストラリア
    • インドネシア
    • その他
  • 欧州
    • ドイツ
    • フランス
    • 英国
    • イタリア
    • スペイン
    • ロシア
    • その他
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
    • その他
  • 中東・アフリカ
    • 市場動向
    • 市場内訳:国別
    • 市場予測

第10章 SWOT分析

  • 概要
  • 強み
  • 弱み
  • 機会
  • 脅威

第11章 バリューチェーン分析

第12章 ポーターのファイブフォース分析

  • 概要
  • 買い手の交渉力
  • 供給企業の交渉力
  • 競合の程度
  • 新規参入業者の脅威
  • 代替品の脅威

第13章 価格分析

第14章 競合情勢

  • 市場構造
  • 主要企業
  • 主要企業のプロファイル
    • Accor
    • Belmond Ltd.(LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton)
    • Four Seasons Hotels Limited
    • Hyatt Hotels Corporation
    • InterContinental Hotels Group plc
    • ITC Limited
    • Jumeirah International LLC
    • Mandarin Oriental Hotel Group Limited
    • Marriott International Inc
    • Rosewood Hotels and Resorts L.L.C.(Rosewood Hotel Group)
    • Shangri-La International Hotel Management Ltd.
    • The Indian Hotels Company Limited
図表

List of Figures

  • Figure 1: Global: Luxury Hotel Market: Major Drivers and Challenges
  • Figure 2: Global: Luxury Hotel Market: Sales Value (in Billion US$), 2018-2023
  • Figure 3: Global: Luxury Hotel Market Forecast: Sales Value (in Billion US$), 2024-2032
  • Figure 4: Global: Luxury Hotel Market: Breakup by Type (in %), 2023
  • Figure 5: Global: Luxury Hotel Market: Breakup by Room Type (in %), 2023
  • Figure 6: Global: Luxury Hotel Market: Breakup by Category (in %), 2023
  • Figure 7: Global: Luxury Hotel Market: Breakup by Region (in %), 2023
  • Figure 8: Global: Luxury Hotel (Business Hotels) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 9: Global: Luxury Hotel (Business Hotels) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 10: Global: Luxury Hotel (Airport Hotels) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 11: Global: Luxury Hotel (Airport Hotels) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 12: Global: Luxury Hotel (Suite Hotels) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 13: Global: Luxury Hotel (Suite Hotels) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 14: Global: Luxury Hotel (Resorts) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 15: Global: Luxury Hotel (Resorts) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 16: Global: Luxury Hotel (Other Types) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 17: Global: Luxury Hotel (Other Types) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 18: Global: Luxury Hotel (Luxury) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 19: Global: Luxury Hotel (Luxury) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 20: Global: Luxury Hotel (Upper-Upscale) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 21: Global: Luxury Hotel (Upper-Upscale) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 22: Global: Luxury Hotel (Upscale) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 23: Global: Luxury Hotel (Upscale) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 24: Global: Luxury Hotel (Chain) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 25: Global: Luxury Hotel (Chain) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 26: Global: Luxury Hotel (Independent) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 27: Global: Luxury Hotel (Independent) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 28: North America: Luxury Hotel Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 29: North America: Luxury Hotel Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 30: United States: Luxury Hotel Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 31: United States: Luxury Hotel Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 32: Canada: Luxury Hotel Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 33: Canada: Luxury Hotel Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 34: Asia-Pacific: Luxury Hotel Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 35: Asia-Pacific: Luxury Hotel Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 36: China: Luxury Hotel Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 37: China: Luxury Hotel Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 38: Japan: Luxury Hotel Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 39: Japan: Luxury Hotel Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 40: India: Luxury Hotel Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 41: India: Luxury Hotel Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 42: South Korea: Luxury Hotel Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 43: South Korea: Luxury Hotel Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 44: Australia: Luxury Hotel Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 45: Australia: Luxury Hotel Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 46: Indonesia: Luxury Hotel Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 47: Indonesia: Luxury Hotel Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 48: Others: Luxury Hotel Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 49: Others: Luxury Hotel Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 50: Europe: Luxury Hotel Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 51: Europe: Luxury Hotel Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 52: Germany: Luxury Hotel Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 53: Germany: Luxury Hotel Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 54: France: Luxury Hotel Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 55: France: Luxury Hotel Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 56: United Kingdom: Luxury Hotel Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 57: United Kingdom: Luxury Hotel Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 58: Italy: Luxury Hotel Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 59: Italy: Luxury Hotel Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 60: Spain: Luxury Hotel Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 61: Spain: Luxury Hotel Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 62: Russia: Luxury Hotel Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 63: Russia: Luxury Hotel Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 64: Others: Luxury Hotel Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 65: Others: Luxury Hotel Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 66: Latin America: Luxury Hotel Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 67: Latin America: Luxury Hotel Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 68: Brazil: Luxury Hotel Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 69: Brazil: Luxury Hotel Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 70: Mexico: Luxury Hotel Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 71: Mexico: Luxury Hotel Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 72: Others: Luxury Hotel Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 73: Others: Luxury Hotel Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 74: Middle East and Africa: Luxury Hotel Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 75: Middle East and Africa: Luxury Hotel Market: Breakup by Country (in %), 2023
  • Figure 76: Middle East and Africa: Luxury Hotel Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 77: Global: Luxury Hotel Industry: SWOT Analysis
  • Figure 78: Global: Luxury Hotel Industry: Value Chain Analysis
  • Figure 79: Global: Luxury Hotel Industry: Porter's Five Forces Analysis

List of Tables

  • Table 1: Global: Luxury Hotel Market: Key Industry Highlights, 2023 and 2032
  • Table 2: Global: Luxury Hotel Market Forecast: Breakup by Type (in Million US$), 2024-2032
  • Table 3: Global: Luxury Hotel Market Forecast: Breakup by Room Type (in Million US$), 2024-2032
  • Table 4: Global: Luxury Hotel Market Forecast: Breakup by Category (in Million US$), 2024-2032
  • Table 5: Global: Luxury Hotel Market Forecast: Breakup by Region (in Million US$), 2024-2032
  • Table 6: Global: Luxury Hotel Market: Competitive Structure
  • Table 7: Global: Luxury Hotel Market: Key Players
目次
Product Code: SR112024A4252

The global luxury hotel market size reached US$ 109.8 Billion in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 156.7 Billion by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 3.8% during 2024-2032. The market is experiencing steady growth driven by an expanding affluent middle class, especially in emerging economies, the rising global tourism and business travel across the globe, and continuous technological advancements with personalized services enhancing guest experiences.

Luxury Hotel Market Analysis:

Major Market Drivers: Considerable rise in disposable income and growth in the middle class within emerging economies drive demand for premium travel, therefore supporting the industry. The stable growth of tourism across the globe and business travel also supports market growth by demanding top-notch accommodation facilities.

Key Market Trends: Experiential travel is one of the emerging trends, with consumers seeking special and unique experiences that a luxury hotel offers. At the same time, technological developments in smart room features and digital concierge services are utilized by luxury hotels to meet the satisfaction of their guests.

Geographical Trends: According to the luxury hotel market research report, the markets for this sector in the Asia-Pacific region are growing at high speed, impelled by the middle class and the rise in disposable incomes. Other regions, such as North America and Europe, display a strong demand based on high-net-worth individuals and established tourism infrastructure.

Competitive Landscape: Major players are continuously inventing to make their brands distinctive through levels of service, memorable experiences, and technology enhancements. Some of the major players in the market include Accor, Belmond Ltd. (LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton), Four Seasons Hotels Limited, Hyatt Hotels Corporation, InterContinental Hotels Group plc, ITC Limited, Jumeirah International LLC, Mandarin Oriental, Hotel Group Limited, Marriott International Inc, Rosewood Hotels and Resorts L.L.C. (Rosewood Hotel Group), Shangri-La International Hotel Management Ltd., and The Indian Hotels Company Limited.

Challenges and Opportunities: Some of the challenges in the market include economic fluctuations and geopolitical instability, which affect the travel patterns and consumption expenditure of consumers. On the contrary, opportunities exist in using technology to provide individualized services and exploring emerging markets with growing incomes and tourism that offer great growth potential.

Luxury Hotel Market Trends:

Rising disposable income and affluent middle-class growth

The market is majorly driven by increasing disposable income and growth in the affluent middle class, particularly across emerging economies. The growing population inclining towards premium experiences, including luxury accommodation due to the improving wealth distribution, is significantly supporting the market. This is prominent in regions, such as Asia-Pacific, whose rapid economic growth is resulting in a large middle class with a greater propensity for travel and leisure. A strong desire for unique and opulent experiences in travel fuels demand for luxury hotels, wherein consumers are inclined towards high-end services and amenities. Furthermore, such a demographic shift increases domestic and also international travel, thus promoting the luxury hotel market growth.

Increasing global tourism and business travel

The growing tourism and business travel across the globe acts as a significant market driver. Along with this, the increasing number of international tourist arrivals due to improved connectivity, easier visa norms, and increased middle-class spending power is also favoring the market. Business travel represents a significant segment of good accommodation demand in the form of corporate events, conferences, and meetings. It is within these needs that luxury hotels find a niche through their state-of-the-art facilities and locations, coupled with impeccable service. Moreover, the increasing number of high-net-worth individuals and related expenditure on travel in the pursuit of premium experience is creating a positive luxury hotel market outlook.

Technological advancements and personalized services

The rising consumer demand for seamless and enhanced in terms of tech experiences, such as online booking, mobile check-in, smart room features, and digital concierge services is providing an impetus to the market. Luxury hotels are investing in state-of-the-art technologies to meet and surpass such expectations of guests in order to improve their satisfaction and loyalty. It is also through data analytics that hotels can understand and second-guess the guests' tastes and preferences, hence highly tailoring services for guests to enjoy the accommodation. Furthermore, the ability to deliver customized experiences, including private room settings, and curated dining options is also acting as one of the major luxury hotel market drivers.

Luxury Hotel Market Segmentation:

IMARC Group provides an analysis of the key trends in each segment of the market report, along with forecasts at the global, regional, and country levels for 2024-2032. Our report has categorized the market based on type, room type, and category.

Breakup by Type:

Business Hotels

Airport Hotels

Suite Hotels

Resorts

Others

Business hotels represent the majority of the market share

The report has provided a detailed breakup and analysis of the market based on the type. This includes business hotels, airport hotels, suite hotels, resorts, and others. According to the report, business hotels accounted for the largest market share.

Business hotels are the largest segment of the market. This can be supported by the constant demand for good accommodation with a variety of facilities. Business-class hotels provide numerous facilities to business individuals, such as conference halls, high-speed internet, business centers, smooth connectivity, and significant business locations. According to the luxury hotel market dynamics, this segment is further enhanced by the overall rise in global business travel, itself caused by globalization and the expansion of multinational corporations. Another factor that enhances efficiency and convenience for corporate guests is that business hotels often offer various value-added services tailored to meet their needs, such as express check-in/check-out, meeting planning assistance, and exclusive lounge access. Additionally, the strategic locations of these hotels in city centers, along with their proximity to airports, significantly enhance their appeal. This ensures maximum productivity for business travelers while providing luxurious comfort. Besides this, the escalating demand for business hotels for business meetings and corporate events is positively influencing the luxury hotel market revenue.

Breakup by Room Type:

Luxury

Upper-Upscale

Upscale

A detailed breakup and analysis of the market based on the room type has also been provided in the report. This includes luxury, upper-upscale, and upscale.

Breakup by Category:

Chain

Independent

Chain represents the majority of the market share

The report has provided a detailed breakup and analysis of the market based on the category. This includes chain and independent. According to the report, chain accounted for the largest market share.

Chain hotels form the largest category segment in the market, as such establishments can offer better service standards, brand recognition, and expansive global presence. In addition, these chain hotels have well-established reputations for their brands that speak volumes to guests concerning the quality and reliability expected of them, thus becoming the choice for numerous business and leisure travelers. Chain hotels frequently implement extensive loyalty programs that grant special privileges to guests, aiming to ensure repeat visits. Leveraging their significant resources, these hotels are able to invest substantially in marketing, technology, and staff training. This comprehensive approach enhances the guest experience uniformly across all locations. Having such a large network allows for an effective booking system and better management centered on the operation, thus aiding in making chain hotels at the top of the market. Furthermore, the luxury hotel market forecast indicates that strategic expansions and acquisitions are solidifying this dominance by further consolidating the market position.

Breakup by Region:

North America

United States

Canada

Asia Pacific

China

Japan

India

South Korea

Australia

Indonesia

Others

Europe

Germany

France

United Kingdom

Italy

Spain

Russia

Others

Latin America

Brazil

Mexico

Others

Middle East and Africa

North America leads the market, accounting for the largest luxury hotel market share

The report has also provided a comprehensive analysis of all the major regional markets, which include North America (the United States and Canada); Europe (Germany, France, the United Kingdom, Italy, Spain, Russia, and others); Asia Pacific (China, Japan, India, South Korea, Australia, Indonesia, and others); Latin America (Brazil, Mexico, and others); and the Middle East and Africa. According to the report, North America represents the largest regional market for luxury hotel.

North America accounts for the largest regional segment of luxury hotels due to its strong economy, well-developed tourism infrastructure, and large number of high-net-worth individuals. Cities such as New York, Los Angeles, and Miami have a large volume of tourists. This is creating a steady stream of both business and leisure travelers seeking luxury accommodations. Along with this, the presence of internationally recognized luxury hotel brands with large loyalty programs, to ensure a loyal client base is providing impetus to the market. According to the luxury hotel industry overview, the technological developments in hotel services catering to guest experiences through the personalization of digital concierge services or smart room technologies are driving market growth. Additionally, massive investments in sustainable practices and renovations of a luxurious nature meet a growing demand for eco-friendly, modernly equipped accommodation. Therefore, North America retains its role as a vital player in the market, continuing to cater to the changing preferences of sophisticated travelers.

Competitive Landscape:

The market research report has also provided a comprehensive analysis of the competitive landscape in the market. Detailed profiles of all major companies have also been provided. Some of the major market players in the luxury hotel industry include Accor, Belmond Ltd. (LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton), Four Seasons Hotels Limited, Hyatt Hotels Corporation, InterContinental Hotels Group plc, ITC Limited, Jumeirah International LLC, Mandarin Oriental Hotel Group Limited, Marriott International Inc, Rosewood Hotels and Resorts L.L.C. (Rosewood Hotel Group), Shangri-La International Hotel Management Ltd., and The Indian Hotels Company Limited.

(Please note that this is only a partial list of the key players, and the complete list is provided in the report.)

The key players in the market are expanding across the globe, particularly in emerging markets that hold high growth potential. They are investing substantially in developing technological capabilities to offer customized services, such as smart room features and digital concierge solutions, to meet changing traveler expectations. Furthermore, these companies are paying more attention to sustainability by adding ecological processes and green certificates into their offer to attract environmentally conscious consumers. Therefore, this is providing business opportunities in the luxury hotel market. Companies are also utilizing strategic collaboration and acquisitions to achieve portfolio and market position diversity. Furthermore, they are offering unique and culturally immersive experiences and exclusive amenities to attract an elite clientele seeking experience in both luxury and innovation.

Luxury Hotel Market News:

May 15, 2023: Global hospitality leader Accor, in collaboration with Erth Real Estate Company, announced its plan to open three new hotels in Riyadh, Kingdom of Saudi Arabia. This luxury hospitality community will be graced by a 230-key Raffles hotel, a 250-key Serviced Residence, and a 60-villa MGallery resort, all opening by the year 2027.

February 14, 2023: Global luxury leader Four Seasons Hotels and Resorts, together with Yuan Lih Construction Co., Ltd.-the developer and part of Taipei-based Yuan Lih Group-announced a plan for a new luxury hotel in the centre of Taiwan's capital. Accommodation will be offered with the finest events, wellness, and leisure possibilities, fitted out with a myriad of amenities throughout the 31-storey building. This tower design will capture natural light with large environments featuring high ceilings and expansive windows that offer fantastic views of the cityscape and mountains.

Key Questions Answered in This Report

  • 1. What was the size of the global luxury hotel market in 2023?
  • 2. What is the expected growth rate of the global luxury hotel market during 2024-2032?
  • 3. What are the key factors driving the global luxury hotel market?
  • 4. What has been the impact of COVID-19 on the global luxury hotel market?
  • 5. What is the breakup of the global luxury hotel market based on the type?
  • 6. What is the breakup of the global luxury hotel market based on the category?
  • 7. What are the key regions in the global luxury hotel market?
  • 8. Who are the key players/companies in the global luxury hotel market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Luxury Hotel Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Type

  • 6.1 Business Hotels
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Airport Hotels
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 Suite Hotels
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast
  • 6.4 Resorts
    • 6.4.1 Market Trends
    • 6.4.2 Market Forecast
  • 6.5 Others
    • 6.5.1 Market Trends
    • 6.5.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Room Type

  • 7.1 Luxury
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Upper-Upscale
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 Upscale
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Category

  • 8.1 Chain
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Independent
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Region

  • 9.1 North America
    • 9.1.1 United States
      • 9.1.1.1 Market Trends
      • 9.1.1.2 Market Forecast
    • 9.1.2 Canada
      • 9.1.2.1 Market Trends
      • 9.1.2.2 Market Forecast
  • 9.2 Asia-Pacific
    • 9.2.1 China
      • 9.2.1.1 Market Trends
      • 9.2.1.2 Market Forecast
    • 9.2.2 Japan
      • 9.2.2.1 Market Trends
      • 9.2.2.2 Market Forecast
    • 9.2.3 India
      • 9.2.3.1 Market Trends
      • 9.2.3.2 Market Forecast
    • 9.2.4 South Korea
      • 9.2.4.1 Market Trends
      • 9.2.4.2 Market Forecast
    • 9.2.5 Australia
      • 9.2.5.1 Market Trends
      • 9.2.5.2 Market Forecast
    • 9.2.6 Indonesia
      • 9.2.6.1 Market Trends
      • 9.2.6.2 Market Forecast
    • 9.2.7 Others
      • 9.2.7.1 Market Trends
      • 9.2.7.2 Market Forecast
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Germany
      • 9.3.1.1 Market Trends
      • 9.3.1.2 Market Forecast
    • 9.3.2 France
      • 9.3.2.1 Market Trends
      • 9.3.2.2 Market Forecast
    • 9.3.3 United Kingdom
      • 9.3.3.1 Market Trends
      • 9.3.3.2 Market Forecast
    • 9.3.4 Italy
      • 9.3.4.1 Market Trends
      • 9.3.4.2 Market Forecast
    • 9.3.5 Spain
      • 9.3.5.1 Market Trends
      • 9.3.5.2 Market Forecast
    • 9.3.6 Russia
      • 9.3.6.1 Market Trends
      • 9.3.6.2 Market Forecast
    • 9.3.7 Others
      • 9.3.7.1 Market Trends
      • 9.3.7.2 Market Forecast
  • 9.4 Latin America
    • 9.4.1 Brazil
      • 9.4.1.1 Market Trends
      • 9.4.1.2 Market Forecast
    • 9.4.2 Mexico
      • 9.4.2.1 Market Trends
      • 9.4.2.2 Market Forecast
    • 9.4.3 Others
      • 9.4.3.1 Market Trends
      • 9.4.3.2 Market Forecast
  • 9.5 Middle East and Africa
    • 9.5.1 Market Trends
    • 9.5.2 Market Breakup by Country
    • 9.5.3 Market Forecast

10 SWOT Analysis

  • 10.1 Overview
  • 10.2 Strengths
  • 10.3 Weaknesses
  • 10.4 Opportunities
  • 10.5 Threats

11 Value Chain Analysis

12 Porters Five Forces Analysis

  • 12.1 Overview
  • 12.2 Bargaining Power of Buyers
  • 12.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 12.4 Degree of Competition
  • 12.5 Threat of New Entrants
  • 12.6 Threat of Substitutes

13 Price Analysis

14 Competitive Landscape

  • 14.1 Market Structure
  • 14.2 Key Players
  • 14.3 Profiles of Key Players
    • 14.3.1 Accor
      • 14.3.1.1 Company Overview
      • 14.3.1.2 Product Portfolio
      • 14.3.1.3 Financials
      • 14.3.1.4 SWOT Analysis
    • 14.3.2 Belmond Ltd. (LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton)
      • 14.3.2.1 Company Overview
      • 14.3.2.2 Product Portfolio
    • 14.3.3 Four Seasons Hotels Limited
      • 14.3.3.1 Company Overview
      • 14.3.3.2 Product Portfolio
    • 14.3.4 Hyatt Hotels Corporation
      • 14.3.4.1 Company Overview
      • 14.3.4.2 Product Portfolio
      • 14.3.4.3 Financials
      • 14.3.4.4 SWOT Analysis
    • 14.3.5 InterContinental Hotels Group plc
      • 14.3.5.1 Company Overview
      • 14.3.5.2 Product Portfolio
      • 14.3.5.3 Financials
      • 14.3.5.4 SWOT Analysis
    • 14.3.6 ITC Limited
      • 14.3.6.1 Company Overview
      • 14.3.6.2 Product Portfolio
      • 14.3.6.3 Financials
      • 14.3.6.4 SWOT Analysis
    • 14.3.7 Jumeirah International LLC
      • 14.3.7.1 Company Overview
      • 14.3.7.2 Product Portfolio
    • 14.3.8 Mandarin Oriental Hotel Group Limited
      • 14.3.8.1 Company Overview
      • 14.3.8.2 Product Portfolio
    • 14.3.9 Marriott International Inc
      • 14.3.9.1 Company Overview
      • 14.3.9.2 Product Portfolio
      • 14.3.9.3 Financials
      • 14.3.9.4 SWOT Analysis
    • 14.3.10 Rosewood Hotels and Resorts L.L.C. (Rosewood Hotel Group)
      • 14.3.10.1 Company Overview
      • 14.3.10.2 Product Portfolio
    • 14.3.11 Shangri-La International Hotel Management Ltd.
      • 14.3.11.1 Company Overview
      • 14.3.11.2 Product Portfolio
    • 14.3.12 The Indian Hotels Company Limited
      • 14.3.12.1 Company Overview
      • 14.3.12.2 Product Portfolio
      • 14.3.12.3 Financials
      • 14.3.12.4 SWOT Analysis