市場調査レポート
商品コード
1037002

カーシェアリングの世界市場:業界動向、市場シェア・規模・成長率・機会および予測(2021年~2026年)

Car Sharing Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2021-2026

出版日: | 発行: IMARC Services Private Limited | ページ情報: 英文 143 Pages | 納期: 2~3営業日

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=134.29円
カーシェアリングの世界市場:業界動向、市場シェア・規模・成長率・機会および予測(2021年~2026年)
出版日: 2021年11月10日
発行: IMARC Services Private Limited
ページ情報: 英文 143 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

世界のカーシェアリング市場は、2015年から2020年にかけて力強く成長し、2021年から2026年にかけて、市場規模が16%のCAGRで拡大すると予想されています。

現在、費用対効果の高い便利なモビリティサービスへのニーズの高まりと、共有モビリティプラットフォームへのアクセスを容易にする技術の進歩が、カーシェアリングの需要にプラスの影響を与えています。

温室効果ガスの排出量の増加、環境問題への関心の高まり、新しいモビリティソリューションの導入の増加などにより、カーシェアリングサービスの需要が大幅に増加しています。その結果、多くの国の政府が、温室効果ガスの排出を抑制し、自家用車の所有率を下げるための取り組みや啓蒙活動を行っています。そのため、カーシェアリングサービスが効果的なソリューションとして登場しました。この他にも、自動車の所有者が自分の車を貸し出すことができるP2P(ピアツーピア)貸し出しサービスのシェアが拡大していることも、市場成長に寄与しています。さらに、様々な企業が、従業員の時間厳守を可能にし、企業の車両管理コストを削減し、広い駐車スペースを必要としない企業カーシェアリングを利用しています。しかし、新型コロナウイルス感染症(COVID-19)の突然の発生と、それに伴う各国政府による外出禁止措置により、市場は悪影響を受けています。平常に戻れば、同市場は成長すると見込まれています。

当レポートは、世界のカーシェアリング市場について調査しており、業界動向、市場予測、車両タイプ・ビジネスモデル・アプリケーション・地域別の市場分析、競合情勢、主要企業のプロファイル等の情報を提供しています。また、 COVID-19の不確実性を念頭に置いて、さまざまな最終用途産業に対するパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡および評価しています 。

目次

第1章 序文

第2章 範囲と調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 イントロダクション

第5章 世界のカーシェアリング市場

  • 市場概要
  • 市場実績
  • COVID-19の影響

第6章 車両タイプ別の市場セグメンテーション

  • エコノミー
  • エグゼクティブ
  • ラグジュアリー
  • その他

第7章 ビジネスモデル別の市場セグメンテーション

  • P2P
  • ステーションベース
  • フリーフローティング

第8章 アプリケーション別の市場セグメンテーション

  • 仕事
  • プライベート

第9章 地域別の市場セグメンテーション

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • アジア太平洋地域
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • 韓国
    • オーストラリア
    • インドネシア
    • その他
  • 欧州
    • ドイツ
    • フランス
    • 英国
    • イタリア
    • スペイン
    • ロシア
    • その他
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
    • その他
  • 中東・アフリカ
    • 国別の市場セグメンテーション

第10章 SWOT分析

第11章 バリューチェーン分析

第12章 ポーターのファイブフォース分析

第13章 価格分析

第14章 競合情勢

  • 市場構造
  • 主要企業
  • 主要企業のプロファイル
    • Autolib(Bollore)
    • Cambio Mobilitatsservice GmbH & Co. KG
    • Car2Go Ltd.
    • CarShare Australia Pty. Ltd.
    • Cityhop Ltd.
    • Communauto Inc.
    • DriveNow GmbH & Co. KG(BMW AG)
    • Ekar FZ LLC
    • Getaround Inc.
    • HOURCAR
    • Locomute(Pty.)Ltd.
    • Lyft Inc.
    • Mobility Cooperative
    • Modo Co-operative
    • Turo Inc.(ICA)
    • Zipcar Inc.(Avis Budget Group)
目次
Product Code: SR1020G20_Report

The global car sharing market exhibited strong growth during 2015-2020. Looking forward, IMARC Group expects the market to grow at a CAGR of around 16% during 2021-2026. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use sectors. These insights are included in the report as a major market contributor.

Carsharing refers to a car rental service wherein individuals rent cars for a short time. It supports community transit, helps achieve environmental goals, decreases personal car ownership, reduces total distance traveled by the vehicle, improves urban land use and development, and provides affordable access to vehicles. At present, the rising need for cost-effective and convenient mobility services, in confluence with advancements in technology that facilitate simplified access to shared mobility platforms, is positively influencing the demand for carsharing.

There is a significant rise in the demand for carsharing services on account of the rising greenhouse emissions, growing environmental concerns and the increasing adoption of novel mobility solutions. As a result, governments of numerous countries are undertaking initiatives and conducting awareness campaigns to curb emissions and reduce the ownership of private vehicles. Consequently, carsharing services have emerged as an effective solution. Apart from this, the market growth can also be accredited to the expanding share of peer-to-peer (P2P) lending services, which allow private car owners to rent personal cars. Furthermore, various organizations are relying on corporate carsharing as it enables employees to stay punctual, reduces fleet management costs of the company and eliminates the requirement for large parking spaces. However, due to the sudden outbreak of the coronavirus disease (COVID-19) and consequent lockdowns imposed by governments of several countries, the market has been adversely impacted. It is anticipated to witness growth once normalcy is regained.

Key Market Segmentation:

  • IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global car sharing market, along with forecasts at the global, regional and country level from 2021-2026. Our report has categorized the market based on car type, business model and application.

Breakup by Car Type:

  • Economy
  • Executive
  • Luxury
  • Others

Breakup by Business Model:

  • P2P
  • Station Based
  • Free-Floating

Breakup by Application:

  • Business
  • Private

Breakup by Region:

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Asia-Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Indonesia
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Italy
  • Spain
  • Russia
  • Others
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Autolib (Bollore), Cambio Mobilitatsservice GmbH & Co. KG, Car2Go Ltd., CarShare Australia Pty. Ltd., Cityhop Ltd., Communauto Inc., DriveNow GmbH & Co. KG (BMW AG), Ekar FZ LLC, Getaround Inc., HOURCAR, Locomute (Pty.) Ltd., Lyft Inc., Mobility Cooperative, Modo Co-operative, Turo Inc. (ICA) and Zipcar Inc. (Avis Budget Group). Key Questions Answered in This Report:

  • How has the global car sharing market performed so far and how will it perform in the coming years?
  • What has been the impact of COVID-19 on the global car sharing market?
  • What are the key regional markets?
  • What is the breakup of the market based on the car type?
  • What is the breakup of the market based on the business model?
  • What is the breakup of the market based on the application?
  • What are the various stages in the value chain of the industry?
  • What are the key driving factors and challenges in the industry?
  • What is the structure of the global car sharing market and who are the key players?
  • What is the degree of competition in the industry?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.1 Key Industry Trends

5 Global Car Sharing Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Car Type

  • 6.1 Economy
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Executive
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 Luxury
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast
  • 6.4 Others
    • 6.4.1 Market Trends
    • 6.4.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Business Model

  • 7.1 P2P
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Station Based
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 Free-Floating
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Application

  • 8.1 Business
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Private
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Region

  • 9.1 North America
    • 9.1.1 United States
      • 9.1.1.1 Market Trends
      • 9.1.1.2 Market Forecast
    • 9.1.2 Canada
      • 9.1.2.1 Market Trends
      • 9.1.2.2 Market Forecast
  • 9.2 Asia-Pacific
    • 9.2.1 China
      • 9.2.1.1 Market Trends
      • 9.2.1.2 Market Forecast
    • 9.2.2 Japan
      • 9.2.2.1 Market Trends
      • 9.2.2.2 Market Forecast
    • 9.2.3 India
      • 9.2.3.1 Market Trends
      • 9.2.3.2 Market Forecast
    • 9.2.4 South Korea
      • 9.2.4.1 Market Trends
      • 9.2.4.2 Market Forecast
    • 9.2.5 Australia
      • 9.2.5.1 Market Trends
      • 9.2.5.2 Market Forecast
    • 9.2.6 Indonesia
      • 9.2.6.1 Market Trends
      • 9.2.6.2 Market Forecast
    • 9.2.7 Others
      • 9.2.7.1 Market Trends
      • 9.2.7.2 Market Forecast
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Germany
      • 9.3.1.1 Market Trends
      • 9.3.1.2 Market Forecast
    • 9.3.2 France
      • 9.3.2.1 Market Trends
      • 9.3.2.2 Market Forecast
    • 9.3.3 United Kingdom
      • 9.3.3.1 Market Trends
      • 9.3.3.2 Market Forecast
    • 9.3.4 Italy
      • 9.3.4.1 Market Trends
      • 9.3.4.2 Market Forecast
    • 9.3.5 Spain
      • 9.3.5.1 Market Trends
      • 9.3.5.2 Market Forecast
    • 9.3.6 Russia
      • 9.3.6.1 Market Trends
      • 9.3.6.2 Market Forecast
    • 9.3.7 Others
      • 9.3.7.1 Market Trends
      • 9.3.7.2 Market Forecast
  • 9.4 Latin America
    • 9.4.1 Brazil
      • 9.4.1.1 Market Trends
      • 9.4.1.2 Market Forecast
    • 9.4.2 Mexico
      • 9.4.2.1 Market Trends
      • 9.4.2.2 Market Forecast
    • 9.4.3 Others
      • 9.4.3.1 Market Trends
      • 9.4.3.2 Market Forecast
  • 9.5 Middle East and Africa
    • 9.5.1 Market Trends
    • 9.5.2 Market Breakup by Country
    • 9.5.3 Market Forecast

10 SWOT Analysis

  • 10.1 Overview
  • 10.2 Strengths
  • 10.3 Weaknesses
  • 10.4 Opportunities
  • 10.5 Threats

11 Value Chain Analysis

12 Porters Five Forces Analysis

  • 12.1 Overview
  • 12.2 Bargaining Power of Buyers
  • 12.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 12.4 Degree of Competition
  • 12.5 Threat of New Entrants
  • 12.6 Threat of Substitutes

13 Price Analysis

14 Competitive Landscape

  • 14.1 Market Structure
  • 14.2 Key Players
  • 14.3 Profiles of Key Players
    • 14.3.1 Autolib (Bollore)
      • 14.3.1.1 Company Overview
      • 14.3.1.2 Product Portfolio
    • 14.3.2 Cambio Mobilitatsservice GmbH & Co. KG
      • 14.3.2.1 Company Overview
      • 14.3.2.2 Product Portfolio
      • 14.3.2.3 Financials
    • 14.3.3 Car2Go Ltd.
      • 14.3.3.1 Company Overview
      • 14.3.3.2 Product Portfolio
    • 14.3.4 CarShare Australia Pty. Ltd.
      • 14.3.4.1 Company Overview
      • 14.3.4.2 Product Portfolio
    • 14.3.5 Cityhop Ltd.
      • 14.3.5.1 Company Overview
      • 14.3.5.2 Product Portfolio
    • 14.3.6 Communauto Inc.
      • 14.3.6.1 Company Overview
      • 14.3.6.2 Product Portfolio
    • 14.3.7 DriveNow GmbH & Co. KG (BMW AG)
      • 14.3.7.1 Company Overview
      • 14.3.7.2 Product Portfolio
    • 14.3.8 Ekar FZ LLC
      • 14.3.8.1 Company Overview
      • 14.3.8.2 Product Portfolio
    • 14.3.9 Getaround Inc.
      • 14.3.9.1 Company Overview
      • 14.3.9.2 Product Portfolio
    • 14.3.10 HOURCAR
      • 14.3.10.1 Company Overview
      • 14.3.10.2 Product Portfolio
    • 14.3.11 Locomute (Pty.) Ltd.
      • 14.3.11.1 Company Overview
      • 14.3.11.2 Product Portfolio
    • 14.3.12 Lyft Inc.
      • 14.3.12.1 Company Overview
      • 14.3.12.2 Product Portfolio
      • 14.3.12.3 Financials
      • 14.3.12.4 SWOT Analysis
    • 14.3.13 Mobility Cooperative
      • 14.3.13.1 Company Overview
      • 14.3.13.2 Product Portfolio
    • 14.3.14 Modo Co-operative
      • 14.3.14.1 Company Overview
      • 14.3.14.2 Product Portfolio
    • 14.3.15 Turo Inc. (ICA)
      • 14.3.15.1 Company Overview
      • 14.3.15.2 Product Portfolio
    • 14.3.16 Zipcar Inc. (Avis Budget Group)
      • 14.3.16.1 Company Overview
      • 14.3.16.2 Product Portfolio