デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1776884

アジアにおける統合AIとエージェントAIプラットフォーム:テクノロジーリーダーのためのソリューションインサイト

Unified AI and Agentic AI Platforms in Asia: Solution Insights for Technology Leaders


出版日
発行
IDC
ページ情報
英文 22 Pages
納期
即納可能 即納可能とは
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=148.64円
アジアにおける統合AIとエージェントAIプラットフォーム:テクノロジーリーダーのためのソリューションインサイト
出版日: 2025年07月25日
発行: IDC
ページ情報: 英文 22 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

このIDC Perspectiveでは、アジア太平洋地域で台頭しつつある革新的なAI駆動型プラットフォームと、企業がAIの導入を加速するためにテクノロジープロバイダーが取っている重要なステップを紹介します。世界市場の不確実性とボラティリティは、AIなどの新技術に対するプラットフォームベースのアプローチを支持し、全社的な業務効率化イニシアチブを強化するよう企業を後押ししています。アジア太平洋地域では平均して、AIアプリの23%しか概念実証から本番稼動に至っていないです。しかし、AIの開発ペースが速く、AIプラットフォームを展開するテクノロジープロバイダーが増える中、適切なAIプラットフォームを選択するには、ベンダー、AIへのアプローチ、現在および将来の要件を満たすシステムを理解する必要があります。

エグゼクティブスナップショット

状況概要

  • AIプラットフォームソリューション
    • Salesforce:顧客関係管理から顧客体験管理、そして統合顧客ソリューションへ
      • プラットフォーム
      • AIへのアプローチ
      • AI導入の推進
      • ケーススタディ:シンガポール航空
    • Workday:デジタル従業員の育成
      • プラットフォーム
      • AIへのアプローチ
      • エージェント記録システム
      • AI導入の推進
      • ケーススタディ:JLLテクノロジーズ
    • EvoluteIQ:AIで自動化を加速
      • プラットフォーム
      • AIへのアプローチ
      • AI導入の推進
      • ケーススタディ:医療技術におけるAI
    • ServiceNow:統合エンタープライズデータによるAIの拡張
      • プラットフォーム
      • AIへのアプローチ
      • ServiceNow AIエージェントオーケストレーター
      • ServiceNow AIエージェントスタジオ
      • AI導入の推進
      • ケーススタディ:グリフィス大学
    • HCL UnO:顧客の需要を満たす進化するAIオーケストレーション
      • AIへのアプローチ
      • HCL UnOエージェンティック
      • AI導入の推進
      • 使用事例:AIエージェントによる保険金請求ワークフローの簡素化
    • Kingdee Software:AIコスモスをひとつ屋根の下に
      • プラットフォーム
      • AIへのアプローチ
      • AI導入の推進
      • ケーススタディ:北京創思産業貿易

テクノロジーバイヤーへのアドバイス

参考資料

  • 関連調査
  • 要約
目次
Product Code: AP52203625

This IDC Perspective showcases innovative AI-driven platforms that are emerging in the Asia/Pacific region as well as the key steps technology providers are taking to help businesses accelerate AI adoption. The uncertainty and volatility of global markets are pushing businesses to intensify their enterprisewide operational efficiency initiatives favoring a platform-based approach toward new technologies, such as AI. On average, only 23% of AI apps have gone from proof of concept to production in Asia/Pacific. However, with the rapid pace of AI development and more technology providers rolling out AI platforms, choosing the right AI platform requires the understanding of the vendor, approach to AI, and systems meeting current and future requirements.

Executive Snapshot

Situation Overview

  • AI Platform Solutions
    • Salesforce: From Customer Relationship Management to Customer Experience Management to a Unified Customer Solution
      • The Platform
      • Approach to AI
      • Driving AI Adoption
      • Case Study: Singapore Airlines
    • Workday: Creating the Digital Employee
      • The Platform
      • Approach to AI
      • Agent System of Record
      • Driving AI Adoption
      • Case Study: JLL Technologies
    • EvoluteIQ: Supercharging Automation with AI
      • The Platform
      • Approach to AI
      • Driving AI Adoption
      • Case Study: AI in Medtech
    • ServiceNow: Scaling AI with Unified Enterprise Data
      • The Platform
      • Approach to AI
      • ServiceNow AI Agent Orchestrator
      • ServiceNow AI Agent Studio
      • Driving AI Adoption
      • Case Study: Griffith University
    • HCL UnO: Evolving AI Orchestration to Meet Customer Demand
      • Approach to AI
      • HCL UnO Agentic
      • Driving AI Adoption
      • Use Case: Simplifying Insurance Claim Workflows with AI Agents
    • Kingdee Software: AI Cosmos Under One Roof
      • The Platform
      • Approach to AI
      • Driving AI Adoption
      • Case Study: Beijing Chuangsi Industry and Trade

Advice for the Technology BuyeR

Learn More

  • Related Research
  • Synopsis