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市場調査レポート
商品コード
1769050
消費者空間における5GスライシングとAIの役割:欧州の視点5G Slicing in Consumer Space and the Role of AI: A European Perspective |
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消費者空間における5GスライシングとAIの役割:欧州の視点 |
出版日: 2025年07月08日
発行: IDC
ページ情報: 英文 12 Pages
納期: 即納可能
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5Gスライシングは、企業向けのプレミアムで超セキュアな接続性に基づく新しいサービスを定義することが期待される機能です。しかし、スライシングは消費者にとっても新たな機会を開くことになります。スライスを直接購入する顧客の可視性、あるいはB2B2Cモデルに従って、スライスに基づき性能が強化されたソリューションの一部として購入することができます。「5Gスライスは本質的に、これまでにない新しい能力であるため、顧客やソリューション・プロバイダーはその可能性を理解し、提供する製品にその能力を組み込む必要があります。この機能を早期に組み込むことができた企業は、顧客体験の向上に基づく競争上の優位性を享受することができるだろう」。と、IDC欧州Telco調査部門アレハンドロ・カデナス副社長は述べています。
5G slicing is a feature that is expected to define new services based on premium and ultra secure connectivity for enterprises. But slicing will also open new opportunities for consumers, either with customer visibility to directly purchase the slice or as part of a solution with enhanced performance based on a slice, following a B2B2C model. "A 5G slice is essentially a new capability unlike anything seen before, so customers and solution providers will need to understand the potential and embed that capability in their offering. Players that are able to incorporate this capability early will enjoy a competitive advantage based on improved customer experience." - Associated Vice President Alejandro Cadenas, Telco Research, IDC Europe