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市場調査レポート
商品コード
1769050

消費者空間における5GスライシングとAIの役割:欧州の視点

5G Slicing in Consumer Space and the Role of AI: A European Perspective


出版日
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IDC
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英文 12 Pages
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消費者空間における5GスライシングとAIの役割:欧州の視点
出版日: 2025年07月08日
発行: IDC
ページ情報: 英文 12 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
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概要

5Gスライシングは、企業向けのプレミアムで超セキュアな接続性に基づく新しいサービスを定義することが期待される機能です。しかし、スライシングは消費者にとっても新たな機会を開くことになります。スライスを直接購入する顧客の可視性、あるいはB2B2Cモデルに従って、スライスに基づき性能が強化されたソリューションの一部として購入することができます。「5Gスライスは本質的に、これまでにない新しい能力であるため、顧客やソリューション・プロバイダーはその可能性を理解し、提供する製品にその能力を組み込む必要があります。この機能を早期に組み込むことができた企業は、顧客体験の向上に基づく競争上の優位性を享受することができるだろう」。と、IDC欧州Telco調査部門アレハンドロ・カデナス副社長は述べています。

エグゼクティブスナップショット

新たな市場の発展と動向

  • 5Gネットワークスライシング:主要な技術的考慮事項
  • 欧州における5Gスライシングとネット中立性
    • 5Gスライシングの消費者中心のユースケース
      • HD/4K/8Kビデオストリーミングとライブ放送
      • クラウドゲームとXR(AR/VR/MR)体験
      • スマートホームと消費者向けIoT
      • 消費者向けコネクテッドカー(V2X)サービス
      • QoS保証付きのモバイルWork-from-Anywhere(WFx)
    • 市場開拓戦略と価格モデル
      • セグメント化されたユースケース中心のサービス
      • 顧客が目にするパートナーシップ主導の市場開発
    • 初期導入からのベストプラクティス
      • ドイツテレコム、5Gスライシングによるクラウドゲーミング
      • VodafoneとA1による5Gスライシングのローミング
    • AIの役割
    • 主な課題と提言
      • ビジネスモデルの成熟度と収益化の不確実性
      • 市場参入の複雑さ
      • エコシステムとパートナーシップのダイナミクスはまだ定義されていない
      • 規制と競争上の考慮事項の明確化

サービスプロバイダーへのアドバイス

参考資料

  • 関連調査
  • 要約
目次
Product Code: EUR150287423

5G slicing is a feature that is expected to define new services based on premium and ultra secure connectivity for enterprises. But slicing will also open new opportunities for consumers, either with customer visibility to directly purchase the slice or as part of a solution with enhanced performance based on a slice, following a B2B2C model. "A 5G slice is essentially a new capability unlike anything seen before, so customers and solution providers will need to understand the potential and embed that capability in their offering. Players that are able to incorporate this capability early will enjoy a competitive advantage based on improved customer experience." - Associated Vice President Alejandro Cadenas, Telco Research, IDC Europe

Executive Snapshot

New Market Developments and Dynamics

  • 5G Network Slicing: Key Technology Considerations
  • 5G Slicing and Net Neutrality in Europe
    • Consumer-Centric Use Cases for 5G Slicing
      • HD/4K/8K Video Streaming and Live Broadcasting
      • Cloud Gaming and XR (AR/VR/MR) Experiences
      • Smart Homes and Consumer IoT
      • Connected Vehicles for Consumers (V2X) Services
      • Mobile Work-from-Anywhere (WFx) with QoS Guarantees
    • Go-to-Market Strategies and Pricing Models
      • Segmented and Use-Case-Centric Offerings
      • Customer-Visible and Partnership-Driven Go-to-Market
    • Best Practices from Early Deployments
      • Deutsche Telekom Cloud Gaming over 5G Slicing
      • Roaming of 5G slicing with Vodafone and A1
    • The Role of AI
    • Key Challenges and Recommendations
      • Business Model Maturity & Monetization Uncertainty
      • Go-to-Market Complexity
      • Ecosystem and Partnership Dynamics Still to Be Defined
      • Clarifying Regulatory and Competitive Considerations

Advice for the Services Provider

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  • Synopsis