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市場調査レポート
商品コード
1732210
AI時代における通信料金請求の変革状況The Telecom Billing Transformation Landscape in the Age of AI |
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AI時代における通信料金請求の変革状況 |
出版日: 2025年05月20日
発行: IDC
ページ情報: 英文 20 Pages
納期: 即納可能
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課金システムは、2024年から2026年にかけてヨーロッパ、中東及びアフリカのMNOの大部分にとって優先投資分野であり、多様なサービスラインや顧客プロファイルにわたって課金などの機能をサポートする統合ITプラットフォームへの幅広いシフトを反映しています。課金システムは、収益の収集と認識を管理すると同時に、顧客との重要な接点として機能するという、二重の役割を担っています。このため、カスタマーエクスペリエンスの向上とサービスイノベーションサイクルの加速をもたらす変革の結節点として機能します。「レガシー課金システムは、通信事業者のサービスイノベーションと、より良いカスタマーエクスペリエンスを実現するための障壁となっています。課金システムを統合し、AI機能を採用することは、ボトムラインのコストを改善し、トップラインの収益成長を可能にしようとする通信事業者にとって不可欠です。」と、IDC EMEA telco insightsリサーチマネージャーChris Silberberg氏は述べています。
Billing is a priority investment area for a significant portion of EMEA MNOs across the 2024-2026 period, reflecting a broader shift toward converged IT platforms that support capabilities like billing across diverse service lines and customer profiles. Billing systems play a dual role: managing revenue collection and recognition while serving as a critical touch point with customers. For this reason, they act as a nexus for transformations that can drive improvements in customer experience and accelerate service innovation cycles."Legacy billing systems are a barrier to telco service innovation and to enabling a better customer experience. Consolidating billing systems and adopting AI capabilities are essential for telcos seeking to improve their bottom-line costs and enable top-line revenue growth." - Chris Silberberg, research manager, EMEA telco insights, IDC