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市場調査レポート
商品コード
1726446
ウィンウィンの商品発見- 小売エージェントAI使用事例Win-Win Product Discovery - A Retail Agentic AI Use Case |
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ウィンウィンの商品発見- 小売エージェントAI使用事例 |
出版日: 2025年05月12日
発行: IDC
ページ情報: 英文 11 Pages
納期: 即納可能
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このIDC Perspectiveでは、自動化、マルチレベルエージェント、オーケストレーションエージェント、そしてビジネスニーズに不可欠なオンライン小売チャネルを通じた商品発見と検索を可能にするエージェント型AIを適用した主要な使用事例を解剖します。次世代のソリューションは、エージェント型AIの利点を活用して市場優位性を実現します。大規模言語モデル(LLM)のような生成的AIに使用される基礎技術がリテール技術分野に浸透するにつれて、さまざまなユースケースに適用できるエージェント型AIのパイロットやアプリケーションの登場と拡大が見られます。「小売業者にとって商品発見は、適切な商品を見つけたいという顧客需要を満たすことだけではなく、どのような商品が小売業者の品揃え、計画や配送に適しているかを判断することで小売業者に成功に導きます。エージェントAIは、マルチモーダルチャネルにおける商品検索の次の原動力となるでしょう」と、IDC Retail Insightsの調査担当副社長、アナンダ・チャクラバーティ(Ananda Chakravarty)氏は言います。
This IDC Perspective dissects a key use case that applies agentic AI to enable automation, multilevel agents, orchestration agents, and a key focus on product discovery and search through online retail channels critical to business needs. The next generation of solutions will leverage the advantages of agentic AI to deliver market advantages. As the underlying technology used for generative AI, such as large language models (LLMs) permeate the retail technology space, we see the arrival and expansion of agentic AI pilots and applications that can be applied in various use cases."Product discovery for the retailer is not solely an appeasement of customer demand to find the right product but also enabling retailer success in what kinds of products fit retailer assortment plans and delivery. Agentic AI will be the next driver of product search in multimodal channels," says Ananda Chakravarty, VP of Research, IDC Retail Insights.