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市場調査レポート
商品コード
1709391
エージェント型AIの進化が仕事の未来に与える影響:2025年の地域比較The Evolving Impact of Agentic AI on the Future of Work: Regional Comparisons 2025 |
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エージェント型AIの進化が仕事の未来に与える影響:2025年の地域比較 |
出版日: 2025年04月14日
発行: IDC
ページ情報: 英文 18 Pages
納期: 即納可能
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このIDCの展望では、エージェント型AIが仕事の未来に与える変革的な影響を探り、採用における地域差と、仕事文化、業務効率、ビジネス戦略への影響に焦点を当てています。また、組織がチェンジマネジメントを進め、労働者のスキルアップを図り、雇用の安全やデータプライバシーに関する懸念に対処する必要性を強調しています。IDCのFuture of Work担当リサーチバイスプレジデントであるエイミー・ルーミス(Amy Loomis)氏は、次のように述べています。「エージェント型AIを取り巻く初期の興奮が、より地に足のついたビジネス環境へと移行するにつれ、組織は、長年標準化されてきた役割や仕事のやり方を覆すことから必然的に生じるリーダーシップ、ビジネス、組織の課題を認識することが不可欠です。」
This IDC Perspective explores the transformative impact of agentic AI on the future of work, highlighting regional differences in adoption and its implications on work cultures, operational efficiency, and business strategies. It emphasizes the need for organizations to navigate change management, upskill workers, and address concerns around job security and data privacy. This document also underscores the importance of regulatory frameworks and the potential for agentic AI to drive significant business value and innovation across various regions."As the initial excitement surrounding agentic AI gives way to a more grounded business environment, it is essential for organizations to recognize the leadership, business, and organizational challenges that inevitably come from upending longtime standardized roles and work practices," says Amy Loomis, research vice president, Future of Work at IDC.