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市場調査レポート
商品コード
1678722

米国のコンシェルジュ医療市場:市場規模・シェア・動向分析 (所有形態別・専門分野別)、セグメント別予測 (2025年~2030年)

U.S. Concierge Medicine Market Size, Share & Trends Analysis Report By Ownership (Group, Standalone), By Specialty (Primary Care, Internal Medicine, Pediatrics, Cardiology, Osteopathy, Psychiatry), And Segment Forecasts, 2025 - 2030


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ページ情報
英文 100 Pages
納期
2~10営業日
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米国のコンシェルジュ医療市場:市場規模・シェア・動向分析 (所有形態別・専門分野別)、セグメント別予測 (2025年~2030年)
出版日: 2025年02月18日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~10営業日
GIIご利用のメリット
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

米国のコンシェルジュ医療市場の成長と動向:

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、米国のコンシェルジュ医療の市場規模は2030年までに132億3,000万米ドルに達すると予測されています。

同市場は2025年から2030年にかけてCAGR 10.33%で成長すると予測されています。医師の予約待ち時間の増加、医師不足、慢性疾患の有病率の上昇が、患者を従来の環境から非伝統的なケア環境へと駆り立てています。これと相まって、医師との面会時間の増加、入院回数の減少、予防医療への注目が市場成長の原動力となっています。

コンシェルジュ医療は患者だけでなく医療提供者にとっても有益です。そのため、多くの医師がコンシェルジュ医療に移行しています。コンシェルジュ・メディシン・トゥデイ社によると、米国には約1万人から2万5千人の医師がおり、サブスクリプションベースのプログラムもあります。女性医師は燃え尽き症候群でストレスが多いです。医師の燃え尽き症候群が、コンシェルジュ医療導入増加の主な理由です。

ハイブリッド・コンシェルジュ・モデルは、プライマリケア医不足の問題にうまく対処しています。ハイブリッド・モデルでは、プライマリケア医が患者に、保険診療を受けるか、従来の保険診療を受けるかの選択肢を提供します。近い将来、医師不足のために医療へのアクセスが困難になり、その結果、多くの患者が便利なケアを求めてコンシェルジュ医師に移行することになると思われます。サブスクリプション・ベースのモデルは、医師が不足している場合でも医療への容易なアクセスを保証します。これが予測期間中の市場成長の原動力になると予想されます。

米国のコンシェルジュ医療市場:分析概要

  • 患者の意識の高まり、可処分所得の増加、質の高い医療サービスに対する需要の増加が、米国におけるコンシェルジュ医療の需要を押し上げると予測されます。
  • 専門分野別では、プライマリケア分野が2024年の売上高で市場を独占しました。プライマリケアに対する需要の高まりと人口の高齢化により、既存の医師の業務負担が増加しています。そのため、ストレスを軽減し、ワークライフバランスを維持するために、多くの医師が患者数の少ない会員制医療に移行しています。
  • 所有形態別では、会員制モデルで提供されるVIPサービスにより、2024年の市場シェアはグループ・セグメントが最大です。リテイナーモデルへの移行には、法令順守、高い広告宣伝費、患者とのコミュニケーションが必要となるため、多くの医師がコンシェルジュ医療会社と診療所を合併しています。
  • コンシェルジュ医療は従来の医療と比較すると価格は高いですが、患者は金額に見合った価値あるサービスを受けることができます。医師は患者に十分な注意を払い、個人に合ったケアを提供します。
  • COVID-19の大流行時には、継続的なモニタリングを必要とする糖尿病などの慢性疾患を持つ患者の存在により、会員制ケアの需要が急増しました。多くのコンシェルジュ医師は、こうした患者とバーチャルにつながる遠隔医療を積極的に取り入れています。

目次

第1章 分析方法・範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 市場の変動要因・傾向・範囲

  • 市場連関の見通し
    • 親市場の見通し
    • 関連/付随市場の見通し
  • 市場力学
    • 市場促進要因の分析
    • 市場抑制要因の分析
    • 市場機会
    • 市場の課題
  • 米国のコンシェルジュ医療の価格分析
  • 定性分析:コンシェルジュ医療の運営モデル、特定の大手企業の場合
  • ビジネス環境分析
    • 業界分析:ポーターのファイブフォース分析
    • PESTEL分析

第4章 所有形態別の分析

  • セグメントダッシュボード:所有形態別
  • 米国のコンシェルジュ医療市場:変動分析、所有形態別
  • 米国のコンシェルジュ医療市場:市場規模と動向分析、所有形態別 (2018~2030年)
  • グループ
    • グループ市場 (2018~2030年)
  • 独立系
    • 独立系市場 (2018~2030年)

第5章 専門分野別のビジネス分析

  • セグメントダッシュボード:専門分野別
  • 米国のコンシェルジュ医療市場:変動分析、専門分野
  • 米国のコンシェルジュ医療市場:市場規模と動向分析、専門分野別 (2018~2030年)
  • プライマリケア
    • プライマリケア市場 (2018~2030年)
  • 内科
    • 内科市場 (2018~2030年)
  • 小児科
    • 小児科市場 (2018~2030年)
  • 心臓病学
    • 心臓病学市場 (2018~2030年)
  • オステオパシー
    • オステオパシー市場 (2018~2030年)
  • 精神医学
    • 精神医学市場 (2018~2030年)
  • その他
    • その他市場 (2018~2030年)

第6章 競合情勢

  • 企業分類
  • 企業の市況分析
  • 戦略マッピング
  • 企業プロファイル/上場企業
    • MDVIP
    • Signature MD
    • Crossover Health
    • Specialdocs Consultants, LLC
    • PartnerMD
    • Concierge Consultants &Cardiology
    • Castle Connolly Private Health Partners
    • Peninsula Doctor
    • Campbell Family Medicine
    • Destination HealthMDI
    • Jackson Memorial Hospital
    • Priority Physicians, Inc.
    • US San Diego Health
図表

List of Tables

  • Table 1. List of secondary sources
  • Table 2. List of abbreviations
  • Table 3. U.S. concierge medicine market, by ownership, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 4. U.S. concierge medicine market, by specialty, 2018 - 2030 (USD Million)

List of Figures

  • Fig. 1 Market research process
  • Fig. 2 Information procurement
  • Fig. 3 Primary research pattern
  • Fig. 4 Market research approaches
  • Fig. 5 Value chain-based sizing & forecasting
  • Fig. 6 Market formulation & validation
  • Fig. 7 Model details
  • Fig. 8 U.S. concierge medicine market segmentation
  • Fig. 9 Market snapshot
  • Fig. 10 Segment snapshot
  • Fig. 11 Competitive landscape snapshot
  • Fig. 12 Market dynamics
  • Fig. 13 Market driver relevance analysis (current & future impact)
  • Fig. 14 Market restraint relevance analysis (current & future impact)
  • Fig. 15 PESTLE analysis
  • Fig. 16 Porter's five forces analysis
  • Fig. 17 U.S. concierge medicine market: Ownership outlook and key takeaways
  • Fig. 18 U.S. Concierge Medicine Market: Ownership movement analysis
  • Fig. 19 Standalone market revenue, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 20 Group market revenue, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 21 U.S. concierge medicine market: Specialty outlook and key takeaways
  • Fig. 22 U.S. concierge medicine market: Specialty movement analysis
  • Fig. 23 Primary Care market revenue, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 24 Pediatrics market revenue, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 25 Osteopathy market revenue, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 26 Internal Medicine market revenue, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 27 Cardiology market revenue, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 28 Psychiatry market revenue, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 29 Others market revenue, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 30 Company categorization
  • Fig. 31 Company market position analysis
  • Fig. 32 Strategy mapping
目次
Product Code: GVR-4-68039-596-6

U.S. Concierge Medicine Market Growth & Trends:

The U.S. concierge medicine market size is anticipated to reach USD 13.23 billion by 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The market is projected to grow at a CAGR of 10.33% from 2025 to 2030. Rising waiting times for a physician appointment, shortage of physicians, and rising prevalence of chronic diseases are driving patients from conventional settings to non-traditional care settings. This, coupled with more time with physicians, fewer hospitalizations, and a focus on preventive care is driving market growth.

Concierge medicine is not only beneficial for patients but also for providers. Owing to this, many physicians are switching to this practice. As per Concierge Medicine Today, LLC, there are around 10,000 to 25,000 physicians or subscription-based programs across the U.S. A large number of female doctors are switching to concierge practice. Female doctors are more burned out and stressed. Physician burnout is the prime reason for the increase in the adoption of concierge medicine.

Hybrid concierge model successfully addresses the issues of primary care physician shortages. In hybrid model, the primary care doctor provides an option to patients to choose between subscription-based care or receiving care in the traditional way under insurance. Owing to shortage of physicians in the near future, access to healthcare will become difficult resulting in many patients moving to concierge physicians for convenient care. The subscription-based model will ensure easy access to care even if there is a physician shortage. This is expected to drive market growth over the forecast period.

U.S. Concierge Medicine Market Report Highlights:

  • Growing patient awareness, rising disposable income, and increasing demand for quality healthcare services are anticipated to boost the demand for concierge medicine in the U.S. The interest of the millennials in concierge practice is increasing owing to its advantages, which are favoring market growth
  • Based on speciality, the primary care segment dominated the market in terms of revenue in 2024. Growing demand for primary care services and the sizeable aging population have increased the work burden on existing physicians. Hence, to reduce their stress and maintain work-life balance, many physicians are downsizing to membership-based medicine where they maintain less patient volume
  • In terms of ownership, the group segment held the maximum market portion in 2024 owing to the VIP services provided in membership model. As transitioning to a retainer model requires legal compliance, high advertisement, and patient communication, many physicians merge their practice with concierge medicine companies
  • Although concierge medicine is priced high when compared to traditional care, the patients get value services for their money. Physicians provide full attention to their patients and provide personalized care
  • The demand for membership-based care skyrocketed during COVID-19 pandemic due to the presence of patients with chronic diseases such as diabetes that require continuous monitoring. Many concierge physicians are actively adopting telemedicine to connect to these patients virtually

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation & Scope
  • 1.2. Market Definitions
    • 1.2.1. Ownership
    • 1.2.2. Specialty
  • 1.3. Estimates and Forecast Timeline
  • 1.4. Research Methodology
  • 1.5. Information Procurement
    • 1.5.1. Purchased Database
    • 1.5.2. GVR's Internal Database
    • 1.5.3. Secondary Sources & Third-Party Perspectives
    • 1.5.4. Primary Research
  • 1.6. Information Analysis
    • 1.6.1. Data Analysis Models
  • 1.7. Market Formulation & Data Visualization
  • 1.8. Model Details
    • 1.8.1. Commodity Flow Analysis
  • 1.9. List of Secondary Sources
  • 1.10. Objectives

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Market Snapshot
  • 2.2. Segment Snapshot
  • 2.3. Competitive Landscape Snapshot

Chapter 3. Market Variables, Trends, & Scope

  • 3.1. Market Lineage Outlook
    • 3.1.1. Parent Market Outlook
    • 3.1.2. Related/Ancillary Market Outlook
  • 3.2. Market Trends and Outlook
    • 3.2.1. Market Driver Analysis
      • 3.2.1.1. Advantages of concierge medicine to patients
      • 3.2.1.2. Rising adoption of concierge medicine among physicians
      • 3.2.1.3. Shortage of primary care physicians
      • 3.2.1.4. Entry of specialists in concierge medicine
    • 3.2.2. Market Restraint Analysis
      • 3.2.2.1. Lack of health insurance coverage
      • 3.2.2.2. Competition from retail clinics
    • 3.2.3. Market Opportunity Analysis
    • 3.2.4. Market Challenges Analysis
  • 3.3. U.S. Concierge Medicine Pricing Analysis
  • 3.4. Qualitative Analysis: Concierge Medicine Operating Model, by Identified Key Players
  • 3.5. Business Environment Analysis
    • 3.5.1. Industry Analysis - Porter's Five Forces Analysis
      • 3.5.1.1. Supplier power
      • 3.5.1.2. Buyer power
      • 3.5.1.3. Substitution threat
      • 3.5.1.4. Threat of new entrant
      • 3.5.1.5. Competitive rivalry
    • 3.5.2. PESTEL Analysis

Chapter 4. Ownership Analysis

  • 4.1. Ownership Segment Dashboard
  • 4.2. U.S. Concierge Medicine Market: Ownership Movement Analysis
  • 4.3. U.S. Concierge Medicine Market Size & Trend Analysis, by Ownership, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 4.4. Group
    • 4.4.1. Group Market, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 4.5. Standalone
    • 4.5.1. Standalone Market, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 5. Specialty Business Analysis

  • 5.1. Specialty Segment Dashboard
  • 5.2. U.S. Concierge Medicine Market: Specialty Movement Analysis
  • 5.3. U.S. Concierge Medicine Market Size & Trend Analysis, by Specialty, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 5.4. Primary Care
    • 5.4.1. Primary Care Market, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 5.5. Internal Medicine
    • 5.5.1. Internal Medicine Market, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 5.6. Pediatrics
    • 5.6.1. Pediatrics Market, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 5.7. Cardiology
    • 5.7.1. Cardiology Market, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 5.8. Osteopathy
    • 5.8.1. Osteopathy Market, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 5.9. Psychiatry
    • 5.9.1. Psychiatry Market, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 5.10. Others
    • 5.10.1. Others Market, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 6. Competitive Landscape

  • 6.1. Company Categorization
  • 6.2. Company Market Position Analysis
  • 6.3. Strategy Mapping
  • 6.4. Company Profiles/Listing
    • 6.4.1. MDVIP
      • 6.4.1.1. Overview
      • 6.4.1.2. Financial Performance
      • 6.4.1.3. Service Benchmarking
      • 6.4.1.4. Strategic Initiatives
    • 6.4.2. Signature MD
      • 6.4.2.1. Overview
      • 6.4.2.2. Financial Performance
      • 6.4.2.3. Service Benchmarking
      • 6.4.2.4. Strategic Initiatives
    • 6.4.3. Crossover Health
      • 6.4.3.1. Overview
      • 6.4.3.2. Financial Performance
      • 6.4.3.3. Service Benchmarking
      • 6.4.3.4. Strategic Initiatives
    • 6.4.4. Specialdocs Consultants, LLC
      • 6.4.4.1. Overview
      • 6.4.4.2. Financial Performance
      • 6.4.4.3. Service Benchmarking
      • 6.4.4.4. Strategic Initiatives
    • 6.4.5. PartnerMD
      • 6.4.5.1. Overview
      • 6.4.5.2. Financial Performance
      • 6.4.5.3. Service Benchmarking
      • 6.4.5.4. Strategic Initiatives
    • 6.4.6. Concierge Consultants & Cardiology
      • 6.4.6.1. Overview
      • 6.4.6.2. Financial Performance
      • 6.4.6.3. Service Benchmarking
      • 6.4.6.4. Strategic Initiatives
    • 6.4.7. Castle Connolly Private Health Partners
      • 6.4.7.1. Overview
      • 6.4.7.2. Financial Performance
      • 6.4.7.3. Service Benchmarking
      • 6.4.7.4. Strategic Initiatives
    • 6.4.8. Peninsula Doctor
      • 6.4.8.1. Overview
      • 6.4.8.2. Financial Performance
      • 6.4.8.3. Service Benchmarking
      • 6.4.8.4. Strategic Initiatives
    • 6.4.9. Campbell Family Medicine
      • 6.4.9.1. Overview
      • 6.4.9.2. Financial Performance
      • 6.4.9.3. Service Benchmarking
      • 6.4.9.4. Strategic Initiatives
    • 6.4.10. Destination HealthMDI
      • 6.4.10.1. Overview
      • 6.4.10.2. Financial Performance
      • 6.4.10.3. Service Benchmarking
      • 6.4.10.4. Strategic Initiatives
    • 6.4.11. Jackson Memorial Hospital
      • 6.4.11.1. Overview
      • 6.4.11.2. Financial Performance
      • 6.4.11.3. Service Benchmarking
      • 6.4.11.4. Strategic Initiatives
    • 6.4.12. Priority Physicians, Inc.
      • 6.4.12.1. Overview
      • 6.4.12.2. Financial Performance
      • 6.4.12.3. Service Benchmarking
      • 6.4.12.4. Strategic Initiatives
    • 6.4.13. U.S. San Diego Health
      • 6.4.13.1. Overview
      • 6.4.13.2. Financial Performance
      • 6.4.13.3. Service Benchmarking
      • 6.4.13.4. Strategic Initiatives