![]() |
市場調査レポート
商品コード
1684172
消費者市場モデルのハイライトデジタル商品とサービスに対する消費者の総支出Highlights of the Consumer Market Model: Total Consumer Spending on Digital Goods and Services |
||||||
|
消費者市場モデルのハイライトデジタル商品とサービスに対する消費者の総支出 |
出版日: 2025年03月17日
発行: IDC
ページ情報: 英文 4 Pages
納期: 即納可能
![]() |
このIDC Market Perspectiveは、消費者市場モデル(CMM)の下半期リリースに掲載されたデータに焦点を当てています。特に、22の消費者オンライン活動と8つのピアツーピア(P2P)またはシェアリングエコノミーのセグメントにわたるデジタル商品とサービスに対する消費者の総支出にハイライトを当て、2024年の消費者支出の予測値を示し、主要な貢献市場セグメントを指摘しています。「IDCの消費者市場モデルの下半期リリースでは、デジタル商品とサービスに対する世界の消費者の総支出が2024年に約7,300億米ドルに達すると予測している」とIDCの消費者市場モデル担当リサーチマネージャーのケリー・ブラウンは述べています。「消費者向けデジタルサービス市場の変革は、エンターテインメント、オンライン学習、ウェルネスなどの主要分野が引き続き主導しています。」
This IDC Market Perspective highlights data found in the 2H24 release of the Consumer Market Model (CMM). Specifically, it highlights total consumer spending on digital goods and services across 22 consumer online activities and 8 peer-to-peer (P2P) or sharing economy segments, presenting expected 2024 consumer spending and noting key contributing market segments."IDC's 2H24 release of the Consumer Market Model projected total worldwide consumer spending on digital goods and services to reach nearly $730 billion in 2024," says Kelly Brown, research manager, Consumer Market Model at IDC. "Transformation of the consumer digital services market continues to be led by key segments including entertainment, online learning, and wellness."