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市場調査レポート
商品コード
1680145
ゴールポストを動かす:NRF2025は変化を導入Moving the Goalposts: NRF 2025 Introduces Change |
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ゴールポストを動かす:NRF2025は変化を導入 |
出版日: 2025年03月10日
発行: IDC
ページ情報: 英文 13 Pages
納期: 即納可能
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このIDC Perspectiveでは、全米小売業協会(NRF)のBig Show and Expo 2025をレビューし、AI/MLとジェネレーティブAIの急速な変化と導入、そしてそれらが小売テクノロジーとエクスペリエンスにおいてどのような役割を果たすかを考察します。イベントの要約は、オペレーション、テクノロジー、エクスペリエンスのいずれにおいても、小売業者が検討していた最も重要な要素と一致しています。小売業の売上が好調で、過去10年間の小売業の成長が驚くほど一貫している年の終わりに、このイベントは、業界を席巻している新しいテクノロジーの導入に焦点を当てています。IDC Retail InsightsのRetail Merchandising and Marketing Analytics Strategiesプラクティスのバイスプレジデントであるアナンダ・チャクラバーティ(Ananda Chakravarty)氏は、「常にビジネスが中心でなければならない」と指摘します。「AIとそれに付随するすべてのテクノロジーは、ビジネスをサポートするツールであり、ビジネスを顧客に提供するアソシエイトです。テクノロジーの焦点は、すぐにビジネスの焦点を追い越してしまいます。その時、復旧は単なる課題ではなくなるのです」
This IDC Perspective reviews the National Retail Federation's (NRF's) Big Show and Expo 2025, looking at the rapid changes and introduction of AI/ML and generative AI and how they play a part in retail technology and experience. The synopsis of the event is in line with the most important factors that retailers were considering whether they were in operations, technology, or experiences. At the end of a stellar year in retail sales and an amazingly consistent run in the past decade of retail growth, the event highlights the introduction of new technology that has been taking the industry by storm. The challenge for retailers remains on how this translates into real value and what steps are needed to move out of POC purgatory to more substantive value in retail businesses.Ananda Chakravarty, vice president, IDC Retail Insights' Retail Merchandising and Marketing Analytics Strategies practice, suggests, "The business must always be the focal point. AI and all the tech that comes with it are tools to support the business and associates bringing the business to customers." Chakravarty goes on to say, "The technology focus can quickly overtake the business focus - at which time, recovery becomes more than just a challenge. Keep your eyes on the prize."