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市場調査レポート
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1680145

ゴールポストを動かす:NRF2025は変化を導入

Moving the Goalposts: NRF 2025 Introduces Change


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IDC
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英文 13 Pages
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ゴールポストを動かす:NRF2025は変化を導入
出版日: 2025年03月10日
発行: IDC
ページ情報: 英文 13 Pages
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概要

このIDC Perspectiveでは、全米小売業協会(NRF)のBig Show and Expo 2025をレビューし、AI/MLとジェネレーティブAIの急速な変化と導入、そしてそれらが小売テクノロジーとエクスペリエンスにおいてどのような役割を果たすかを考察します。イベントの要約は、オペレーション、テクノロジー、エクスペリエンスのいずれにおいても、小売業者が検討していた最も重要な要素と一致しています。小売業の売上が好調で、過去10年間の小売業の成長が驚くほど一貫している年の終わりに、このイベントは、業界を席巻している新しいテクノロジーの導入に焦点を当てています。IDC Retail InsightsのRetail Merchandising and Marketing Analytics Strategiesプラクティスのバイスプレジデントであるアナンダ・チャクラバーティ(Ananda Chakravarty)氏は、「常にビジネスが中心でなければならない」と指摘します。「AIとそれに付随するすべてのテクノロジーは、ビジネスをサポートするツールであり、ビジネスを顧客に提供するアソシエイトです。テクノロジーの焦点は、すぐにビジネスの焦点を追い越してしまいます。その時、復旧は単なる課題ではなくなるのです」

エグゼクティブスナップショット

状況概要

  • ロイヤルティへの関心の高まりは、オムニチャネルCXを向上させるための重要な差別化要因です。
  • AIを活用した店舗運営:効率、セキュリティ、従業員のエンパワーメントを強化
  • 今日のコネクテッドでインテリジェントなオムニチャネル小売業のビジョンを実現するには、新しい技術基盤が不可欠です。
  • 小売サプライチェーン:将来は統合、AI駆動、自動化、相互運用性、協調性のあるバリューチェーンがエコシステムとして競争するようになる
  • ホスピタリティ、飲食、旅行:インテリジェンスを活用した、人間中心の未来の実現
  • NRFが小売業におけるAIの進化を紹介

テクノロジー購入者へのアドバイス

参考資料

  • 関連調査
  • 要約
目次
Product Code: US53227525

This IDC Perspective reviews the National Retail Federation's (NRF's) Big Show and Expo 2025, looking at the rapid changes and introduction of AI/ML and generative AI and how they play a part in retail technology and experience. The synopsis of the event is in line with the most important factors that retailers were considering whether they were in operations, technology, or experiences. At the end of a stellar year in retail sales and an amazingly consistent run in the past decade of retail growth, the event highlights the introduction of new technology that has been taking the industry by storm. The challenge for retailers remains on how this translates into real value and what steps are needed to move out of POC purgatory to more substantive value in retail businesses.Ananda Chakravarty, vice president, IDC Retail Insights' Retail Merchandising and Marketing Analytics Strategies practice, suggests, "The business must always be the focal point. AI and all the tech that comes with it are tools to support the business and associates bringing the business to customers." Chakravarty goes on to say, "The technology focus can quickly overtake the business focus - at which time, recovery becomes more than just a challenge. Keep your eyes on the prize."

Executive Snapshot

Situation Overview

  • The Growing Interest in Loyalty Is a Key Differentiator for Improving Omni-Channel CX
  • AI-Powered Store Operations: Enhancing Efficiency, Security, and Employee Empowerment
  • New Tech Foundations Are Essential to Achieve Today's Vision of Connected, Intelligent, Omni-Channel Retailing
  • Retail Supply Chains: The Future Will See Unified, AI-Driven, Automated, Interoperable, and Collaborative Value Chains Competing as Ecosystems
  • Hospitality, Dining, and Travel: Embracing an Intelligence-Enabled, People-First Future
  • NRF Showcases the Evolution of AI for Retail

Advice for the Technology Buyer

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  • Related Research
  • Synopsis