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市場調査レポート
商品コード
1673115
実店舗におけるレジ体験の変革Transforming the Checkout Experience in Bricks-and-Mortar Stores |
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実店舗におけるレジ体験の変革 |
出版日: 2025年03月06日
発行: IDC
ページ情報: 英文 8 Pages
納期: 即納可能
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この「IDC Perspective」では、RFID、コンピュータビジョン、モバイルソリューションなどのテクノロジーを通じて、小売企業が従来のレジプロセスをどのように変革しつつあるかについて論じています。業務効率化のニーズと顧客体験の要求に後押しされたこれらのイノベーションは、無人店舗からフィッティングルーム内での決済まで、新たなチェックアウトモデルを可能にします。「小売企業は、チェックアウトプロセスにおける先進テクノロジーの統合によって、顧客体験を向上させるだけでなく、大幅な業務効率化を推進するという、極めて重要な局面を迎えています。セルフレジ、無人店舗、モバイル決済ソリューションへのシフトは、小売の情勢を大きく変えつつあり、小売企業が競争力を維持するためには、拡張性のある安全なテクノロジーへの投資が不可欠となっています。」と、IDC Retail Insightsリサーチマネージャーフィリッポ・バタイニ氏は述べました。
This IDC Perspective discusses how retailers are transforming traditional checkout processes through technologies such as RFID, computer vision, and mobile solutions. These innovations, driven by operational efficiency needs and customer experience demands, enable new checkout models, from autonomous stores to in-fitting-room payments."Retailers are at a pivotal moment, with the integration of advanced technologies in checkout processes not just enhancing customer experience but also driving significant operational efficiencies. The shift to self-checkout, autonomous stores, and mobile payment solutions is reshaping the retail landscape, making it imperative for retailers to invest in scalable and secure technologies to stay competitive." - Research Manager Filippo Battaini, IDC Retail Insights