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市場調査レポート
商品コード
1673104
ベスト・イン・コネクテッド・シティ賞受賞者プロファイル-2024年Best in Connected City Award Winner Profile - 2024 |
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ベスト・イン・コネクテッド・シティ賞受賞者プロファイル-2024年 |
出版日: 2025年03月06日
発行: IDC
ページ情報: 英文 6 Pages
納期: 即納可能
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このIDC Perspectiveでは、「スマートで包括的な旅」の実現を目指し、受賞歴のある香港のMTR Corporationによるスマートシティ構想に焦点を当てています。MTRは「スマートESG:テクノロジーで実現する社会的包摂」プログラムを通じて、デジタルトランスフォーメーションとコネクテッドシティ戦略へのコミットメントを示しました。このイニシアチブは、特別なニーズを持つ市民のために、シームレスで利用しやすく、自力のある通勤体験を強化することに重点を置いています。デジタルトランスフォーメーションの勢いは、十分なサービスを受けていないコミュニティを優先する"市民中心 "のサービスに焦点を合わせる必要があります。効果的なソリューションには、接続性だけでなく、包括性を強化し、有意義な成果をもたらすための高度なデータプラットフォームの統合が必要です。スマートシティのイニシアチブを洗練させ、実世界のニーズに合致させるには、応答性の高いフィードバックループが不可欠です」と、IDC Government and Education Insightsのリサーチディレクター、ラヴィ・カント・シャルマは言います。
This IDC Perspective highlights the award-winning Smart City initiative by MTR Corporation in Hong Kong, aimed at achieving a "smart and inclusive journey." Through its "Smart ESG: Technology-enabled Social Inclusion" program, MTR has demonstrated its commitment to digital transformation and a connected city strategy. The initiative focuses on enhancing seamless, accessible, and self-empowered commuting experiences for citizens with special needs."Digital transformation's momentum must be matched by a focus on 'citizen-centric' services that prioritize underserved communities. Effective solutions require not just connectivity but the integration of advanced data platforms to enhance inclusivity and deliver meaningful outcomes. A responsive feedback loop is crucial for refining Smart City initiatives and aligning them with real-world needs," says Ravi Kant Sharma, research director, IDC Government and Education Insights.