![]() |
市場調査レポート
商品コード
1651815
製品エンジニアリングへの投資- 収益の増加とコストの削減Investing in Product Engineering - Increase Revenue and Decrease Cost |
||||||
|
製品エンジニアリングへの投資- 収益の増加とコストの削減 |
出版日: 2025年02月06日
発行: IDC
ページ情報: 英文 18 Pages
納期: 即納可能
![]() |
このIDC Perspectiveでは、5つの業界にわたる約1,000社のディスクリート製品メーカーを対象に、研究開発費、売上原価、収益成長率の相関関係を調査しています。エンジニアリング・コストが高いほど、生産コストが低く(粗利益が高く)、収益成長率が高くなるという強い相関関係が確認されています。この因果関係の正確な性質は本書の範囲外であるが、技術系の顧客、ベンダー、コンサルタントに具体的な提言を行うには十分な証拠があります。「エンジニアリングと研究開発への投資は単なるコストではなく、財務的成功と市場競合のための戦略的テコです。メーカーが競争の激化と生産コストの高騰に直面する中、収益と利益の両方を上げることを視野に入れ、エンジニアリングとR&Dに投資することが重要です」と、IDCのProduct Innovation Strategies担当リサーチディレクターであるジョン・スノウ(John Snow)氏は述べています。
This IDC Perspective explores the correlation between the cost of R&D, cost of goods sold, and revenue growth for almost 1,000 discrete product manufacturers across five industries. A strong correlation has been identified where higher engineering costs results in lower production costs (higher gross profits) and higher revenue growth. While the precise nature of this cause-effect relationship is beyond the scope of this document, there is enough evidence to provide specific recommendations for technology customers, vendors, and consultants."Investing in engineering and R&D isn't just a cost, it's a strategic lever for financial success and market competitiveness. As manufacturers face increased competition and production costs escalate, it is important for them to invest in engineering and R&D, with an eye toward driving both revenue and profits," said John Snow, research director, Product Innovation Strategies at IDC.