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市場調査レポート
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1648079

ゼロックスによるレックスマーク買収-IDCの見解

Xerox to Acquire Lexmark - An IDC Perspective


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IDC
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英文 14 Pages
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ゼロックスによるレックスマーク買収-IDCの見解
出版日: 2025年01月28日
発行: IDC
ページ情報: 英文 14 Pages
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概要

このIDC Market Perspectiveでは、ゼロックスによるレックスマークの買収について論じています。2024年12月23日、Xerox Holdings Corp.(ゼロックス)は、Ninestar Corp.、PAG Asia Capital、Shanghai Shouda Investment CentreからなるコンソーシアムからLexmark International Inc.(レックスマーク)を買収することで合意したと発表しました。この買収は、ゼロックスのコアプリントポートフォリオを強化し、ハイブリッドワークプレイスにおける顧客の進化するニーズにより適した、より広範な世界プリントおよびマネージドプリントサービスビジネスを構築することを意図しています。ゼロックスは、この買収の根拠として、市場での圧倒的な存在感(垂直統合、プリントハードウェアとサービスの充実したポートフォリオ、広範な地域と顧客タイプなど)を兼ね備えた戦略的適合性を挙げています。第二に、同社はレックスマークがカラーA4成長市場でソリューションを提供し、A3市場でOEMプラットフォームを拡大する上で極めて重要な役割を果たすと見ています。最後に、ゼロックスは、一株当たり利益とフリーキャッシュフローにおいて財務上のメリットがあるとしています。同社はまた、この買収は、競争上の位置づけの改善と、急成長している印刷分野への参入を通じて、財務目標の改革を加速させることにつながると考えています。また、この買収により、買収完了後2年以内に2億米ドル以上のコストシナジーを実現できると考えています。この分析では、計画されている買収の詳細、この動きにつながったと思われる両社が経験した最近の課題のレビュー、この動きがゼロックスの戦略計画とどのように整合しているかについての解説、プリント/コピー業界全体におけるこの行動の影響について検証します。「両ベンダーはそれぞれ個別に収益成長を示すという課題を抱えていたが、統合された組織は将来的に市場業績を強化する可能性がある」と、IDCのイメージング・プリンティング・ドキュメントソリューション調査担当プログラムバイスプレジデントであるKeith Kmetz氏は述べた。「結局のところ、ゼロックスとレックスマークの合併による新会社の成功は、今年下半期まで実現しない見込みです。しかし、新会社が進化するコピー/プリントマーケットで長期的により効果的に競争するためのジャンプスタートとなる可能性はあります。」とも述べています。

エグゼクティブスナップショット

新たな市場の発展と動向

  • この動きに至った経緯は何ですか?
  • 最近の重要な状況によって促進された合併
    • レックスマークの状況と収益の減少傾向
      • ソフトウェア変革
        • レックスマークがアジア外のコンソーシアムに買収される
        • IoT変革
        • 米国の法律によりレックスマーク関連ベンダーが禁止される
    • 収益減少も示したゼロックスの状況
      • プロジェクト「Own It and Reinvention」がゼロックスにシンプルさと業務効率をもたらす
      • 大株主としてのカール・アイカーンの影響力
      • ゼロックスと富士ゼロックスの関係の進化

IDCの視点

  • レックスマークの短期的影響
  • ゼロックスの短期的影響
  • 競合情勢
  • ゼロックスハードウェアポートフォリオ
  • ゼロックスサービスポートフォリオ
  • チャネルの影響
  • 地理的拡大
  • 成功への機会と課題

参考資料

  • 関連調査
  • 要約
目次
Product Code: US53082725

This IDC Market Perspective discusses Xerox's acquisition of Lexmark. On December 23, 2024, Xerox Holdings Corp. (Xerox) announced that it had agreed to buy Lexmark International Inc. (Lexmark) from a consortium consisting of Ninestar Corp., PAG Asia Capital, and Shanghai Shouda Investment Centre. The acquisition intends to strengthen the Xerox core print portfolio and build a broader global print and managed print services business better suited to meet the evolving needs of customers in the hybrid workplace. Xerox offered the rationale for the deal centered on its strategic fit that combines to have a formidable market presence (e.g., vertically integrated, a well-rounded portfolio of print hardware and services offerings, an extensive geographic coverage and customer types). Second, the company also sees Lexmark playing a pivotal role in providing solutions in the color A4 growth market as well as expanding its OEM platform in the A3 market. Last, Xerox states there are financial benefits in earnings per share and free cash flow. The company also believes that the deal will help accelerate its reinvention financial targets through improved competitive positioning and exposure to faster-growing print segments. It also believes the deal will help realize more than $200 million of identified cost synergies that can be achieved within two years of the acquisition's closure. This analysis examines the details of the planned acquisition, a review of recent challenges experienced by both parties that may have led to this move, commentary on how the move aligns with Xerox's strategic plans, and the ramifications of this action across the print/copy industry."Xerox's acquisition of Lexmark has many still unanswered questions. Both vendors were challenged to individually demonstrate revenue growth, but a combined organization may offer the potential for stronger market performance in the future," said Keith Kmetz, program vice president, Imaging, Printing, and Document Solutions research, IDC. "Ultimately, the success of the new combined Xerox-Lexmark will be unrealized for some time as the deal isn't expected to close until the second half of this year. It does, however, represent a possible jump start for the newly formed company to more effectively compete long-term in the evolving copy/print marketplace."

Executive Snapshot

New Market Developments and Dynamics

  • What Led to This Move?
  • A Merger Fueled by Significant Recent Circumstances
    • The Lexmark Situation and a Declining Revenue Trend
      • Software Transformation
        • Lexmark Is Acquired by a Consortium Out of Asia
        • IoT Transformation
        • U.S. Legislation Bans Vendors Affiliated with Lexmark
    • The Xerox Situation That Also Demonstrated Revenue Declines
      • Project Own It and Reinvention Brings Simplicity and Operational Efficiency to Xerox
      • Carl Icahn's Influence as a Major Shareholder
      • The Evolution of the Xerox-Fuji Xerox Relationship

IDC's Point of view

  • Near-Term Lexmark Impact
  • Near-Term Xerox Impact
  • Competitive Landscape
  • Xerox Hardware Portfolio
  • Xerox Services Portfolio
  • Channel Impact
  • Geographic Expansion
  • Opportunities and Challenges for Success

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  • Related Research
  • Synopsis