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市場調査レポート
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1582638

IDC FutureScape:世界の人工知能とオートメーションの2025年予測

IDC FutureScape: Worldwide Artificial Intelligence and Automation 2025 Predictions


出版日
発行
IDC
ページ情報
英文 28 Pages
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IDC FutureScape:世界の人工知能とオートメーションの2025年予測
出版日: 2024年10月28日
発行: IDC
ページ情報: 英文 28 Pages
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概要

IDC の調査では、2025年以降の人工知能と自動化に関するIDCのトップ10の予測が示されています。「AIエージェントは、効率を高め、顧客体験を向上させ、新たなビジネスモデルを可能にすることで、様々な業界に革命をもたらすでしょう。技術革新、責任あるテクノロジーの使用、職場の変革により、AI導入の障壁は減少し続け、障壁を緩和し、企業のオペレーティングモデルを変革していくでしょう。」と、IDCのAI・データリサーチ担当GVP/GM、Ritu Jyoti氏は述べています。

IDC FutureScape図

エグゼクティブサマリー

IDC FutureScape予測

  • 外部要因の概要
  • 予測:テクノロジー購入者への影響
    • 予測1:2026年までに、コスト、パフォーマンス、および展開オプションの拡張により、LLMのエンタープライズユースケースの90%がSLMのトレーニング専用になる
      • 関連 促進要因
      • ITインパクト
      • ガイダンス
    • 予測2:2027年までに、AIインフラストラクチャのコモディティ化、高度なLC/NCツール、セキュリティフレームワークにより、AI導入の障壁が曖昧になり、AI構築コストが約80%削減される
      • 関連 促進要因
      • ITインパクト
      • ガイダンス
    • 予測3:2026年までに、開発経験のない不満を抱えた知識労働者の20%が、独自のエージェントワークフローを構築することで仕事のやり方を変革し、サイクルタイムを40%改善します。
      • 関連 促進要因
      • ITインパクト
      • ガイダンス
    • 予測4:2025年までに、50%の組織が、AIからより迅速にビジネス価値を引き出すために、個別のコパイロット技術に重点を置くのではなく、特定のビジネス機能向けに構成されたエンタープライズエージェントを使用するようになる
      • 関連 促進要因
      • ITインパクト
      • ガイダンス
    • 予測5:2028年までに、実稼働レベルのユースケースに使用される基盤モデルの80%に、使用事例のサポート、精度、洞察の深さ、モード間のコンテキストを向上させるマルチモーダルAI機能が含まれるようになる
      • 関連 促進要因
      • ITインパクト
      • ガイダンス
    • 予測6:2028年までに、RAG実装の80%が生成AIベースの機能と製品に組み込まれ、そのようなアプリケーションでのコンテキストデータの使用に関する標準化と透明性が高まります。
      • 関連 促進要因
      • ITインパクト
      • ガイダンス
    • 予測7:持続不可能なビジネスモデルにより市場が統合されるため、2028年までに企業が使用する基盤モデルの80%が最大3つのプロバイダーのものになる
      • 関連 促進要因
      • ITインパクト
      • ガイダンス
    • 予測8:2026年までに、組織がエッジをクラウドインフラストラクチャと管理戦略に完全に統合するにつれて、65%の企業がハイブリッドエッジクラウド推論を採用するようになる
      • 関連 促進要因
      • ITインパクト
      • ガイダンス
    • 予測9:2027年までに、新しいAIアプリケーションの3分の1に、従来のモデルとGenAIモデル、ビジネスルールが連鎖した多様なセットが含まれ、新しい単一AIモデルアプリケーションの開発を上回る
      • 関連 促進要因
      • ITインパクト
      • ガイダンス
    • 予測10:2027年までに、AIによる重要な意思決定の80%に視覚的な説明可能性ダッシュボードによる人間による監視が必要となり、プロセスは遅くなる可能性があるが説明責任は強化される
      • 関連 促進要因
      • ITインパクト
      • ガイダンス

テクノロジー購入者へのアドバイス

外部 促進要因:詳細

  • AI主導のビジネスモデル-AI実験から収益化への移行
  • 自動化への推進力- データ主導の未来に向けて
  • 環境リスクに対する将来の備え-ESGの運用とリスク管理
  • AI主導の職場変革-明日の労働力を今日から構築
  • 規制の流動性- 変化する政策情勢におけるコンプライアンスの課題への対応
  • 責任ある人間中心のテクノロジー- 企業における倫理
  • 技術的負債との戦い-IT近代化へのハードルを乗り越える

参考資料

  • 関連調査
目次
Product Code: US51666724

The IDC study provides IDC's top 10 predictions for artificial intelligence and automation in 2025 and beyond."AI agents are set to revolutionize various industries by enhancing efficiency, improving customer experiences, and enabling new business models," says Ritu Jyoti, GVP/GM, AI and Data Research at IDC. "With technological innovations, responsible technology usage, and workplace transformation, AI adoption barriers will continue to diminish, mitigate barriers, and transform an enterprise operating model."

IDC FutureScape Figure

Executive Summary

IDC FutureScape Predictions

  • Summary of External Drivers
  • Predictions: Impact on Technology Buyers
    • Prediction 1: By 2026, 90% of Enterprise Use Cases for LLMs Will Be Dedicated to Training SLMs Because of Cost, Performance, and Expanded Deployment Options
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 2: By 2027, AI Adoption Barriers Will Become Indistinct Due to AI Infrastructure Commoditization, Advanced LC/NC Tools, and Security Frameworks, Leading to Reduction of AI Build Costs by Nearly 80%
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 3: By 2026, 20% of Frustrated Knowledge Workers With No Development Experience Will Take Charge of Transforming How They Work by Building Their Own Agentic Workflows, Improving Cycle Times by 40%
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 4: By 2025, 50% of Organizations Will Use Enterprise Agents Configured for Specific Business Functions, Instead of Focusing on Individual Copilot Technologies to Achieve Faster Business Value from AI
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 5: By 2028, 80% of Foundation Models Used for Production-Grade Use Cases Will Include Multimodal AI Capabilities to Deliver Improved Use Case Support, Accuracy, Depth of Insights, and Intermode Context
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 6: By 2028, 80% of RAG Implementations Will Be Embedded in Generative AI-Based Features and Products, Increasing Standardization and Transparency About the Use of Contextual Data for Such Applications
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 7: By 2028, 80% of Foundation Models Used by Enterprises Will Be From a Maximum of Three Providers as the Market Will Consolidate Due to Unsustainable Business Models
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 8: By 2026, 65% of Enterprises Will Adopt Hybrid Edge-Cloud Inferencing as Organizations Fully Integrate Edge into the Cloud Infrastructure and Management Strategy
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 9: By 2027, a Third of New AI Applications Will Contain a Diversified Set of Chained Traditional and GenAI Models and Business Rules, Outpacing the Development of New Singular AI Model Applications
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 10: By 2027, 80% of Critical AI Decisions Will Require Human Oversight Supported by Visual Explainability Dashboards, Potentially Slowing Processes but Enhancing Accountability
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance

Advice for Technology Buyers

External Drivers: Detail

  • AI-Driven Business Models - Moving from AI Experimentation to Monetization
  • The Drive to Automate - Toward a Data-Driven Future
  • Future Proofing Against Environmental Risks - ESG Operationalization and Risk Management
  • AI-Driven Workplace Transformation - Building Tomorrow's Workforce Today
  • Regulatory Flux - Navigating Compliance Challenges in a Shifting Policy Landscape
  • Responsible and Human-Centric Technology - Ethics in the Enterprise
  • Battling Against Technical Debt - Overcoming Hurdles to IT Modernization

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