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市場調査レポート
商品コード
1582632

IDC FutureScape:世界の製造業における製品とサービスの革新2025年予測

IDC FutureScape: Worldwide Manufacturing Product and Service Innovation 2025 Predictions


出版日
発行
IDC
ページ情報
英文 28 Pages
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IDC FutureScape:世界の製造業における製品とサービスの革新2025年予測
出版日: 2024年10月28日
発行: IDC
ページ情報: 英文 28 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
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概要

この調査は、製造業における製品とサービスのイノベーションに関するIDCの2025年予測トップ10を提供するものです。「製造業者は地政学的およびサプライチェーンの不確実性に適応し続けており、混乱への対応力を高めるよう努めています。ディスクリートおよびプロセスメーカーは、顧客と利害関係者の双方に利益をもたらす包括的な価値提案を提供する必要があります。正確なデータへの迅速なアクセスは、デジタルファーストの世界における成功の鍵であり、メーカーに成長と利益の基盤となるリアルタイムの意思決定サポートを提供します。AI(生成的、解釈的、予測的)は、製品設計、検証、修正を加速することで開発を改善し、予知保全とインタラクティブな故障切り分けを提供することでサービス/サポートを改善するために、拡大する役割を果たします。今後5年間、製造業は予期せぬ課題と機会に直面するだろうが、AIを活用したデジタル主導のビジネスだけが、これらの海を航海し、より良い製品、より迅速なサービス、より高い顧客満足度を提供し続ける準備ができると思われます。」と、IDC Manufacturing Insightsのプロダクトイノベーション戦略担当リサーチディレクター、ジョン・スノー氏は述べています。

IDC FutureScape図

エグゼクティブサマリー

IDC FutureScape予測

  • 外部要因の概要
  • 予測:テクノロジー購入者への影響
    • 予測1:2028年までに、G1000メーカーの60%がGenAI Copilotsを使用して、業界標準、エンジニアリングプラクティス、企業プロセスを活用し、エンジニアのスキルをオンデマンドで向上させる
      • 関連 促進要因
      • ITインパクト
      • ガイダンス
    • 予測2:2026年までに、エンジニアリング/研究開発向けのAI主導のデジタル環境により、G2000企業はイノベーションの実践を変え、最大40%の労働力を再配置できるようになる
      • 関連 促進要因
      • ITインパクト
      • ガイダンス
    • 予測3:2027年までに、G1000メーカーの40%がモデルベースの永続的シミュレーションを使用して、すべての設計変更が製品要件に照らして検証されるようにする
      • 関連 促進要因
      • ITインパクト
      • ガイダンス
    • 予測4:2027年までに、製造業者の60%がイノベーション、品質、ベストプラクティスに関する研究開発データを世界データスペースに共有し、市場投入までの時間が5倍速くなり、全体的な品質コストが削減される
      • 関連 促進要因
      • ITインパクト
      • ガイダンス
    • 予測5:2027年までに、世界のエンジニアリング主導型組織の50%が、安全なデータ交換を改善し、情報共有をスピードアップするために、デジタルスレッドを介してサプライチェーンを接続する
      • 関連 促進要因
      • ITインパクト
      • ガイダンス
    • 予測6:コスト抑制のため、2029年までにG2000 OEMおよびサービス企業の65%がAIと高度な分析を活用して、潜在的な不正請求を検出し、次のアクションを自動的に提案するようになる
      • 関連 促進要因
      • ITインパクト
      • ガイダンス
    • 予測7:2028年末までに、世界のOEMおよびサービス企業の55%が、資産および製品の耐用年数の終了を検討し、スペアパーツの価格を最適化し、サービスに悪影響を与えることなく利益を最大化します。
      • 関連 促進要因
      • ITインパクト
      • ガイダンス
    • 予測8:サービス労働者の離職に対応して、2026年までにOEMとサービス企業の75%が高度なスケジューリングツールを活用し、ギグワーカーと請負業者を組み込んだより多様な現場チームを最適化する
      • 関連 促進要因
      • ITインパクト
      • ガイダンス
    • 予測9:持続可能なサービス業務の拡大を推進し、2029年までにG2000メーカーおよびサービス企業の55%が電気自動車を利用して現場サービスと問題解決を実施する
      • 関連 促進要因
      • ITインパクト
      • ガイダンス
    • 予測10:顧客価値を高めるための競争の中で、2027年までにG2000メーカーとサービス企業の70%がIoT接続製品の使用状況に関する洞察に基づいて顧客にトレーニングとコンサルティングサービスを提供する
      • 関連 促進要因
      • ITインパクト
      • ガイダンス

テクノロジー購入者へのアドバイス

外部 促進要因:詳細

  • AI主導のビジネスモデル-AI実験から収益化への移行
  • 自動化への推進力- データ主導の未来に向けて
  • 環境リスクに対する将来の備え-ESGの運用とリスク管理
  • AI主導の職場変革-明日の労働力を今日から構築
  • 地経学的再編- グローバリゼーション、サプライチェーン、マクロ経済的課題の再考
  • 技術的負債との戦い-IT近代化へのハードルを乗り越える
  • 顧客体験の二乗- デジタルサービスに対する消費者と市民の期待

参考資料

  • 関連調査
目次
Product Code: US51483123

This IDC study provides IDC's 2025 top 10 predictions for manufacturing product and service innovation."Manufacturers are continuing to adapt to geopolitical and supply chain uncertainties and are striving to become agile in pursuing opportunities and resilient in responding to disruptions. Discrete and process manufacturers need to deliver comprehensive value propositions that benefit both customers and stakeholders. Fast access to accurate data is the key to success in the digital-first world, providing manufacturers with real-time decision support that represents the foundation for growth and profits. AI (generative, interpretive, and predictive) plays an expanding role for improving development by accelerating product design, validation, and modification and for service/support by delivering predictive maintenance and interactive fault isolation. Over the next five years, manufacturers will face unforeseen challenges and opportunities, but only digitally driven businesses leveraging AI will be prepared to navigate these waters and continue to deliver better products, faster service, and higher customer satisfaction." - John Snow, research director, Product Innovation Strategies at IDC Manufacturing Insights

IDC FutureScape Figure

Executive Summary

IDC FutureScape Predictions

  • Summary of External Drivers
  • Predictions: Impact on Technology Buyers
    • Prediction 1: By 2028, 60% of G1000 Manufacturers Will Use GenAI Copilots to Upskill Engineers On Demand, Drawing on Industry Standards, Engineering Practices, Corporate Processes
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 2: By 2026, AI-Driven Digital Environments for Engineering/R&D Will Enable G2000s to Change Their Innovation Practices and Redeploy up to 40% of the Workforce
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 3: By 2027, 40% of G1000 Manufacturers Will Use Model-Based Persistent Simulation to Ensure Every Design Change Is Validated Against Product Requirements
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 4: By 2027, 60% of Manufacturers Will Share R&D Data on Innovation, Quality, and Best Practices to Global Data Spaces, Leading to Five Times Faster Time to Market and Overall Lower Cost of Quality
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 5: By 2027, 50% of Global Engineering-Driven Organizations Will Connect Their Supply Chains via Digital Threads to Improve Secure Data Exchange and Speed up Information Sharing
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 6: In an Attempt to Contain Costs, by 2029, 65% of G2000 OEMs and Service Firms Will Leverage AI and Advanced Analytics to Detect Potential Fraudulent Claims and Suggest Next Actions Autonomously
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 7: By the End of 2028, 55% of Global OEMs and Service Companies Will Consider End of Life of Assets and Products to Optimize Spares Pricing, Maximizing Profits Without a Negative Impact on Service
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 8: Reacting to Service Worker Attrition, by 2026, 75% of OEMs and Service Firms Will Leverage Advanced Scheduling Tools to Optimize a More Diverse Field Team Incorporating Gig Workers and Contractors
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 9: Embracing the Drive for Increased Sustainable Service Operations, by 2029, 55% of G2000 Manufacturers and Service Firms Will Utilize Electric Vehicles to Execute Field Service and Issue Resolution
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 10: In a Race to Enhance Customer Value, by 2027, 70% of G2000 Manufacturers and Service Firms Will Offer Training and Consulting Services to Customers Based on IoT-Connected Product Usage Insights
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance

Advice for Technology Buyers

External Drivers: Detail

  • AI-Driven Business Models - Moving from AI Experimentation to Monetization
  • The Drive to Automate - Toward a Data-Driven Future
  • Future Proofing Against Environmental Risks - ESG Operationalization and Risk Management
  • AI-Driven Workplace Transformation - Building Tomorrow's Workforce Today
  • Geoeconomic Reordering - Rethinking Globalization, Supply Chains, and Macroeconomic Challenges
  • Battling Against Technical Debt - Overcoming Hurdles to IT Modernization
  • Customer Experience Squared - Consumer and Citizen Expectations for Digital Services

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