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市場調査レポート
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1565400

認識と帰属意識がビジネス価値の変革剤に進化する

Recognition and Belonging Evolve into Business Value Change Agents


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IDC
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英文 7 Pages
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認識と帰属意識がビジネス価値の変革剤に進化する
出版日: 2024年09月30日
発行: IDC
ページ情報: 英文 7 Pages
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概要

このIDCの視点は、中核的な報酬管理や従業員の福利厚生から離れ、独立した価値提案で独立したエクイティを構築する認識の役割について論じています。多様性、公平性、包摂、帰属意識(DEIB)のためのプログラムが、より多様な事業目標や事業計画に組み込まれるにつれ、認識はその進化の過程で、従業員の帰属意識をその軌道に引き込みつつあります。認識システムを使用している、または導入を検討している企業は、VoEツールやリソースとともに、従業員の行動洞察に貢献する独自の可能性を評価すべきです。認識システムは、従業員全体の企業文化を改善し、整合させる上で大きなメリットをもたらす一方で、最新の認識システムは、帰属意識、包摂意識、業務最適化エンジニアリングの情報提供者、推進者にもなり得る。「認識分野は、従業員インセンティブツールおよびリソースの分野で、それ自体を独立して定義しつつある」と、IDCの従業員経験リサーチ・マネージャー、ザッカリー・チェルトック氏は言います。「報酬や福利厚生に比べ、認識は半取引的で、完全にデジタル化されています。言い換えれば、認識には重要なデータ要素が含まれており、現在までのところ、EXトランスフォーメーションの取り組みをさらに導き、情報を提供するために活用しているのは、マーケットリーダーだけです。」

エグゼクティブスナップショット

状況概要

  • 認知の需要曲線には独自の特徴がある

テクノロジー購入者へのアドバイス

参考資料

  • 関連調査
  • 要約
目次
Product Code: US52580924

This IDC Perspective discusses the role of recognition in pulling away from core rewards management and employee well-being to build independent equity with a standalone value proposition. In the process of its evolution, recognition is drawing workforce belonging into its orbit as programs for diversity, equity, inclusion, and belonging (DEIB) thread into more diverse business objectives and planning. Companies using or considering deploying recognition systems should evaluate their independent potential to contribute workforce behavioral insights alongside VoE tools and resources. While recognition systems carry significant benefits for improving and aligning corporate culture across the workforce, modern recognition systems can also be informers and drivers of belonging, inclusion, and operational optimization engineering."The recognition space is defining itself independently within the field of employee incentives tools and resources," says Zachary Chertok, research manager for Employee Experience at IDC. "Compared with rewards and well-being, recognition is only semi-transactional and completely digital. In other words, recognition carries a significant data component that to date, only market leaders have tapped into to further guide and inform their EX transformation efforts."

Executive Snapshot

Situation Overview

  • The Demand Curve for Recognition Has Its Own Characteristics

Advice for the Technology Buyer

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