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市場調査レポート
商品コード
1565393
ITサービス管理とIT資産管理におけるセキュリティのリーダーシップLeadership for Security in IT Service Management and IT Asset Management |
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ITサービス管理とIT資産管理におけるセキュリティのリーダーシップ |
出版日: 2024年09月30日
発行: IDC
ページ情報: 英文 7 Pages
納期: 即納可能
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このIDCの展望では、ITサービス管理(ITSM)とIT資産管理(ITAM)が、テクノロジー、ひいては事業継続性に影響を及ぼす可能性のある変更、インシデント、および問題を効果的に管理しながら、サイバーセキュリティに対するITSMおよびITAMのサポートを改善するのに役立つ提案を紹介します。デジタル・ツールが業務にますます不可欠になっている現在、組織はセキュリティ・リスクの高まりにも直面しています。つまり、ITチームとセキュリティ・チームの連携は、組織にとって有益であるということです。視点は違っても、両チームはサイバーセキュリティ、業務の中断、コンプライアンスに関連するリスクの管理と軽減に取り組んでいます。「デジタル化された世界では、サイバーセキュリティのリスクにも対処する強固なITサービス管理とIT資産管理の実践が、組織の全体的な回復力と対応力の向上に役立ちます」と、IDCのITサービス管理担当調査マネジャー、スノー・テンペスト(Snow Tempest)は述べています。
This IDC Perspective presents IT service management (ITSM) and IT asset management (ITAM) suggestions intended to help improve ITSM and ITAM support of cybersecurity while effectively managing changes, incidents, and problems that can affect technology - and therefore business continuity. In an era where digital tools are increasingly integral to operations, organizations also face heightened security risks, which means that they can benefit from alignment between IT and security teams. Despite differing points of view, both teams work toward managing and mitigating risks associated with cybersecurity, operational disruptions, and compliance. This document describes how IT service management and asset management practices can help bolster security and ensure business continuity."In a digital world, robust IT service management and IT asset management practices that also address cybersecurity risks can help organizations improve overall resilience and responsiveness," said Snow Tempest, research manager, IT Service Management at IDC.