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市場調査レポート
商品コード
1563045
間接チャネル:多くのUC&Cプロバイダーにとって重要な市場参入の側面The Indirect Channel: An Instrumental Go-to-Market Aspect for Many UC&C Providers |
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間接チャネル:多くのUC&Cプロバイダーにとって重要な市場参入の側面 |
出版日: 2024年09月23日
発行: IDC
ページ情報: 英文 10 Pages
納期: 即納可能
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IDC Market Perspectiveは、UC&Cベンダーの成功における市場参入(GTM)戦略の重要な役割に焦点を当て、拡張性と顧客体験の向上のために間接チャネルを活用する方向へのシフトを強調しています。また、直接販売と間接販売のバランスの取れたアプローチの利点、統合とAI機能の重要性、複雑なコミュニケーションニーズに対応するためのマネージドサービスの必要性について論じ、ベンダーは市場成長のためにGTM戦略を継続的に革新するようアドバイスしています。「UC&C市場での成功は、拡張性と優れた顧客体験のために間接チャネルを活用する革新的なGTM戦略にかかっている」と、IDCのワールドワイド・ユニファイド・コミュニケーションズ・アンド・コラボレーションズ調査マネジャーのジテッシュ・ゲラ(Jitesh Gera)氏は言います。「細分化されたUC&C市場の下半分は、上半分と効果的に競争するための強力なチャネル・エコシステムを形成しつつある」と、IDCのワールドワイド・テレコム・アンド・ユニファイド・コミュニケーションズ・アンド・コラボレーションズ調査バイスプレジデントのデニース・ルンド(Denise Lund)氏は言います。
The IDC Market Perspective highlights the critical role of go-to-market (GTM) strategies in the success of UC&C vendors, emphasizing the shift toward leveraging indirect channels for scalability and enhanced customer experiences. It discusses the benefits of a balanced approach between direct and indirect sales, the importance of integrations and AI capabilities, and the necessity of managed services to meet complex communication needs, advising vendors to continuously innovate their GTM strategies for market growth."Success in the UC&C market hinges on innovative GTM strategies, leveraging indirect channels for scalability and superior customer experiences," says Jitesh Gera, research manager, Worldwide Unified Communications and Collaboration at IDC."The fragmented bottom half of the UC&C market is increasingly forming strong channel ecosystems that help them compete effectively against the top half," says Denise Lund, research vice president, Worldwide Telecom and Unified Communications and Collaboration research at IDC.