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市場調査レポート
商品コード
1563032
世界・ビジネス・サービスの成長と変革The Growth and Transformation of Global Business Services |
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世界・ビジネス・サービスの成長と変革 |
出版日: 2024年09月23日
発行: IDC
ページ情報: 英文 6 Pages
納期: 即納可能
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このIDCの視点は、組織がシェアードサービスから世界ビジネスサービス(GBS)への移行を検討する理由について説明しています。シェアードサービスは通常、組織の1つまたは少数のプロセスを提供する集中型のユニットであるのに対し、GBSは多くの場合、財務、人事、IT、調達などにまたがる複数の機能横断的なサービスを提供します。GBSモデルのメリットには、効率性、生産性、スピード、可視性の向上などがあります。GBSモデルの利点には、効率性、生産性、スピード、可視性の向上が挙げられるが、GBS自体も、人工知能、RPA(ロボティック・プロセス・オートメーション)、プロセス・マイニング、プロセス・ディスカバリーなど、より高度なテクノロジーや自動化を取り入れて進化し続けています。「シェアードサービスは多くの場合、世界ビジネスサービスへと進化してきたが、今やGBSも独自の進化を遂げつつあります。今日、GBSはまだ基本的に人間中心のプロセスですが、今後5年間でデジタルサービスが主流になるでしょう。しかし、人が完全にいなくなることはなく、例外に対処するために人が関与することに変わりはない」と、」IDCのリサーチディレクター、トム・シールが述べています。
This IDC Perspective explains why organizations consider moving from shared services to global business services (GBS). Shared services are typically centralized units that provide one or a handful of processes for an organization, while GBS often provides multiple cross-functional services across finance, human resources, IT, procurement, and more.Benefits of the GBS model include increased efficiency, productivity, speed, and visibility. Yet GBS itself continues to evolve to embrace higher levels of technology and automation like artificial intelligence, robotic process automation (RPA), process mining, and process discovery. These advances will bring much-needed transparency, customization, and efficiency."Shared services have evolved in many cases into global business services, and now GBS is evolving in its own right," says Tom Seal, senior research director, Enterprise Software Sourcing Strategies, IDC. "Today, GBS is still essentially a human-centric process but over the next five years it will become a predominantly digital service. People will never be fully absent, though; they will still be involved to deal with exceptions."