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市場調査レポート
商品コード
1532168

マネージドサービスによるAIのインフラへの影響

Impact of AI on Infrastructure with Managed Services


出版日
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IDC
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英文 14 Pages
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マネージドサービスによるAIのインフラへの影響
出版日: 2024年08月06日
発行: IDC
ページ情報: 英文 14 Pages
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概要

このIDC Market Perspectiveでは、インフラテクノロジー(コンピューティング、ストレージ、ネットワーク、エンドポイントなど)向けに、マネージドサービスと併用した場合のAIの価値に対するバイヤーの期待に関する洞察と、重要な課題についての洞察を提供しています。マネージド サービスでAIを導入する戦略を策定する際にマネージドSPが考慮する必要がある主要な要因と、AIの機会を最適化する際にマネージドSPが理解する必要がある主要なテーマについても取り上げています。IDCのOutsourcing and Managed Cloud Services、プログラムVPであるDavid Tapper氏は次のように述べています。「マネージドSPは、マネージドサービスでAIを導入する際に、企業がAIの価値を最適化できるように支援する必要があります。特に、収益の増加、ITとビジネスパフォーマンスの密接な連携、俊敏性の向上の必要性、カスタマーエクスペリエンスの向上など、重要なビジネス目標とIT目標を確実に達成できます。マネージドサービスでAIをクライアントが効果的に使用できるようにするためにマネージドSPが行う必要がある投資には、価値提案の強調、実証ポイントとユースケースの提供、強固なガバナンスの導入、人材と自動化のロードマップの策定、リスク管理機能の構築が含まれます」

エグゼクティブスナップショット

新たな市場の発展と動向

  • エグゼクティブサマリー
    • マネージドサービスの市場背景
    • マネージドサービス:インフラによるAIの価値
      • 促進要因
      • 抑制要因
  • マネージドサービスによるインフラ向けAIの市場とバイヤーの要件
    • インフラによるAIの価値
      • 促進要因
      • 抑制要因
    • インフラによるAIの課題
      • 促進要因
      • 抑制要因
    • エンドユーザー向けAIの価値
      • 促進要因
      • 抑制要因
  • マネージドサービスとマネージドSPに対するAIの影響

サービスプロバイダーへのアドバイス

参考資料

  • 関連調査
  • 要約
目次
Product Code: US52431024

This IDC Market Perspective provides insight into buyer expectations of the value of AI when used with managed services for infrastructure technologies (e.g., compute, storage, network, endpoint) along with critical challenges. This document also highlights leading and lagging factors that managed SPs need to consider when shaping their strategies in deploying AI with managed services and the dominant themes that managed SPs need to understand in optimizing their AI opportunities."Managed SPs need to help enterprises optimize the value of AI when deployed with managed services to ensure that organizations can meet critical business and IT objectives particularly around increasing revenue, more closely linking IT with business performance, need for greater agility, and improving customer experience," says David Tapper, program VP, Outsourcing and Managed Cloud Services at IDC. "Investments that managed SPs must make to ensure that they can effectively support client use of AI with managed services must involve emphasizing value proposition, offering proof points and use cases, implementing robust governance, developing a road map for talent versus automation, and creating a risk management function."

Executive Snapshot

New Market Developments and Dynamics

  • Executive Summary
    • Market Context for Managed Services
    • Managed Services: The Value of AI with Infrastructure
      • Leading Factors
      • Lagging Factors
  • Market and Buyer Requirements of AI for Infrastructure with Managed Services
    • Value of AI with Infrastructure
      • Leading Factors
      • Lagging Factors
    • Challenges of AI with Infrastructure
      • Leading Factors
      • Lagging Factors
    • Value of AI for End Users
      • Leading Factors
      • Lagging Factors
  • Impact of AI on Managed Services and Managed SPs

Advice for the Services Provider

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  • Synopsis