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市場調査レポート
商品コード
1532162
チームコラボレーションアプリケーションの世界市場の予測、2024-2028年:メッセージングから、AI強化のマルチモダリティへWorldwide Team Collaboration Applications Forecast, 2024-2028: Beyond Messaging to AI-Enhanced Multimodality |
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チームコラボレーションアプリケーションの世界市場の予測、2024-2028年:メッセージングから、AI強化のマルチモダリティへ |
出版日: 2024年08月06日
発行: IDC
ページ情報: 英文 16 Pages
納期: 即納可能
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この調査では、チームコラボレーションアプリケーションが、従業員全体、そして企業のパートナーや顧客に対して与え続ける影響について考察しています。主要企業は、単なるテキストから、より効果的にコミュニケーションをワークフローと連動させる、充実したマルチモーダルコラボレーションへと移行しています。これにより、AIは、より詳細なコンテキストに基づいたコンテンツを適切に把握できるようにになります。IDCは、コラボレーションを「誰もが参加できるという前提で、共通の目標を中心にやりとりすることで価値を生み出す対人アクション」と定義しています。コラボレーションは人が行うものです。適切なテクノロジー、特にAIが支援する統合アプリケーションスタックは、人々の能力と成果を拡大するのに役立ちます。統合により、システム間でそれらの能力が強化されます。IDCは、今後5年間で、チームコラボレーションアプリケーション市場の収益が2倍以上になると予測しています。IDCのSocial, Community, and Collaboration Application、リサーチバイスプレジデントであるWayne Kurtzman氏は次のように述べています。「前時代から新しいデジタル時代への架け橋は、コラボレーションであり、インテリジェンスによって強化されます。社内のコラボレーションだけでなく、パートナーや顧客、つまりコアとなる利害関係者にも焦点を当ててください。コラボレーションはメッセージングから、マルチモーダルやビジュアルコラボレーションを使用した、マルチプレーヤーなプラットフォームへと移行しています。AIの「チームメイト」は、これらのインテリジェントなコラボレーションワークスペースの導入を支援し、人々とその目標を一致させます。これらのプラットフォームは、言語、文化、タイムゾーン、学習スタイル、そして許可があれば企業を橋渡しすることができます。時間の経過とともに、アイデア、創造性、批判的思考の影響を結びつけて、新たな効率性を促進し、顧客の成果に結び付ける新しい指標が作成されます」
This IDC study looks at the impact that team collaboration applications will continue to have across the workforce, and with a company's partners and customers. Leading enterprises have moved from just text to richer multimodal collaboration that more effectively algins communications with the flow of work. This better informs AI of content based with greater context. IDC defines collaboration as "the interpersonal actions that create value from interacting around shared goals with a presumption that everyone can participate." Collaboration is something people do. The right technologies, especially with an AI-assisted integrated stack of applications, help people scale their abilities and outcomes. Integrations empower those across systems. Over the next five years, IDC expects the team collaboration applications market to more than double in revenue. "The bridge from the last era to the new digital era is collaborative and augmented with intelligence," according to Wayne Kurtzman, research vice president for Social, Community, and Collaboration Applications at IDC. "Focus not only on internal collaboration but on partners and customers - your core stakeholders. Collaboration is moving from messaging to becoming a more multiplayer platform, using multimodal and visual collaboration. AI "teammates" will assist in the adoption of these intelligent collaborative workspaces to align people and their goals. These platforms will be able to bridge languages, cultures, time zones, and learning styles - and, with permission, companies. Over time, they will create new metrics that will tie the impacts of ideation, creativity, and critical thinking to drive new efficiencies and tie to customer outcomes."