デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1457806

IDC GenAIのユースケース:機能的なアプリケーションは変化し、再構築され、全体として最適なエクスペリエンスをもたらしている

IDC GenAI Use Cases: Functional Applications Are Shifting and Reshaping, Bringing a Better Experience Overall

出版日: | 発行: IDC | ページ情報: 英文 6 Pages | 納期: 即納可能 即納可能とは

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=158.74円
IDC GenAIのユースケース:機能的なアプリケーションは変化し、再構築され、全体として最適なエクスペリエンスをもたらしている
出版日: 2024年03月25日
発行: IDC
ページ情報: 英文 6 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

このIDC Market Perspectiveでは、体験型ビジネス(XOビジネス)、すなわちインテリジェンスを活用したシェアードエクスペリエンスを推進し、それをビジネス内の機能全体におけるGenAIのユースケースの一部と結びつけます。GenAIのユースケースには、それを支えるテクノロジーとそれに依存する組織文化を完全に再構築し、ビジネス全体を強化する機能があります。「AI Everywhere」の世界が到来しており、それに伴い、意思決定の速度に影響を与えるワークストリームやプロセスにより多くの洞察をもたらすデータで強化された、インテリジェントなテクノロジーコアで組織を支えるエンタープライズアプリケーションの全く新しい世界がほぼ瞬時に到来します。IDCのEnterprise Software、グループバイスプレジデントであるMickey North Rizza氏は次のように述べています。「テクノロジーが私たちの生活を再形成し、手作業や物理的な側面から、インテリジェントに活用される自動化システムへと移行しています。AI Everywhereのこの時代では、ビジネスエクスペリエンスが"テクノロジーの利用からテクノロジーの没入"へと根本的に変化し、新たな体験型ビジネスへと転換すると見ています。この変化を受け入れるには、テクノロジーやサービス組織は、ビジネスの基盤を見直し、将来を再イメージし、組織、クライアント、潜在顧客のためにテクノロジー戦略を変更する必要があります」

エグゼクティブスナップショット

新たな市場の発展と動向

  • 従業員エクスペリエンス
  • カスタマーエクスペリエンス
  • 生成AIのユースケースが機会と可能性を実現

テクノロジーサプライヤーへのアドバイス

参考資料

  • 関連調査
  • 要約
目次
Product Code: US47981521

This IDC Market Perspective brings forward the experience-orchestrated business, a shared experience powered by intelligence, and ties it with some of the GenAI use cases across the functions in the business. The GenAI use cases have the ability to completely reshape the technology underpinning and organizational culture that depends upon it, enhancing the business overall. The AI everywhere world is upon us, and with it comes a whole new world of enterprise applications underpinning organizations with an intelligent technology core, enhanced with data that brings more insights into the workstreams and journeys impacting decision velocity almost instantaneously."Technology has reshaped our lives, moving us from manual and physical aspects to more intelligently driven automated systems. In this age of AI everywhere, IDC finds the business experience will fundamentally change from a 'use of technology to an immersion of technology,' completely flipping the business world to new experience-orchestrated dimensions,' said Mickey North Rizza, group vice president, Enterprise Software at IDC. "Embracing this change requires technology and services organizations to relook at their foundational base of business, reimage their future, and alter their technology strategy for the betterment of their organization, clients, and prospects."

Executive Snapshot

New Market Developments and Dynamics

  • Employee Experience
  • Customer Experience
  • Generative AI Use Cases Enable the Opportunities and Possibilities

Advice for the Technology Supplier

Learn More

  • Related Research
  • Synopsis