デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1457790

ディストリビューターマーケットプレイスの将来

The Future of Distributor Marketplaces

出版日: | 発行: IDC | ページ情報: 英文 6 Pages | 納期: 即納可能 即納可能とは

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=158.54円
ディストリビューターマーケットプレイスの将来
出版日: 2024年03月28日
発行: IDC
ページ情報: 英文 6 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

このIDC Market Perspectiveでは、変化するパートナーや顧客の購買行動に対応するために、ディストリビューターマーケットプレイスがどのように進化しているかを分析しています。IDCは、ディストリビューターのエコシステムは今後もパブリッククラウドマーケットプレイスプロバイダーと統合し、ITソリューションやサービスの利用と請求を行うための簡素化された柔軟な方法を提供すると主張しています。IDCのリサーチマネージャーであるJosh Budd氏は次のように述べています。「ディストリビューションは、顧客の要求や購買行動と並行して進化し続けています。ディストリビューターは、従来型の直線的なサプライチェーンにおいて依然として貴重な役割を担っていますが、クラウドマーケットプレイスを介したSaaSデリバリーモデルで、パートナーや顧客に価値を提供することもできます。ディストリビューターマーケットプレイスの将来は、パブリッククラウドマーケットプレイスとの統合やコラボレーションを強化し、シームレスなカスタマーエクスペリエンスを実現することになるでしょう」

エグゼクティブスナップショット

新しい市場の発展と動向

  • 背景と市場の背景
  • マーケットプレイスの台頭とディストリビューターへの影響
  • ディストリビューターが顧客のデジタルトランスフォーメーション戦略を加速する上で特別な立場にある理由
  • ディストリビューターとクラウドサービスプロバイダーがマーケットプレイスから相互に利益を得る方法
  • ベンダーやパートナー向けリードジェネレーションエンジンとしてのディストリビューション

テクノロジーサプライヤーへのアドバイス

  • マーケットプレイス戦略に対して顧客主導のアプローチを採用する
  • ディストリビューターがパートナーとパブリッククラウドマーケットプレイスの架け橋としてどのように機能できるかを探る
  • ディストリビューションに関するデータの洞察を活用して顧客の成功を促進する

参考資料

  • 関連調査
  • 要約
目次
Product Code: EUR150991323

This IDC Market Perspective analyzes how distributor marketplaces are evolving to meet changing partner and customer buying behaviors. IDC contends that distributor ecosystems will continue to integrate with public cloud marketplace providers to offer customers a simplified and flexible way to consume and bill for IT solutions and services."Distribution continues to evolve in parallel with customer requirements and buying behaviors. While distributors still provide an invaluable role in a traditional linear supply chain, they can also provide partner and customer value in software-as-a-service delivery models through cloud marketplaces. The future of distributor marketplaces will likely mean greater integration and collaboration with public cloud marketplaces to create a seamless customer experience," said Josh Budd, research manager, IDC.

Executive Snapshot

New Market Developments and Dynamics

  • Background and Market Context
  • The Rise of Marketplaces and Implications for Distributors
  • Why Distributors Are in a Unique Position to Accelerate Customer Digital Transformation Strategies
  • How Distributors and Cloud Services Providers can Mutually Benefit from Marketplaces
  • Distribution as a Lead-Generation Engine for Vendors and Partners

Advice for the Technology Supplier

  • Take a Customer-Led Approach to Your Marketplace Strategy
  • Explore How Distributors can Serve as a Bridge Between Partners and Public Cloud Marketplaces
  • Leverage Data Insights on Distribution to Drive Customer Success

Learn More

  • Related Research
  • Synopsis