![]() |
市場調査レポート
商品コード
1457790
ディストリビューターマーケットプレイスの将来The Future of Distributor Marketplaces |
||||||
|
ディストリビューターマーケットプレイスの将来 |
出版日: 2024年03月28日
発行: IDC
ページ情報: 英文 6 Pages
納期: 即納可能
![]() |
このIDC Market Perspectiveでは、変化するパートナーや顧客の購買行動に対応するために、ディストリビューターマーケットプレイスがどのように進化しているかを分析しています。IDCは、ディストリビューターのエコシステムは今後もパブリッククラウドマーケットプレイスプロバイダーと統合し、ITソリューションやサービスの利用と請求を行うための簡素化された柔軟な方法を提供すると主張しています。IDCのリサーチマネージャーであるJosh Budd氏は次のように述べています。「ディストリビューションは、顧客の要求や購買行動と並行して進化し続けています。ディストリビューターは、従来型の直線的なサプライチェーンにおいて依然として貴重な役割を担っていますが、クラウドマーケットプレイスを介したSaaSデリバリーモデルで、パートナーや顧客に価値を提供することもできます。ディストリビューターマーケットプレイスの将来は、パブリッククラウドマーケットプレイスとの統合やコラボレーションを強化し、シームレスなカスタマーエクスペリエンスを実現することになるでしょう」
This IDC Market Perspective analyzes how distributor marketplaces are evolving to meet changing partner and customer buying behaviors. IDC contends that distributor ecosystems will continue to integrate with public cloud marketplace providers to offer customers a simplified and flexible way to consume and bill for IT solutions and services."Distribution continues to evolve in parallel with customer requirements and buying behaviors. While distributors still provide an invaluable role in a traditional linear supply chain, they can also provide partner and customer value in software-as-a-service delivery models through cloud marketplaces. The future of distributor marketplaces will likely mean greater integration and collaboration with public cloud marketplaces to create a seamless customer experience," said Josh Budd, research manager, IDC.