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市場調査レポート
商品コード
1451951

通信における人工知能 エピソードAI:新たなる希望

Artificial Intelligence in Telecommunications - Episode AI: A New Hope

出版日: | 発行: IDC | ページ情報: 英文 37 Pages | 納期: 即納可能 即納可能とは

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通信における人工知能 エピソードAI:新たなる希望
出版日: 2024年03月11日
発行: IDC
ページ情報: 英文 37 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
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概要

このIDC Market Perspectiveでは、世界各国の通信事業領域におけるAIの使用事例を紹介し、カナダの通信サービスプロバイダーにAIへのさらなる投資から得られる機会についての洞察を提供します。人工知能は、カナダを含む世界中の通信サービスプロバイダによって導入されています。世界中の通信サービス・プロバイダーは、AIを活用したさまざまなユースケースを通じて、顧客体験、業務効率、収益、コストの劇的な改善を見出しています。「今こそ、カナダの通信サービス・プロバイダーは、AIがもたらす新たな機会を果敢に追求するとともに、社内で断固としたAI倫理方針とガバナンス体制を確立すべき時です。」とカナディアン・コミュニケーションズ・サービスのリサーチ・ディレクター、Praveen Datta氏は述べています。

エグゼクティブスナップショット

新しい市場の発展とダイナミクス

  • 市場と販売領域
    • AIが広告に影響を与える
    • AIによるレコメンデーション
    • SparkがAIを活用した意思決定エンジンBRAINをどのように開発したかを詳しく解説
  • 顧客ドメイン
    • チャーンの削減
    • 注文プロセスの改善
    • AIコンタクトセンター
    • AIチャットボット
    • サービスとサポートの向上
  • 製品ドメインとサービスドメイン
    • 言語モデル
    • セキュリティ
    • トライアルと革新的な使用例
    • AI企業になる
  • リソースドメイン
    • ネットワーク構築
    • ネットワーク運用
    • ネットワークセキュリティー
    • 環境への懸念
  • ビジネスパートナー/サプライヤードメイン
    • 言語モデル
    • ネットワークと運用
    • イノベーターと新興企業
  • エンタープライズドメイン
    • 基礎的なアジャイル、データ、アプリケーションへの投資
    • 内部効率の向上
    • 従業員削減
    • AI倫理

カナダの通信サービスプロバイダーへのアドバイス

  • AIの社内基盤と基盤を開発する
  • AIを活用して効率を高め、コストを削減する
  • AIを活用して収益を増加し、新たな収益源を生み出す

参考資料

  • 関連調査
  • 情報源
  • 要約
目次
Product Code: CA51875923

This IDC Market Perspective presents AI use cases across those telecom operating domains from around the world to provide insights to Canadian telecom service providers on the opportunities to be had from further investments in AI. Artificial intelligence has been deployed by telecommunications service providers all over the world, including those in Canada. Tremendous benefits from AI are being achieved in all operating domains of market and sales, customer, product and service, resource, supplier, and enterprise."Telecommunications service providers around the world are finding dramatic improvements in customer experiences, operating efficiencies, revenue, and costs through a variety of AI-powered use cases," said Praveen Datta, research director, Canadian Communications Services. "Now is the time for Canadian telecommunications service providers to boldly pursue new opportunities that AI has given rise to while also establishing resolute AI ethical policy and governance structures internally."

Executive Snapshot

New Market Developments and Dynamics

  • Market and Sales Domain
    • AI Impacting Advertising
    • AI Recommendations
    • Spark Deep Dives on How It Developed BRAIN, an AI-Powered Decisioning Engine
  • Customer Domain
    • Churn Reduction
    • Order Process Improvements
    • AI Contact Centre
    • AI Chatbot
    • Improve Service and Support
  • Product Domain and Service Domain
    • Language Models
    • Security
    • Trials and Innovative Use Cases
    • Becoming an AI Company
  • Resource Domain
    • Network Build
    • Network Operations
    • Network Security
    • Environmental Concerns
  • Business Partner/Supplier Domain
    • Language Models
    • Network and Operations
    • Innovators and Start-Ups
  • Enterprise Domain
    • Foundational Agile, Data, and Application Investments
    • Internal Efficiency Gains
    • Employee Reductions
    • AI Ethics

Advice for Canadian Communications Service Providers

  • Develop Internal Fundamentals and Foundation for AI
  • Leverage AI to Create Efficiencies and Reduce Costs
  • Leverage AI to Increase Revenue and Create New Revenue Streams

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  • Related Research
  • Sources
  • Synopsis