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市場調査レポート
商品コード
1432313

支払者向けの非構造化コンテンツのAIベースの要約

AI-Based Summarization of Unstructured Content for Payers

出版日: | 発行: IDC | ページ情報: 英文 12 Pages | 納期: 即納可能 即納可能とは

価格
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支払者向けの非構造化コンテンツのAIベースの要約
出版日: 2024年02月20日
発行: IDC
ページ情報: 英文 12 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
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概要

このIDC Perspectiveでは、支払者向けの非構造化データのコンテンツ要約と人工知能(AI)について深く掘り下げています。データを取り込み、調査し、学習し、判断を洗練させ、インテリジェントなインサイトを生成することができるプラットフォームを使用するためにAIを使用すると、費用のかかる人間によるデータアナリストの必要性を減らすことができます。今日のAIのために非構造化データをまとめることは一夜にしてできる作業ではありません。合併や買収によって、ITアーキテクチャは分断されています。「AIの可能性の中で、コンテンツの要約は支払者にとって最も短期的な可能性を秘めています。医療保険におけるAIによるコンテンツの要約は、急速に改善を促進し、支払者、プロバイダー、加入者間の関係を変えつつあります。」IDC Health InsightsのPayer IT Strategiesリサーチ・ディレクターであるJeff Rivkin氏は、次のように述べています。

エグゼクティブスナップショット

状況の概要

  • 使用事例:資格と特典の確認
  • 使用事例:医療記録/サービスの臨床レビュー
    • サブ使用事例:十分に文書化されていない健康の社会的決定要因の特定
    • サブ使用事例:不正行為の検出/支払いの完全性
    • サブ使用事例:事前承認
  • 使用事例:給付説明
  • 使用事例:放射線画像
  • 使用事例:メンバー/プロバイダーのコンタクトセンターの録音とチャットボットのチャットの要約
  • 使用事例:請求コード
  • 使用事例:保険金管理・決済(支払者側)
  • 使用事例:請求管理・決済(プロバイダー側)
  • 使用事例:請求拒否の解決
  • 使用事例:インテリジェントなコンテンツ検索と参照データの要約 - 患者記録を含む公的データソースと非公開データソースからの情報の検索

テクノロジー購入者へのアドバイス

参考資料

  • 関連調査
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目次
Product Code: US51797524

This IDC Perspective takes a deep dive into content summarization of unstructured data and artificial intelligence (AI) for payers. Using AI to use platforms that can take in, study, and learn from data, refine judgments, and generate intelligent insight reduces the need for expensive human data analysts.Pulling together unstructured data for today's AI is no overnight task. Mergers and acquisitions have resulted in fragmented IT architectures. Important documents have been lost to view, locked in offline proprietary file types."Within the AI potential, content summarization holds the most short-term promise for payers. Content summarization with AI in health insurance is quickly driving improvements and changing the relationship between payers, providers, and members. It helps to enhance and streamline the member/patient experience and makes internal operations easier," says Jeff Rivkin, research director, Payer IT Strategies at IDC Health Insights.

Executive Snapshot

Situation Overview

  • Use Case: Eligibility and Benefits Verification
  • Use Case: Medical Records/Service Clinical Review
    • Sub-Use Case: Identifying Under-Documented Social Determinants of Health
    • Sub-Use Case: Fraud Detection/Payment Integrity
    • Sub-Use Case: Prior Authorization
  • Use Case: Explanation of Benefits
  • Use Case: Radiological Images
  • Use Case: Member/Provider Contact Center Recordings and Chatbot Chat Summarization
  • Use Case: Claims Coding
  • Use Case: Claims Management/Settlement (Payer Side)
  • Use Case: Claims Management/Settlement (Provider Side)
  • Use Case: Claims Denial Resolution
  • Use Case: Intelligent Content Search and Summarization of Reference Data - Finding Information from Public and Private Data Sources Including the Patient Record

Advice for the Technology Buyer

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  • Related Research
  • Synopsis