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市場調査レポート
商品コード
1426912
デザイン思考で政府の顧客重視のITイノベーションを推進Driving Government Customer-Focused IT Innovation with Design Thinking |
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デザイン思考で政府の顧客重視のITイノベーションを推進 |
出版日: 2024年02月12日
発行: IDC
ページ情報: 英文 9 Pages
納期: 即納可能
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このIDC Perspectiveでは、IT以外の分野で広く成功裏に使用されているデザインプロセス、デザイン思考の概要について提供しています。これは、デジタルトランスフォーメーションから生じる複雑かつ曖昧なITイニシアチブの成功の可能性を高めるためのツールを探している政府CIOを対象としています。デザイン思考から導き出された主要な概念とプラクティスへの実践的なガイドとして機能し、成功の確率とビジネスへの影響を高めるためにデザイン思考を ITイニシアチブに適用するためのフレームワークの例が含まれています。IDCのIT Executive Programs(IEP)、非常勤リサーチアドバイザーであるThom Rubel氏は、次のように述べています。「政府のCIOは、IT組織において顧客重視と共感を構築し、内部ユーザーや外部関係者に望まれ受け入れられるIT製品やサービスを生み出すという課題に長年取り組んできました。デザイン思考はこれらの課題を解決できる強力なツールであり、政府機関のデジタル変革の一翼を担おうとする、すべてのCIOのツールキットに含めるべきものです」
This IDC Perspective is an overview of design thinking, a design process that is widely and successfully used outside of IT. It is intended for government CIOs who are looking for tools to help improve chances for success with the complex and ambiguous IT initiatives that arise from digital transformation. It serves as a practical guide to key concepts and practices drawn from design thinking and includes an example framework for applying design thinking to an IT initiative to increase the probability of success and business impact."Government CIOs have long been challenged with building customer focus and empathy in their IT organizations and creating IT products and services that are desired and embraced by internal users and external constituencies," says Thom Rubel, adjunct research advisor with IDC's IT Executive Programs (IEP). "Design thinking is a powerful tool that can help with these challenges and should be in the toolkit of any CIO who intends to play a role in digitally transforming their agency."