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市場調査レポート
商品コード
1398698
通信サービス事業者が直面するジレンマ:SaaS、CPaaS、顧客エンゲージメントのための進化するアプローチThe Dilemma Facing Communications Service Providers: SaaS, CPaaS, and an Evolving Approach for Customer Engagement |
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通信サービス事業者が直面するジレンマ:SaaS、CPaaS、顧客エンゲージメントのための進化するアプローチ |
出版日: 2023年12月20日
発行: IDC
ページ情報: 英文 12 Pages
納期: 即納可能
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このIDC Market Perspectiveでは、顧客エンゲージメント・コミュニケーションのニーズに対応するソリューションを提供するSaaSおよびCPaaSベンダーにとって、実用的な洞察に焦点を当てています。IDCのワールドワイド・テレコム&ユニファイド・コミュニケーションズ・リサーチ・バイスプレジデントであるデニス・ルンド(Denise Lund)氏は、次のように述べています。「企業は、顧客エンゲージメントのニーズに対してどのアプローチがより良いかを判断するために、SaaSやCPaaSのプロバイダーに期待するかもしれません。最終的に、ビジネスを獲得したベンダーは、SaaS、CPaaS、またはますます利用可能になっているローコードアプローチのいずれであっても、顧客を最適なソリューションに導くことに成功し、見込み顧客が予算や開発者のスキル、利用可能なリソースの範囲内で作業できるよう支援することになります。顧客エンゲージメントのユースケースを解決するために、複数のアプローチを受け入れるベンダーとしての地位を確立することは、明らかに健全なアプローチです。」
This IDC Market Perspective highlights actionable insights for SaaS and CPaaS vendors delivering solutions designed to address customer engagement communications needs. Understanding the solution pros and cons from the customer perspective shows that a variety of approaches hold value in the market, but depending on the organizational needs and resource availability, the optimal communications approach can be recommended."Businesses may look to SaaS and CPaaS providers to settle the decision as to which approach is better for their customer engagement needs," says Denise Lund, research vice president, Worldwide Telecom and Unified Communications at IDC. "Ultimately, the vendor that wins the business will have successfully positioned the customer toward the optimal solution whether it is SaaS, CPaaS, or the increasingly available low-code approach, helping that prospective customer work within its budget and developer skills and available resources. Establishing oneself as a vendor that is open to multiple approaches to solve for customer engagement use cases is clearly a sound approach."