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市場調査レポート
商品コード
1389562
スタジオと放送ストリーミングサービスのクラウド移行戦略、ビジネスサイクル、エコシステムアーキテクチャの使用事例Cloud Transition Strategy, Business Cycle, and Ecosystem Architecture Use Cases for Studio Versus Broadcast Streaming Services |
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スタジオと放送ストリーミングサービスのクラウド移行戦略、ビジネスサイクル、エコシステムアーキテクチャの使用事例 |
出版日: 2023年12月01日
発行: IDC
ページ情報: 英文 13 Pages
納期: 即納可能
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当IDC Perspectiveでは、スタジオと放送ストリーミングサービスのクラウド移行戦略、ビジネスサイクル、エコシステムアーキテクチャの使用事例について論じています。クラウドサービスへの移行が進むメディアエンターテイメント(M&E)業界は、革新、競争、デジタルファーストエコノミーの受け入れを続けていくと思われます。この業界は、Netflixに始まったピュアプレイ、オーバーザトップ(OTT)、消費者直販のメディアプロバイダーの脅威と、クラウドサービスとリモートプロダクションの急速な導入で頂点に達した最後の2020年の変曲点によって課題を抱えてきました。 コンテンツの即時性、消費レベルの向上、遅延のないライブストリーミング、ユーザー体験(UX)の向上に対する消費者の需要に後押しされ、業界は総所有コスト(TCO)に焦点を当てた新しいビジネスモデルとパートナーシップを採用する必要があります。また、業界は、映画スタジオと放送局の消費者直販モデルやビジネスサイクルの間にある固有の要件に対応するメディア業務と高度に統合された、先進的なネイティブクラウドビジネスバックとミッドオフィスシステムを採用しなければなりません。先進技術の活用は、生成的人工知能(GenAI)、機械学習(ML)、データ分析を使用して、よりインテリジェントで高度に自動化されたクラウドベースのソリューションを開発するために活用されるべきであり、より高いレベルの効率性、生産性、優れたユーザーエクスペリエンスを提供しながら、インテリジェントな意思決定でワークフローの自動化を改善し、より高い収益化を実現します。 IDCのWorldwide Media and Entertainment Digital StrategiesのリサーチディレクターであるAlex Holtz氏は「メディアエンターテインメント業界は、ハイブリッド・アプローチからスタートし、今後5~10年の間に100%クラウドベースのメディア製作所に移行する可能性があり、クラウド採用への道を順調に歩んでいます。M&E企業がクラウドサービスに移行する際、高度に統合されたネイティブクラウドビジネスシステムや、生成AI、機械学習、データ分析を含むテクノロジーを採用し、インテリジェントな意思決定でワークフローの自動化を改善しながら、より高いレベルの効率性、生産性、優れたユーザーエクスペリエンスを提供し、最終的に高い収益化を実現するまたとない機会となります。」と、述べています。
This IDC Perspective discusses cloud transition strategy, business cycle, and ecosystem architecture use cases for studio versus broadcast streaming services. The media and entertainment (M&E) industry in its transition to cloud services will continue to innovate, compete, and embrace a digital-first economy. The industry has been challenged by the threat of pure-play, over-the-top (OTT), and direct-to-consumer media providers that began with Netflix and then a final 2020 inflection point that culminated in the rapid adoption of cloud services and remote production. Driven by consumer demand for content immediacy, elevated levels of consumption, live latency-free streaming, and enhanced user experiences (UXs), the industry must embrace new business models and partnerships focused on total cost of ownership (TCO). The industry must adopt advanced native cloud business back- and mid-office systems that are highly integrated with media operations that address the unique requirements between motion picture studios and broadcast direct-to-consumer models and business cycles. The use of advanced technologies should be leveraged to develop more intelligent and highly automated cloud-based solutions using generative artificial intelligence (GenAI), machine learning (ML), and data analytics to improve workflow automation with intelligent decisioning while delivering higher levels of efficiency, productivity, and superior user experiences, culminating in higher monetization."The media and entertainment industry is now well on its way to cloud adoption, having started off with a hybrid approach that over the next 5-10 years may turn toward 100% cloud-based media factories," said Alex Holtz, research director, Worldwide Media and Entertainment Digital Strategies at IDC. "As M&E organizations transition to cloud services, they have the unique opportunity to adopt advanced, highly integrated native cloud business systems and technologies including generative artificial intelligence, machine learning, and data analytics to improve workflow automation with intelligent decisioning while delivering higher levels of efficiency, productivity, and superior user experiences, culminating in higher monetization."