市場調査レポート
商品コード
1378381
5Gへの道:ベンダーが通信SPの5Gジャーニーに与える影響Road to 5G: How a Vendor Impacts a Communication SP's 5G Journey |
5Gへの道:ベンダーが通信SPの5Gジャーニーに与える影響 |
出版日: 2023年11月08日
発行: IDC
ページ情報: 英文 15 Pages
納期: 即納可能
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当IDC Market Perspectiveでは、通信SP(CSP)が5G展開後に何を期待しているのかを考察します。5Gの展開は本格化しており、韓国、日本、オーストラリア、シンガポールなどの成熟市場ではスタンドアロンで5Gが展開され、インドやマレーシアなどの新興市場では急速なペースで5Gの展開が進んでいます。すべての市場のCSPは、サービスを収益化し、それぞれの5GネットワークからROIを得ようとしています。IDCアジア太平洋シニアマーケットアナリストのSwathi Arunaa氏は「5G展開の道のりは地域ごとに異なりますが、共通しているのは、CSPが単なる接続プロバイダーではなく、5Gサービス展開のために行った多額の投資から利益を得たいと考えていることです。CSPとそのベンダーパートナーは、ビジネス目標を達成するために、注力分野で戦略を実行する上で重要な鍵を握っています」と、述べています。
This IDC Market Perspective looks into what communication SPs (CSPs) are looking forward to after deploying 5G. 5G deployments are in full swing, with mature markets, such as South Korea, Japan, Australia, and Singapore, deploying 5G in standalone mode and emerging markets, such as India and Malaysia, powering through 5G deployments at a rapid pace. CSPs in all markets are looking to monetize their service and reap the ROI from their respective 5G networks. "Although each 5G deployment journey is different for each country in the region, what is common is that CSPs want to be more than a connectivity provider; they want to benefit from the heavy investments they have made to roll out 5G services. CSPs and their vendor partners are key in implementing strategies in their focus areas to meet their business goals," says Swathi Arunaa, senior market analyst, IDC Asia/Pacific.