市場調査レポート
商品コード
1303060
ラテンアメリカのクラウドとチャネルCloud and Channels in Latin America |
ラテンアメリカのクラウドとチャネル |
出版日: 2023年07月06日
発行: IDC
ページ情報: 英文 13 Pages
納期: 即納可能
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ラテンアメリカのテクノロジー調達エコシステムと流通チャネルの進化におけるクラウドの影響は議論の余地がありません。このような状況を踏まえ、IDCは、ベンダーがパートナープログラムを再設計し、あらゆるプロファイルのパートナーがビジネスに影響を与えるCAPEXからOPEXへの移行などの課題を克服できるよう支援する、協調的なアプローチが必要であると考えています。クラウドサプライヤは、テクノロジーの流通を民主化するエコシステムを構築し、チャネルがクラウドを採用し、顧客中心の時代に顧客のニーズを満たす斬新な方法を採用するのを支援しなければなりません。新しいITビジネスモデルの成功は、流通サプライチェーンのすべてのメンバーの責任であり、クラウドサプライヤーからあらゆるプロファイルのパートナーまで、理解と進化への意志が共有される必要があります。その重要な原動力は、クラウド上のアプリケーションを活用して競争力のある満足度の高い顧客体験を実現する、顧客中心の考え方への組織のシフトにあります」と、エンタープライズ、ソフトウェア、データ&アナリティクス、ラテンアメリカ担当シニアアナリストのエンリケ・フンは述べています。
The impact of the cloud on the evolution of the Latin American technology procurement ecosystem and distribution channel is indisputable. Given this situation, IDC believes that there must be a collaborative approach where vendors redesign their partner programs to help partners of all profiles to overcome challenges such as shifting from CAPEX to OPEX among others that impact their businesses. Cloud suppliers must create ecosystems that democratize the distribution of technology and helps the channel adopt the cloud and novel ways of meeting clients' needs in a customer-centric era. On their side, partners must be open to evolve and adapt to novel technologies and business models."The success of the new IT business models is a responsibility of every member in the distribution supply chain; from cloud suppliers to partners of all profiles there must be understanding and will to evolve. A key driver for this relies on the organizations' shift toward a customer-centric mindset, which leverages applications in the cloud to achieve competitive and satisfactory customer experiences," Enrique Phun, Senior Analyst, Enterprise, Software, Data & Analytics, Latin America.