市場調査レポート
商品コード
1268646
コールドチェーン包装の市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別、材料別(断熱包装、冷媒、炭化水素)、用途別、地域別、セグメント予測、2023年~2030年Cold Chain Packaging Market Size, Share & Trends Analysis Report By Product, By Material (Insulating Material, Refrigerants, Hydrocarbon), By Application, By Region, And Segment Forecasts, 2023 - 2030 |
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コールドチェーン包装の市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別、材料別(断熱包装、冷媒、炭化水素)、用途別、地域別、セグメント予測、2023年~2030年 |
出版日: 2023年04月10日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 2~10営業日
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Grand View Research, Inc.の新しいレポートによると、世界のコールドチェーン包装市場規模は、2023年から2030年にかけて19.6%のCAGRで拡大し、2030年には947億1,000万米ドルに達すると予測されています。
市場拡大の主な要因としては、製薬業界からのコールドチェーン包装ソリューションの需要が大幅に増加したことが挙げられます。コロナウイルスが流行する中、温度に敏感な医薬品や試験サンプルの取引や輸送が激増しています。医薬品市場とともに、パッケージング市場も大きな成長を遂げると予想されています。市場全体の成長は、世界の生鮮品の需要の高さ、生鮮食品と冷凍食品の供給の可用性に大きく影響されています。
生鮮食品を購入するチャネルとしてeコマースの人気が高まっていることが、市場成長の原動力となっています。eコマースサイトやモバイルアプリの利用が増えたことで、顧客は保存食や新鮮な野菜、乳製品、毎日の食事などを注文できるようになりました。デジタル小売業により、消費者は好きな場所から商品を購入できるようになりました。生鮮食品のオンライン購入の増加傾向は、新たな機会と課題をもたらしています。これには、ラストマイル配送という重要なサービスを提供するための革新的なソリューション、在庫を管理し商品ごとのコストを削減するための自動倉庫施設、生鮮食品の安全性を維持するための先進的なコールドチェーン包装ソリューションの必要性が含まれています。
2019年のコールドチェーン包装市場は北米が支配的で、肉、加工食品、乳製品の高い消費率を活用して、予測期間中もリードし続けると推測されます。さらに、この地域市場は多数の市場プレイヤーが存在し、非常に断片化されているため、地域別市場シェアが増加しています。しかし、現在の経済・政治情勢は、業界の成長に影響を与えています。米国と中国の貿易摩擦は、米国のコールドチェーン市場の成長に悪影響を及ぼすと予想されます。 2018年初め、中国は豚肉、果物、ワイン、ナッツ、野菜など、米国から輸入する製品に15%から25%の関税をかけることを発表しました。食品および農業製品に課されるこの高関税は、地域の市場成長を妨げると予想されます。
中東・アフリカ地域のコールドチェーン包装市場は、マテリアルハンドリング、倉庫、イントラロジスティクス、サプライチェーンソリューションの著しい改善により、予測期間中に最も高いCAGRを記録すると予測されています。アジア太平洋地域市場は、2020年から2027年にかけて21%以上の著しいCAGRを記録すると推定されます。この成長は、増え続ける人口、急速な工業化、輸送・倉庫網の継続的な展開、加工食品や缶詰の需要増に起因しています。
The global cold chain packaging market size is anticipated to reach USD 94.71 billion by 2030, expanding at a CAGR of 19.6% from 2023 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The key drivers attributing to the market expansion include a significant boost in demand for cold chain packaging solutions from the pharmaceutical industry. Amidst the coronavirus pandemic, the trade and transit of temperature-sensitive drugs, medicines, and test samples are drastically increasing. Along with the pharmaceuticals market, the packaging market is anticipated to witness significant growth. The overall market growth is profoundly influenced by the high demand for perishable goods worldwide and the availability of fresh food and frozen food supplies.
The growing popularity of e-commerce as a channel for purchasing fresh goods drives the market growth. The increasing usage of e-commerce websites and mobile apps has enabled customers to order preserved food, fresh vegetables, dairy products, and daily meals. Digital retailing has given enabled consumers to purchase products from anywhere they want. The rising trend of online purchases for perishable products has led to new opportunities and challenges. These include the need for innovative solutions to provide the critical service of last-mile delivery, automated warehouse facilities to manage inventories and to reduce per-item costs, and advanced cold chain packaging solutions that would maintain the safety of fresh food products.
North America dominated the market for cold chain packaging in 2019 and is estimated to continue leading over the forecast period leveraging the high consumption rate of meat, processed food, and dairy products. Additionally, the regional market is highly fragmented with numerous market players, which has increased the regional market share. However, the current economic and political scenario has impacted industry growth. The trade conflict between the U.S. and China is expected to negatively impact the growth of the cold chain market in the U.S. In early 2018, China announced a 15% to 25% tariff on products imported from the U.S., including pork, fruits, wine, nuts, and vegetables. This high tariff imposed on food and agriculture products is expected to hinder the regional market growth.
The Middle East and Africa market for cold chain packaging is anticipated to register the highest CAGR over the forecast period on account of significant improvements in material handling, warehousing, intralogistics, and supply chain solutions. The Asia Pacific regional market is estimated to witness a significant CAGR of more than 21% from 2020 to 2027. The growth is attributed to the ever-increasing population, rapid industrialization, continued rollout of transportation and warehousing networks, and the rise in demand for processed and canned food items.