表紙:オーガニックパーソナルケアの市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別、流通チャネル別、地域別、セグメント予測:2023年~2030年
市場調査レポート
商品コード
1321497

オーガニックパーソナルケアの市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別、流通チャネル別、地域別、セグメント予測:2023年~2030年

Organic Personal Care Market Size, Share & Trends Analysis Report By Product (Skin Care, Hair Care), By Distribution Channel (Hypermarket/Supermarket, E-Commerce), By Region, And Segment Forecasts, 2023 - 2030

出版日: | 発行: Grand View Research | ページ情報: 英文 145 Pages | 納期: 2~10営業日

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オーガニックパーソナルケアの市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別、流通チャネル別、地域別、セグメント予測:2023年~2030年
出版日: 2023年07月21日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 145 Pages
納期: 2~10営業日
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  • 目次
概要

オーガニックパーソナルケア市場の成長と動向

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、世界のオーガニックパーソナルケア市場規模は、2023年から2030年にかけてCAGR 9.4%で拡大し、2030年には447億7,000万米ドルに達する見込みです。

オーガニック製品は、世界の環境意識の高まりを背景に、多くの消費者に支持されています。スキンケア製品の消費動向から、製品処方における有機原料の使用は今後数年で急増すると予想されます。

合成香料、防腐剤、パラベン、石油化学製品、ラウリル硫酸ナトリウムのような刺激の強い洗浄剤を含まない製品に対する需要は、ここ数年増加傾向にあります。数多くの大手市場関係者が、日焼け止め、ボディローション、シャンプー、スクラブ、アンチエイジングクリーム、メイク落とし、マスク、角質除去剤、アイケア製品、リップケア製品、BBクリーム、フェイスオイル、クレンジング/化粧水など、さまざまなオーガニックパーソナルケア製品の製造に携わっています。

スキンケアは2022年に最大のセグメントとなり、予測期間中もその優位性を維持すると予想されます。にきびや乾燥などの肌トラブルは、世界の消費者の間で一般的です。そのため、ブランドは肌の問題に対応するために有効成分を配合したオーガニック製品を提供しています。このカテゴリーのブランドには、Annmarie、Amala、True Botanicals、Made Simpleなどがあります。主な肌トラブルと戦うための有効成分を配合したオーガニックスキンケア製品の人気が高まっていることが、市場成長を促進する主な要因です。

ハイパーマーケット・スーパーマーケット部門は、2022年の世界売上高でより大きな部門となるために、シェアの大部分に貢献しました。Walmart、Target、Costco、Tescoなどでこうした製品の入手可能性が高まっていることが、このチャネルを通じたオーガニックパーソナルケア製品の販売促進に役立っています。さらに、これらの店舗が提供するショッピング体験により、多くの消費者が製品の購入を好んでいます。

市場は断片化されており、多数の世界的・地域的プレーヤーが存在します。Aveda Corporation、Burt's Bees、The Estee Lauder Companies Inc.、The Hain Celestial Group、Amway Corporation、Bare Escentuals Beauty, Inc.、Arbonne International LLC、Neutrogena Corporation、The Body Shop International PLC、Yves Rocher SA.などが、世界市場における著名なプレーヤーです。

オーガニックパーソナルケア市場レポートハイライト

  • 製品別では、ミレニアル世代とZ世代における歯の健康とウェルネス需要の増加により、オーラルケアが予測期間中に最速の成長を記録すると予測されます。
  • eコマース流通チャネルは、世界のどこからでも幅広い製品にアクセスできる消費者の増加により、予測期間中に急成長を記録すると予測されます。
  • アジア太平洋地域は予測期間中に最も速い成長と遂げると予想されます。特に中国やインドなどの国々では、パーソナルケア用のオーガニック製品の利用が急増すると予想されます。

目次

第1章 調査手法と範囲

  • 市場セグメンテーションと範囲
  • 市場の定義
  • 情報調達
  • 情報分析
  • 市場の形成とデータの視覚化
  • データの検証と公開

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 オーガニックパーソナルケア市場の変数、動向、範囲

  • 市場系統の見通し
  • 業界のバリューチェーン分析
    • 原材料分析
    • 規制の動向
  • 市場力学
    • 促進要因の影響分析
    • 抑制要因の影響分析
    • 業界の課題
    • 業界の機会
  • 業界分析ツール
    • 業界分析- ポーターのファイブフォース
  • 市場参入戦略

第4章 消費者行動分析

  • 人口統計分析
  • 消費者の動向と嗜好
  • 購入決定に影響を与える要因
  • 消費者向け製品の採用
  • 所見と推奨事項

第5章 オーガニックパーソナルケア市場:製品推定・動向分析

  • 製品変動分析と市場シェア、2021年と2030年
  • 製品別
    • スキンケア
    • ヘアケア
    • オーラルケア
    • その他

第6章 オーガニックパーソナルケア市場:流通チャネルの推定・動向分析

  • 流通チャネルの変動分析と市場シェア、2021年と2030年
  • 流通チャネル別
    • ハイパーマーケット/スーパーマーケット
    • 薬局・ドラッグストア
    • eコマース
    • その他

第7章 オーガニックパーソナルケア市場:地域推定・動向分析

  • 地域変動分析と市場シェア、2022年と2030年
  • 北米
    • 北米オーガニックパーソナルケア市場の推定・予測、2017年から2030年
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • 欧州のオーガニックパーソナルケア市場の推定・予測、2017年から2030年
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
  • アジア太平洋地域
    • アジア太平洋地域のオーガニックパーソナルケア市場の推定・予測、2017年から2030年
    • 中国
    • インド
    • 日本
  • 中南米
    • 中南米のオーガニックパーソナルケア市場の推定・予測、2017年から2030年
    • ブラジル
  • 中東とアフリカ
    • 中東およびアフリカのオーガニックパーソナルケア市場の推定・予測、2017~2030年
    • アラブ首長国連邦

第8章 競合分析

  • 主要企業のリスト
    • Aveda Corporation
    • Burt's Bees
    • The Estee Lauder Companies Inc.
    • The Hain Celestial Group
    • Amway Corporation
    • Bare Escentuals Beauty, Inc.
    • Arbonne International LLC
    • Neutrogena Corporation
    • The Body Shop International PLC
    • Yves Rocher SA
  • 主要市場参入企業による最近の動向と影響分析
  • 企業の分類
  • 参入企業の概要
  • 財務実績
  • 製品のベンチマーク
  • 企業市場シェア分析、2022年(金額シェア%)
  • 企業ヒートマップ分析
  • 戦略マッピング
図表

List of Tables

  • 1. Organic personal care market estimates & forecast, by product (USD Million)
  • 2. Organic personal care market estimates & forecast, by distribution channel (USD Million)
  • 3. U.S. macro-economic outlay
  • 4. Canada macro-economic outlay
  • 5. UK macro-economic outlay
  • 6. Germany macro-economic outlay
  • 7. France macro-economic outlay
  • 8. China macro-economic outlay
  • 9. India macro-economic outlay
  • 10. Japan macro-economic outlay
  • 11. Brazil macro-economic outlay
  • 12. UAE macro-economic outlay
  • 13. Recent developments & impact analysis, by key market participants
  • 14. Company market share, 2022 (Value % Share)

List of Figures

  • 1. Information procurement
  • 2. Primary research pattern
  • 3. Primary research approaches
  • 4. Primary research process
  • 5. Market Snapshot
  • 6. Segment Snapshot
  • 7. Competitive Landscape Snapshot
  • 8. Organic personal care market - Industry value chain analysis
  • 9. Organic personal care market dynamics
  • 10. Organic personal care market: PORTER's analysis
  • 11. Organic personal care market, by product: Key takeaways
  • 12. Organic personal care market, by product: Market share, 2022 & 2030
  • 13. Organic skin care market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 14. Organic hair care market estimates & forecasts, by hair care, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 15. Organic oral care market estimates & forecasts, oral care, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 16. Other organic personal care market estimates & forecasts, by others, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 17. Organic personal care market, by distribution channel: Key takeaways
  • 18. Organic personal care market, by distribution channel: Market share, 2022 & 2030
  • 19. Organic personal care market estimates & forecasts through hypermarkets/supermarkets, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 20. Organic personal care market estimates & forecasts through pharmacies and drugstores, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 21. Organic personal care market estimates & forecasts through e-commerce, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 22. Organic personal care market estimates & forecasts through other distribution channels, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 23. Organic personal care market revenue, by region, 2022 & 2030, (USD Million)
  • 24. Regional marketplace: Key takeaways
  • 25. Regional marketplace: Key takeaways
  • 26. North America organic personal care market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 27. U.S. organic personal care market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 28. Canada organic personal care market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 29. Europe organic personal care market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 30. UK organic personal care market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 31. Germany organic personal care market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 32. France organic personal care market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 33. Asia Pacific organic personal care market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 34. China organic personal care market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 35. India organic personal care market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 36. Australia organic personal care market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 37. Central & South America organic personal care market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 38. Brazil organic personal care market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 39. Middle East & Africa organic personal care market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 40. South Africa organic personal care market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 41. Key company categorization
  • 42. Company market share analysis, 2022 (Value % Share)
  • 43. Strategic framework
目次
Product Code: 978-1-68038-151-1

Organic Personal Care Market Growth & Trends

The global organic personal care market size is expected to reach USD 44.77 billion by 2030, expanding at 9.4% CAGR from 2023 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. Organic products are gaining traction among a growing number of consumers, driven by the rising environmental awareness globally. Usage of organically-sourced ingredients in product formulations is anticipated to surge in the next few years as per the trends observed in skin care product consumption.

Demand for products that are free from synthetic fragrances, preservatives, parabens, petrochemicals, and harsh cleaners such as sodium lauryl sulfate has been on the rise over the past few years. Numerous major market players are involved in manufacturing a variety of organic personal care products such as sunscreens, body lotions, shampoos, scrubs, anti-aging creams, makeup removers, masks and exfoliators, eye care products, lip care products, BB creams, face oils, and cleansers/toners.

Skincare was the largest segment in 2022 and is expected to maintain its dominance over the forecast period. Skin problems such as acne, and dryness are common among consumers globally. Owing to which brands are offering organic products with active ingredients to cater to skin issues. Some of the brands in this category are Annmarie; Amala; True Botanicals; and Made Simple. The growing popularity of organic skin care products with active ingredients to fight major skin issues is the key factor driving the market growth.

The hypermarkets/supermarkets segment contributed a majority of the share to become a larger division in terms of global revenue in 2022. The increasing availability of such products at Walmart; Target; Costco; and Tesco among others has helped in driving the sale of organic personal care products through this channel. Further, a large number of consumers prefer buying products due to the shopping experience offered by these stores.

The market is fragmented, with the presence of a large number of global and regional players. Aveda Corporation; Burt's Bees; The Estee Lauder Companies Inc.; The Hain Celestial Group; Amway Corporation; Bare Escentuals Beauty, Inc.; Arbonne International LLC; Neutrogena Corporation; The Body Shop International PLC; and Yves Rocher SA. are some of the prominent players in the global market.

Organic Personal Care Market Report Highlights

  • Based on product, oral care is projected to register the fastest growth during the forecast period owing to increasing dental health and wellness demand among millennials and Gen Z
  • E-commerce distribution channel segment is anticipated to register rapid growth during the forecast period due to growing consumer access to a wide range of products from any part of the world
  • Asia Pacific is expected to register the fastest growth during the forecast period. Countries such as China, and India among others are expected to see a rapid surge in the usage of organic products for personal care

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation & Scope
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Information Procurement
    • 1.3.1. Purchased Database
    • 1.3.2. GVR's Internal Database
    • 1.3.3. Secondary Sources & Third-Party Perspectives
    • 1.3.4. Primary Research
  • 1.4. Information Analysis
    • 1.4.1. Data Analysis Models
  • 1.5. Market Formulation & Data Visualization
  • 1.6. Data Validation & Publishing

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Market Outlook
  • 2.2. Segmental Outlook
  • 2.3. Regional Outlook

Chapter 3. Organic Personal Care Market Variables, Trends & Scope

  • 3.1. Market Lineage Outlook
  • 3.2. Industry Value Chain Analysis
    • 3.2.1. Raw Material Analysis
    • 3.2.2. Regulatory Trends
  • 3.3. Market Dynamics
    • 3.3.1. Driver Impact Analysis
    • 3.3.2. Restraint Impact Analysis
    • 3.3.3. Industry Challenges
    • 3.3.4. Industry opportunities
  • 3.4. Industry Analysis Tools
    • 3.4.1. Industry Analysis - Porter's Five Forces
      • 3.4.1.1. Supplier Power
      • 3.4.1.2. Buyer Power
      • 3.4.1.3. Substitution Threat
      • 3.4.1.4. Threat from New Entrant
      • 3.4.1.5. Competitive Rivalry
  • 3.5. Market Entry Strategies

Chapter 4. Consumer Behavior Analysis

  • 4.1. Demographic Analysis
  • 4.2. Consumer Trends and Preferences
  • 4.3. Factors Affecting Buying Decision
  • 4.4. Consumer Product Adoption
  • 4.5. Observations & Recommendations

Chapter 5. Organic Personal Care Market: Product Estimates & Trend Analysis

  • 5.1. Product Movement Analysis & Market Share, 2021 & 2030
  • 5.2. Organic Personal Care Market Estimates & Forecast, By Product (USD Million)
    • 5.2.1. Skin Care
    • 5.2.2. Hair Care
    • 5.2.3. Oral Care
    • 5.2.4. Others

Chapter 6. Organic Personal Care Market: Distribution Channel Estimates & Trend Analysis

  • 6.1. Distribution Channel Movement Analysis & Market Share, 2021 & 2030
  • 6.2. Organic Personal Care Market Estimates & Forecast, By Distribution Channel (USD Million)
    • 6.2.1. Hypermarket/Supermarket
    • 6.2.2. Pharmacy and Drug Stores
    • 6.2.3. E-Commerce
    • 6.2.4. Others

Chapter 7. Organic Personal Care Market: Regional Estimates & Trend Analysis

  • 7.1. Regional Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. North America Organic personal care market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 7.2.2. U.S.
      • 7.2.2.1. Key country dynamics
      • 7.2.2.2. U.S. Organic personal care market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 7.2.3. Canada
      • 7.2.3.1. Key country dynamics
      • 7.2.3.2. Canada Organic personal care market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 7.3. Europe
    • 7.3.1. Europe Organic personal care market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 7.3.2. UK
      • 7.3.2.1. Key country dynamics
      • 7.3.2.2. UK Organic personal care market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 7.3.3. Germany
      • 7.3.3.1. Key country dynamics
      • 7.3.3.2. Germany Organic personal care market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 7.3.4. France
      • 7.3.4.1. Key country dynamics
      • 7.3.4.2. France Organic personal care market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 7.4. Asia Pacific
    • 7.4.1. Asia Pacific Organic personal care market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 7.4.2. China
      • 7.4.2.1. Key country dynamics
      • 7.4.2.2. China Organic personal care market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 7.4.3. India
      • 7.4.3.1. Key country dynamics
      • 7.4.3.2. India Organic personal care market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 7.4.4. Japan
      • 7.4.4.1. Key country dynamics
      • 7.4.4.2. Japan Organic personal care market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 7.5. Central & South America
    • 7.5.1. Central & South America Organic personal care market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 7.5.2. Brazil
      • 7.5.2.1. Key country dynamics
      • 7.5.2.2. Brazil Organic personal care market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 7.6. Middle East & Africa
    • 7.6.1. Middles East & Africa Organic personal care market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 7.6.2. UAE
      • 7.6.2.1. Key country dynamics
      • 7.6.2.2. UAE Organic personal care market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)

Chapter 8. Competitive Analysis

  • 8.1. List of key companies analyzed in this section includes:
    • 8.1.1. Aveda Corporation
    • 8.1.2. Burt's Bees
    • 8.1.3. The Estee Lauder Companies Inc.
    • 8.1.4. The Hain Celestial Group
    • 8.1.5. Amway Corporation
    • 8.1.6. Bare Escentuals Beauty, Inc.
    • 8.1.7. Arbonne International LLC
    • 8.1.8. Neutrogena Corporation
    • 8.1.9. The Body Shop International PLC
    • 8.1.10. Yves Rocher SA
  • 8.2. Recent Developments & Impact Analysis, By Key Market Participants
  • 8.3. Company Categorization
  • 8.4. Participant's Overview
  • 8.5. Financial Performance
  • 8.6. Product Benchmarking
  • 8.7. Company Market Share Analysis, 2022 (Value % Share)
  • 8.8. Company Heat Map Analysis
  • 8.9. Strategy Mapping