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市場調査レポート
商品コード
1772531
自動車用パワートレインセンサーの市場規模、シェア、動向分析レポート:センサータイプ別、車両タイプ別、推進力タイプ別、地域別、セグメント別予測、2025年~2030年Automotive Powertrain Sensors Market Size, Share & Trends Analysis Report By Sensor Type (Pressure Sensors, Temperature Sensors, Position Sensors), By Vehicle Type, By Propulsion Type, By Region, And Segment Forecasts, 2025 - 2030 |
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カスタマイズ可能
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自動車用パワートレインセンサーの市場規模、シェア、動向分析レポート:センサータイプ別、車両タイプ別、推進力タイプ別、地域別、セグメント別予測、2025年~2030年 |
出版日: 2025年06月20日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 130 Pages
納期: 2~10営業日
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自動車用パワートレインセンサー市場概要
自動車用パワートレインセンサーの世界市場規模は、2024年に217億7,000万米ドルと推計され、2025年から2030年にかけてCAGR 7.7%で成長し、2030年には336億6,000万米ドルに達すると予測されます。電気自動車(EV)へのシフトが進む中、バッテリーシステム、電気モーター、熱制御に特化して設計された先進パワートレインセンサーの需要が大幅に高まっています。
米国エネルギー省(DOE)によると、世界の自動車用センサー市場は2017年の75億ユニットから2024年には110億ユニットに急増し、電動化だけでこの拡大の35%を占めます。この変革により、インバーターの温度監視、バッテリーセル内の電圧不均衡の検出、回生ブレーキシステムの強化などのタスクを管理できるセンサーの開発が必要となり、市場の成長が促進されています。
さらに、ジルコニアベースの酸素センサーのような技術革新は、もともとは内燃機関車(ICE)用であったが、現在では水素純度と燃料スタック効率を測定するために燃料電池電気自動車(FCEV)に適応されつつあります。EVのセンサーエコシステムはエネルギー集約型にもなっています。DOEの推計によると、EVセンサーの製造と運用に必要なエネルギー需要は、2017年の1,050ペタジュールから2024年には1,540ペタジュール(PJ)に達し、性能向上とライフサイクルエネルギー管理という2つの課題を実証しています。こうした技術的進歩と需要圧力が、自動車用パワートレインセンサー市場を直接後押ししています。
市場成長を後押ししているもう1つの主要動向は、パワートレインセンサーと自律走行およびADAS技術の融合です。これらのシステムは、トルク、ブレーキ、エネルギー使用の重要な調整を行うために、センサーからのリアルタイムデータに依存しています。ARPA-Eの研究によると、センサーデータのクラウドベースの統合により、ハイブリッドパワートレインが道路状況や交通パターンに動的に適応できるようになり、その結果、エネルギー消費量が最大で12%削減されます。慣性計測ユニット(IMU)や車輪速度センサーなどのコンポーネントは現在、LiDARやレーダーとともに集中型電子制御ユニット(ECU)に供給され、駆動プロファイルと燃料効率を最適化しています。環境保護庁(EPA)は、このような統合により、自律走行中にエンジンや電気モーターをピーク効率ゾーン内に維持することで、排出ガス制御が強化されると指摘しています。衝突回避とCO2削減の規制が施行され、北米と欧州では2025年までに新車の70%以上にADASと連動したパワートレインセンサーが搭載されると予測され、市場の見通しをさらに押し上げています。
過酷な環境におけるセンサーの耐性は、技術革新を促進し、市場の境界を押し広げる重要な差別化要因として浮上しています。排気システムやターボチャージャーのような高温ゾーンに配置されるパワートレインセンサーは、激しい熱、化学、振動ストレスに耐えなければなりません。国立エネルギー技術研究所(NETL)は、最高800℃の温度で機能するジルコニアベースの酸素センサーのパイオニアであり、センサーの信頼性を推進する材料の進歩を示しています。同様に、DOEが支援する取り組みでは、650℃の揮発性圧力条件下で正確に動作する流量計を導入しています。EPAによれば、ICE関連の保証クレームの約22%は過酷環境下でのセンサーの故障によるものです。これに対し、OEMはソリッドステートセンサーを急速に採用しており、90%が2025年までにソリッドステートセンサーを導入し、故障率を最大40%削減することを計画しています。こうした進歩は、性能と寿命を向上させ、総所有コストを削減することで、自動車用パワートレインセンサー市場を直接後押ししています。
パワートレインセンサー市場の推進における規制遵守の役割は、誇張しすぎることはありません。世界的に排ガス規制が強化され、先進的なセンサーが不可欠となっています。EPAは、酸素センサーを化学量論的な空燃比を維持するために不可欠なものとしており、センサーに欠陥があると、標準試験中のNOx排出量が300%増加する可能性があると指摘しています。DOEのデータでは、クローズドループセンサーシステムがガソリンエンジンの炭化水素排出を最大50%削減できることが確認されており、1980年以降のテールパイプ汚染物質の95%削減に貢献しています。酸素センサーのOEM価格は、機能が同一であるにもかかわらず400%も異なることがあり、修理の経済性と検査/メンテナンス(I/M)プログラムを複雑にしています。これに対抗するため、EPAはセンサーの材料とインタフェースの標準化を提案しており、2025年までにアフターマーケットのコストを30%削減できる可能性があります。このような政策とコスト力学は、車両プラットフォーム全体で先進的で標準化されたパワートレインセンサーの需要を直接後押ししています。
クラウドコンピューティングとパワートレインセンサーの統合は、車両のメンテナンスと運用効率を変革し、市場を大幅に押し上げています。予知保全システムは、クラウドに接続されたセンサーを使用して部品の健全性をリアルタイムで監視し、車両が熱負荷や部品の劣化を事前に管理できるようにします。例えば、ボッシュのスマートセンサープラットフォームは現在、インジェクターの磨耗やターボチャージャーの効率に関するライブデータをOEMサーバーに送信し、積極的な部品交換を可能にしています。ARPA-EとDOEのモデルによると、このアプローチにより、急速充電中のバッテリーの劣化を15%削減し、ライフサイクルエネルギー消費量を車両1台当たり8.9GJ削減できるといいます。これらのシステムはまた、不必要な部品交換を防ぎ、車両の稼働時間を向上させ、車両管理コストを削減します。2025年までには、商業用車両の60%がクラウド接続されたパワートレインセンサーを利用するようになると予想されており、その主な理由はコスト削減と運用の継続性です。このスマートな統合が、世界の自動車用パワートレインセンサー市場の成長軌道をさらに加速させています。
自動車用パワートレインセンサの世界市場セグメンテーション
本レポートでは、2018年から2030年にかけての収益成長を世界、地域、国レベルで予測し、各サブセグメントにおける最新の業界動向の分析を提供しています。この調査において、グランドビューリサーチ社は、センサタイプ、車両タイプ、推進タイプ、地域に基づいて世界の自動車用パワートレインセンサ市場レポートをセグメント化しています。
Automotive Powertrain Sensors Market Summary
The global automotive powertrain sensors market size was estimated at USD 21.77 billion in 2024 and is projected to reach USD 33.66 billion by 2030, growing at a CAGR of 7.7% from 2025 to 2030. The ongoing shift toward electric vehicles (EVs) has significantly boosted the demand for advanced powertrain sensors designed specifically for battery systems, electric motors, and thermal control.
According to the U.S. Department of Energy (DOE), the global automotive sensor market surge from 7.5 billion units in 2017 to 11.0 billion units by 2024, with electrification alone accounting for 35% of this expansion. This transformation has propelled market growth by necessitating the development of sensors capable of managing tasks such as monitoring inverter temperatures, detecting voltage imbalances in battery cells, and enhancing regenerative braking systems.
Moreover, innovations such as zirconia-based oxygen sensors, originally intended for internal combustion engines (ICEs), are now being adapted for fuel cell electric vehicles (FCEVs) to measure hydrogen purity and fuel stack efficiency. The sensor ecosystem in EVs has also become more energy-intensive-DOE estimates indicate the energy demand for manufacturing and operating EV sensors reaches 1,540 petajoules (PJ) by 2024, up from 1,050 PJ in 2017, demonstrating the dual challenge of performance enhancement and lifecycle energy management. These technical advances and demand pressures are directly boosting the automotive powertrain sensors market.
Another key trend that has propelled market growth is the convergence of powertrain sensors with autonomous driving and ADAS technologies. These systems rely on real-time data from sensors to make critical adjustments to torque, braking, and energy use. ARPA-E studies show that cloud-based integration of sensor data allows hybrid powertrains to adapt dynamically to road conditions and traffic patterns, resulting in up to 12% lower energy consumption. Components like inertial measurement units (IMUs) and wheel-speed sensors now feed into centralized electronic control units (ECUs) alongside LiDAR and radar, optimizing drive profiles and fuel efficiency. The Environmental Protection Agency (EPA) notes that such integration enhances emission control by keeping engines or electric motors within their peak efficiency zones during autonomous operation. With regulatory mandates for collision avoidance and CO2 reduction taking effect, over 70% of new vehicles in North America and Europe are projected to include ADAS-linked powertrain sensors by 2025, further boosting the market outlook.
Sensor resilience in extreme environments has emerged as a critical differentiator, driving innovation and pushing market boundaries. Powertrain sensors deployed in high-temperature zones such as exhaust systems and turbochargers must withstand intense thermal, chemical, and vibrational stress. The National Energy Technology Laboratory (NETL) has pioneered zirconia-based oxygen sensors capable of functioning at temperatures up to 800°C, showcasing materials advancements that have propelled sensor reliability. Likewise, DOE-backed efforts have introduced flowmeters that perform accurately under 650°C and volatile pressure conditions, crucial for compliance with Euro 7 and U.S. Tier 4 emission standards. Notably, harsh-environment sensor failures account for nearly 22% of ICE-related warranty claims, according to the EPA. In response, OEMs are rapidly adopting solid-state sensors, with 90% planning to implement them by 2025 to reduce failure rates by up to 40%. These advances are directly boosting the automotive powertrain sensors market by improving performance, longevity, and lowering the total cost of ownership.
The role of regulatory compliance in propelling the powertrain sensors market cannot be overstated. Globally, tighter emission laws have made advanced sensors indispensable. The EPA identifies oxygen sensors as critical for maintaining stoichiometric air-fuel ratios, noting that a faulty sensor can lead to a 300% increase in NOx emissions during standard testing. DOE data confirms that closed-loop sensor systems can reduce hydrocarbon emissions in gasoline engines by up to 50%, contributing to the 95% reduction in tailpipe pollutants since 1980. However, the pressure to comply has also driven costs; OEM pricing for oxygen sensors can vary by as much as 400% despite identical functionality, complicating repair economics and inspection/maintenance (I/M) programs. To counter this, the EPA has proposed standardizing sensor materials and interfaces, which could reduce aftermarket costs by 30% by 2025. These policy and cost dynamics have directly boosted demand for advanced, standardized powertrain sensors across vehicle platforms.
The integration of cloud computing with powertrain sensors is transforming vehicle maintenance and operational efficiency, significantly boosting the market. Predictive maintenance systems use cloud-connected sensors to monitor component health in real-time, allowing vehicles to preemptively manage thermal loads or part degradation. For instance, Bosch's smart sensor platforms now transmit live data on injector wear and turbocharger efficiency to OEM servers, enabling proactive component replacement. According to ARPA-E and DOE models, this approach can cut battery degradation by 15% during fast charging and reduce lifecycle energy consumption by 8.9 GJ per vehicle. These systems also prevent unnecessary part replacements, improving vehicle uptime and reducing fleet management costs. By 2025, it's expected that 60% of commercial fleets will utilize cloud-connected powertrain sensors, largely driven by the cost savings and operational continuity they offer. This smart integration is further accelerating the growth trajectory of the global automotive powertrain sensors market.
Global Automotive Powertrain Sensors Market Segmentation
This report forecasts revenue growth at the global, regional, and country levels and provides an analysis of the latest industry trends in each of the sub-segments from 2018 to 2030. For this study, Grand View Research has segmented the global automotive powertrain sensors market report based on sensor type, vehicle type, propulsion type, and region.