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市場調査レポート
商品コード
1772202
米国の海上安全システム市場規模、シェア、動向分析レポート:システムタイプ別、コンポーネント別、用途別、最終用途別、セグメント予測、2025~2033年U.S. Maritime Safety System Market Size, Share & Trends Analysis Report By System Type, By Component, By Application, By End Use And Segment Forecasts, 2025 - 2033 |
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カスタマイズ可能
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米国の海上安全システム市場規模、シェア、動向分析レポート:システムタイプ別、コンポーネント別、用途別、最終用途別、セグメント予測、2025~2033年 |
出版日: 2025年06月24日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~10営業日
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米国の海上安全システム市場規模は、2024年に70億3,840万米ドルと推定され、2033年には166億3,070万米ドルに達し、2025~2033年のCAGRは10.1%で成長すると予測されています。
米国沿岸警備隊は、海上安全の要としてサイバーセキュリティを優先しており、2025年7月発効の「海上輸送システムにおけるサイバーセキュリティに関する最終規則」に結実しました。
この規則は、米国籍の船舶と施設に対し、サイバーセキュリティ計画の策定、サイバーセキュリティ担当官の任命、事故対応と復旧のためのプロトコルの確立を義務付けています。このルールは、2022~2023年にかけて海事事業体を標的としたランサムウェアのインシデントが80%増加するなど、サイバー脅威の急増に対応するものです。特に、2024年のCyber Trends and Insights in the Marine Environment(CTIME)報告書では、中国で製造された船舶対陸上クレーンの脆弱性が強調され、サプライチェーンの精査が強化されました。これらの対策は、サイバーリスク管理に関する国際海事機関(IMO)のガイドラインに沿ったもので、サイバー耐性を既存の安全管理システムに組み込むことを提唱しています。
熟練船員の不足に対処するため、海事局(MARAD)は、M2M(Military to Mariner)プログラムや6つの州の海事大学との提携など、教育イニシアチブを拡大してきました。2025年1月現在、MARADのセンターオブ・エクセレンスプログラムの支援を受け、500を超える教育機関が海事関連のカリキュラムを提供しています。このような教育への注力は、24万3,000人の船員が勤務していた第二次世界大戦以降、現代に比べて減少している労働力を補充することを目的としています。沿岸警備隊はさらに、運用技術システムにおけるサイバー物理的脅威に対処するための要員を養成する「海事サイバー準備部門」を通じて、こうした取り組みを補完しています。
米国は自律型船舶の台頭を予見し、IMOと協力して海上自律型水上船舶(MASS)コードを策定しています。まだ強制的なものではないが、このコードは遠隔操作船や完全自律型船舶の安全プロトコルを概説するもので、衝突回避や緊急時のオーバーライドシステムに重点を置いています。沿岸警備隊の海上輸送システムスペシャリスト・サイバー(MTSS-C)は現在、自律型技術の統合について各地区に助言しており、これは航行における人間と機械の協働へのシフトを反映しています。こうした努力は、人工知能や衛星ベースのダイナミック・ルーティングシステムの進歩とともに規制の枠組みが進化することを保証するものです。
現代のリスク管理は、運用上の障害を未然に防ぐために、IoT対応のセンサやリアルタイムのデータ分析への依存度を高めています。2025年のサイバーセキュリティ規制では、コンテナの状態(温度、圧力など)をモニタリングし、漏れや火災を示す異常を検出するシステムを導入することが施設に義務付けられています。沿岸警備隊のサイバー保護チーム(CPT)は、2023年の任務中にブルートフォースパスワードクラッキングの成功率が60.1%であったことを報告し、強固なアクセス制御の必要性を強調しています。港湾はまた、交通の流れを最適化し、衝突のリスクを低減するためにAI主導の予測分析を採用し、2022年以降に報告された海難事故の22%減少に貢献しています。
The U.S. maritime safety system market size was estimated at USD 7,038.4 million in 2024 and is projected to reach USD 16,630.7 million by 2033, growing at a CAGR of 10.1% from 2025 to 2033.The U.S. coast guard has prioritized cybersecurity as a cornerstone of maritime safety, culminating in the final rule on Cybersecurity in the Marine Transportation System, effective July 2025.
This regulation mandates that U.S.-flagged vessels and facilities develop Cybersecurity Plans, designate Cybersecurity Officers, and establish protocols for incident response and recovery. The rule responds to a surge in cyber threats, including an 80% increase in ransomware incidents targeting maritime entities between 2022 and 2023. Notably, the 2024 Cyber Trends and Insights in the Marine Environment (CTIME) report highlighted vulnerabilities in ship-to-shore cranes manufactured in China, prompting enhanced supply chain scrutiny. These measures align with the International Maritime Organization's (IMO) guidelines on cyber risk management, which advocate integrating cyber resilience into existing safety management systems.
To address a critical shortage of skilled mariners, the Maritime Administration (MARAD) has expanded educational initiatives, including the Military to Mariner (M2M) program and partnerships with six state maritime academies. As of January 2025, over 500 institutions offer maritime-related curricula, supported by MARAD's Centers of Excellence Program. This focus on education aims to replenish a workforce that has dwindled since World War II, when 243,000 mariners served compared to modern numbers. The Coast Guard further complements these efforts through its Maritime Cyber Readiness Branch, which trains personnel to address cyber-physical threats in operational technology systems.
Anticipating the rise of autonomous vessels, the U.S. collaborates with the IMO to develop a Maritime Autonomous Surface Ships (MASS) Code, slated for finalization in 2026. While not yet mandatory, the code outlines safety protocols for remotely operated and fully autonomous ships, emphasizing collision avoidance and emergency override systems. The Coast Guard's Marine Transportation Systems Specialists Cyber (MTSS-C) now advise districts on integrating autonomous technologies, reflecting a shift toward human-machine collaboration in navigation. These efforts ensure that regulatory frameworks evolve alongside advancements in artificial intelligence and satellite-based dynamic routing systems.
Modern risk management increasingly relies on IoT-enabled sensors and real-time data analytics to preempt operational failures. The 2025 cybersecurity regulations require facilities to deploy systems that monitor container conditions (e.g., temperature, pressure) and detect anomalies indicative of leaks or fires. Coast Guard Cyber Protection Teams (CPTs) reported a 60.1% success rate in brute-force password cracking during 2023 missions, underscoring the need for robust access controls. Ports have also adopted AI-driven predictive analytics to optimize traffic flow and reduce collision risks, contributing to a 22% decline in reported marine incidents since 2022.
U.S. Maritime Safety System Market Report Segmentation
This report forecasts revenue growth and provides an analysis of the latest industry trends in each of the sub-segments from 2021 to 2033. For this study, Grand View Research has segmented the U.S. maritime safety system market report based on system type, component, application, and end use.