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市場調査レポート
商品コード
1654198
米国の自動車用ラップフィルム市場規模、シェア、動向分析レポート:地域別、用途別、セグメント別予測、2025~2030年U.S. Automotive Wrap Films Market Size, Share & Trends Analysis Report By Location (Exterior, Interior), By Application (Heavy Duty Vehicles, Medium Duty Vehicles, Light Duty Vehicles), And Segment Forecasts, 2025 - 2030 |
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カスタマイズ可能
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米国の自動車用ラップフィルム市場規模、シェア、動向分析レポート:地域別、用途別、セグメント別予測、2025~2030年 |
出版日: 2025年01月10日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 97 Pages
納期: 2~10営業日
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Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、米国の自動車用ラップフィルム市場規模は2030年までに41億1,000万米ドルに達すると予測されています。
同市場は2025~2030年にかけてCAGR 18.8%で成長すると予測されています。企業が自動車広告に支出したり、企業の知名度を高めるために自動車レースチームにスポンサーシップを提供したりする動向の高まりが、米国における自動車用ラップフィルムの需要を促進すると予想されます。
消費財、飲食品、観光、電気・電子、その他様々な産業で事業を展開する企業は、自社製品の展示や広告のために自動車用ラップを施した車両を使用しています。これらの産業で事業を展開する企業は、車両所有者から車両を借り、社名やロゴが刻印されたカスタマイズ型ラップを使用しています。さらに、自動車用ラップフィルムは、元の塗装を維持し、車両に高い再販価値を提供する費用対効果の高いソリューションです。良質の自動車用ラップの最低耐用年数は5~6年です。ハイドロディッピングの動向の高まりは、自動車用ラップフィルムの米国市場の成長に課題を投げかけています。
自動車用ラップフィルムは、要件に応じて車両をフルラッピングまたはセミラッピングする柔軟性を記載しています。これらのラップは、複雑なデザインの場合、塗装よりも少々高価になる可能性があるが、高品質であれば、自動車用ラップフィルムの場合、全体的な投資回収率は車両塗装に比べて高いです。自動車用ラップは、例えばレーシングカーの場合、スポンサーや会社、ブランディングによって色やデザインを素早く変更する必要があることが多いため、塗装コストが非常に高くつくことが予想される場合には、費用対効果の高い選択肢となります。車両用塗料に比べラップは低コストであるため、こうした用途に適しており、予測期間中の需要拡大が見込まれています。
ラップフィルムの生産に携わる有力企業は、新たな市場に進出するリスクを最小限に抑えるため、製品開発や地域参入企業との戦略的イニシアティブに注力しています。例えば、2020年10月、Arlon Graphics, LLCはFLITE技術を搭載したキャストラップポートフォリオを発表しました。この製品革新により、同社は車両用ラップの施工業者向けに、少ない巻き数で迅速かつ簡単な施工を可能にしました。
The U.S. automotive wrap films market size is anticipated to reach USD 4,110.0 million by 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The market is projected to grow at a CAGR of 18.8% from 2025 to 2030. The growing trend of company spending on automobile advertising and offering sponsorships to the automotive race teams to increase the visibility of the company is expected to drive the demand for automotive wrap films in the U.S.
Companies operating in consumer goods, food and beverages, tourism, electrical and electronics, and various other industries are using vehicles with automotive wraps for showcasing and advertising their product offerings. Companies operating in these industries hire vehicles from fleet owners and use customized wraps with company names and logos imprinted on them. Additionally, an automotive wrap film is a cost-effective solution, which maintains the original paint job and provides a high resale value for the vehicles. The minimum service life for good quality automotive wrap ranges from 5 to 6 years. The rising trend of hydro dipping poses a challenge in the growth of the U.S. market for automotive wrap films.
Automotive wrap films offer the flexibility to get the vehicle fully wrapped or semi-wrapped depending upon the requirement. These wraps can be a bit expensive than paint in the case of complex designs, however, with high quality, the overall return on investment in the case of automotive wrap films is high as compared to vehicle paint. Automotive wraps are a cost-effective option when the paint cost is expected to be very high, for example, in the case of racing cars, as these cars often require quick color and design changes depending upon their sponsors, company, and branding. The low cost of wraps as compared to vehicle paints makes it suitable for these applications, which, in turn, is anticipated to increase the demand over the forecast period.
Prominent players involved in the production of wrap films are focusing on product development and strategic initiatives with regional players to minimize the risk of expanding into a new marketplace. For instance, in October 2020, Arlon Graphics, LLC introduced cast wrap portfolio with FLITE technology. This product innovation enabled the company to cater to vehicle wrap installers with quick and easy installations with fewer rolls for wrapping.