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市場調査レポート
商品コード
1632642
米国のナイフ研ぎサービス市場:市場規模・シェア・動向分析 (最終用途別・国別)、セグメント別予測 (2025年~2030年)U.S. Knife Sharpening Service Market Size, Share & Trends Analysis Report By End-use (Household, Commercial, Industrial), By Country (Northeast, Southwest, Midwest, West, Southeast), And Segment Forecasts, 2025 - 2030 |
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カスタマイズ可能
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米国のナイフ研ぎサービス市場:市場規模・シェア・動向分析 (最終用途別・国別)、セグメント別予測 (2025年~2030年) |
出版日: 2024年12月24日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 80 Pages
納期: 2~10営業日
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Grand View Research社の最新レポートによると、米国のナイフ研ぎサービスの市場規模は2030年までに1億3,590万米ドルに達し、2025年から2030年までのCAGRは7.3%を記録すると予測されています。
都市部の急速な開発と多様な料理に対する消費者の嗜好が相まって、米国ではカフェ、スペシャルティコーヒーショップ、クイックサービスレストラン (QSR) の数が増加しています。レストランやカフェで食事をする傾向が、ナイフ研ぎサービス業者に有利な成長機会を提供しています。
米国全国レストラン協会によると、2019年の国内のレストラン店舗数は100万店を超えました。また、利便性、社交性、高品質の料理とサービスを求める消費者の欲求に起因する外食産業の成長は、レストランのオーナーが近代的で高品質の包丁に投資する結果となりました。この要因は、同国市場の主要な促進要因となっています。
米国理容師協会によると、米国には理容サービスを提供する事業者が14万社あります。したがって、はさみや刃物を研ぐ需要の高まりが、研ぎサービス業者のニーズを促進しています。
高級ホテルや高級レストランの増加と相まって、消費者に対する料理芸術の影響力が高まっていることが、商業セグメントにおけるナイフ研ぎサービスの需要を支えています。観光の動向は、エキゾチックな目的地、高級ホテル、料理旅行の探索に費やす消費者の意欲の高まりと相まって、国内での包丁とナイフ研ぎサービスの需要を促進すると予想されます。
ホテル、レストラン、理髪店、芝刈り機修理店などが、包丁やその他の刃物の研ぎサービスを利用する主なエンドユーザーです。また、高価格とプレミアム品質のナイフを使用する家庭では、ナイフの寿命を向上させ、刃の品質を保持するために、ナイフ研ぎサービスを選びます。
消費者は、業界での豊富な経験を持つベテランのナイフ研ぎサービス業者を選ぶ傾向があります。さらに、消費者はナイフが一般的に1,000グリットから始まり、6,000グリットと10,000グリットの間の任意の場所を終了する砥石で研がれることを好みます。電動研ぎ器の動向はまた、通常/マイナー研ぎサービスの需要の高まりに応えるために、ビジネスの所有者の間で増加しています。ナイフ研ぎサービス業者は、低コストと少ない時間消費などの主な利点に起因する電動シャープナーを選んでいます。
購買決定に影響を与える主要な要因の一つは、市場におけるナイフのターンアラウンドタイムです。さらに、研ぎの耐久性と品質は、消費者が再度訪れるかどうかの決定に影響を与える重要なポイントです。口コミマーケティングも消費者の購買決定に大きく影響します。さらに、ソーシャルメディアやeコマース・プラットフォームを通じたサービス提供の存在感の高まりは、消費者がそうしたサービスを選ぶ方法に影響を与え、変化させています。市場には、消費者へのリーチを拡大するために通信販売サービスを選択する企業がいくつかあります。様々な革新的なソリューションや手法を提供する新規参入企業も、消費者の購買決定に影響を与えています。
サービスのコストもまた、消費者の購買決定に影響を与える主要な要因です。大量生産する消費者は、より低コストで、より短い納期でサービスを求める必要があります。また、切れ味の良いナイフや刃物の利点に対する意識の高まりも、家庭やDIYではなくプロのサービスを選ぶ消費者を駆り立てています。
The U.S. knife sharpening service market size is expected to reach USD 135.9 million by 2030, registering a CAGR of 7.3% from 2025 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The rapid development of urban areas, coupled with consumer preference for a wide variety of cuisines, has led to an increase in the number of cafes, specialty coffee shops, and quick-service restaurants (QSRs) in the U.S. The trend of dining in restaurants and cafes offers lucrative growth opportunities for knife sharpening service providers.
According to the National Restaurant Association, U.S., there were over 1 million restaurant locations in the country in 2019. In addition, the growth of the restaurant industry owing to consumers' desire for convenience, socialization, and high-quality food and service has resulted in restaurant owners investing in modern and quality kitchen knives. This factor acts as a major driver for the market in the country.
According to the American Barber Association, there are 140,000 businesses providing barbershop services in the U.S. Hence, the growing demand for the sharpening of scissors and blades is driving the need for sharpening service providers.
The increasing influence of culinary arts on consumers, coupled with the growing number of luxury hotels and high-end restaurants, supports the demand for kitchen knife sharpening services in the commercial segment. The growing trend of tourism, coupled with the growing consumer willingness to spend on exploring exotic destinations, luxury hotels, and culinary travels, is also expected to drive the demand for kitchen knives and knife sharpening services in the country.
Hotels, restaurants, barbershops, and lawnmower repair shops are among the major end-users of sharpening services for knives and other cutting tools. In addition, residential households that use high-priced and premium quality knives opt for knife sharpening services in order to enhance the life span of the knife and retain the quality of the blade.
Consumers tend to opt for seasoned knife sharpening service providers with extensive experience in the industry. Moreover, consumers prefer that knives be sharpened on whetstones that typically start off at 1,000 grit and finish anywhere between 6,000 grit and 10,000 grit. The trend of electric sharpeners is also increasing among business owners in order to cater to the rising demand for normal/minor sharpening services. Knife sharpening service providers are opting for electric sharpeners owing to their major benefits, such as low cost and less time consumption.
One of the major factors affecting purchasing decisions is the turnaround time of knives in the market. Moreover, the durability and quality of sharpening are key in influencing consumers' decisions on whether or not to visit again. Word-of-mouth marketing also significantly affects the purchasing decisions of consumers. In addition, the growing presence of service offerings via social media and e-commerce platforms is influencing and changing the way consumers opt for such services. Several players in the market choose to mail-order services to increase their reach among consumers. New entrants offering various innovative solutions and practices also influence the purchasing decisions of consumers.
The cost of the service is also a major factor affecting the buying decisions of consumers. Consumers with high volume need to seek services at lower costs and with less turnaround time. The growing awareness about the benefits of sharp knives and cutting tools is also driving consumers to opt for professional services instead of at-home or DIY practices.