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市場調査レポート
商品コード
1631178
メガネ市場規模、シェア、動向分析レポート:部品別、流通チャネル別、地域別、セグメント予測、2025年~2030年Spectacles Market Size, Share & Trends Analysis Report By Parts (Frames, Lens), By Distribution Channel (Offline, Online), By Region (North America, Europe, APAC, Latin America, MEA), And Segment Forecasts, 2025 - 2030 |
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カスタマイズ可能
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メガネ市場規模、シェア、動向分析レポート:部品別、流通チャネル別、地域別、セグメント予測、2025年~2030年 |
出版日: 2024年12月09日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 80 Pages
納期: 2~10営業日
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Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、世界のメガネ市場規模は2030年までに1,146億3,000万米ドルに達すると推定され、2025~2030年にかけて4.3%のCAGRで成長する見込みです。
特に若年層における屈折異常の増加が、製品需要を押し上げると予測されています。さらに、効果的な視力矯正のためにコンタクトレンズよりも配合メガネが好まれることは、成長にプラスの影響を与えると予想されます。高齢化人口の増加が成長をさらに促進すると予想されます。また、眼精疲労や頭痛を軽減するためのコンピューター用メガネの注目度が高まっていることも、製品需要を促進すると予想されています。
視力の問題は、コンピュータ、スマートフォン、テレビ、その他のデジタル機器の長時間使用による技術的な欠点のために、若い世代に広まっています。コンピュータビジョン症候群(CVS)のリスクの増加は、アンチグレアメガネの需要を促進し、ひいてはメガネ市場の燃料になると予想されます。
現在、世界人口の約30%が近視です。中国、日本、シンガポール、韓国などのアジア諸国では、約80%から90%の若年人口が近視に苦しんでいます。Journal of Ophthalmology誌によると、2050年までに世界人口の約50%が近視になるといいます。国家衛生委員会によると、2018年には中国本土の幼児と青少年の約53%が近視に苦しんでいた。このような近視の高い有病率は、アジア太平洋のメガネ需要を牽引する顕著な要因です。
アイウェア産業の商品化、メディアや芸能人の影響、ファッショナブルなメガネへの浪費意欲は、製品需要を促進する要因の一部です。ミレニアル世代におけるファッション意識の高まりは、幅広い種類のファッショナブルなメガネの入手可能性と相まって、市場を推進すると予想されます。さらに、アジアや中南米諸国の高齢化社会における視力矯正レンズの需要の高まりは、市場の成長を促進すると予想されます。
レンズセグメントは、視力問題の発生が増加していることから、2024年には55.7%の最大市場シェアを占めました。耐久性の向上と修理の容易さによるプラスチックフレームへの需要の高まりが、このセグメントの成長を促進すると予想されます。メーカーは常にレンズ材料を革新し、製品に新しい機能を追加しています。例えば、Essilor Ltd.のCrizalレンズは、レンズ表面に水滴が付着するのを防ぐ疎水性コーティングを使用して製造されています。
オンラインチャネルは、予測期間中に最も速いCAGRで成長すると予想されます。カスタマイズやコンフィギュレーションオプションによるショッピングのしやすさと、ドアステップデリバリーがこのセグメントの成長を促進すると予想されています。このセグメントにおける有力参入企業には、Warby ParkerやZENNI OPTICAL, INC.などが含まれます。
北米のメガネ産業は、2024年に32.1%の最大の収益シェアで世界産業を支配しました。米国とカナダにおける高齢化人口の増加が、この地域のメガネ需要を牽引すると予想されています。米国視覚協議会(Vision Council of America)によると、米国の成人の75%が視力矯正を利用しており、そのうち約64%がメガネを使用しています。この要因は、予測期間中、この地域の市場を促進すると予想されます。
The global spectacles market size is estimated to reach USD 114.63 billion by 2030, registering to grow at a CAGR of 4.3% from 2025 to 2030 according to a new report by Grand View Research, Inc. Rising incidences of refractive errors, especially among younger population is anticipated to boost the product demand. Furthermore, preference for prescription glasses over contact lenses for effective vision correction is expected to positively influence the growth. Rise in aging population is anticipated to further drive the growth. Increasing prominence of computer glasses to reduce eye strain and headaches is also anticipated to fuel the product demand.
Vision problems are prevalent among younger generation owing to technological disadvantages of extended usage of computers, smartphones, televisions, and other digital devices. Increased risk of Computer Vision Syndrome (CVS) is anticipated to drive the demand for anti-glare glasses and in turn fuel the spectacles market.
Currently, around 30% of global population is myopic. Around 80% to 90% young population of Asian countries such as China, Japan, Singapore, and South Korea suffers from myopia. According to the Journal of Ophthalmology, by 2050, around 50% of the global population will be myopic. According to the National Health Commission, in 2018, around 53% of mainland Chinese children and adolescents were suffering from myopia. Such high prevalence of nearsightedness is a prominent factor driving the demand for spectacles from Asia Pacific.
Commoditization of eye wear industry, influence of media and entertainment personalities, and willingness to splurge on fashionable spectacles are some of the factors driving the product demand. Rising fashion consciousness among millennials coupled with availability of a wide range of fashionable spectacles is anticipated to propel the market. Furthermore, rising demand for vision correction lenses among aging population from Asian and Latin American countries is anticipated to fuel the market growth.
Lens segment held the largest market share of 55.7% in 2024, owing to the rising occurrence of vision problems. Rising demand for plastic frames owing to their improved durability and ease of repairing is anticipated to impel the growth of this segment. Manufacturers constantly innovate lens material and add new features to the product. For instance, Crizal lenses by Essilor Ltd. are manufactured using hydrophobic coating that prevents water droplets from sticking to the surface of the lens.
The online channel is expected to grow at the fastest CAGR over the forecast period. The ease of shopping with customization and configuration options coupled with doorstep delivery is anticipated to fuel the growth of the segment. Prominent players in the segment include Warby Parker and ZENNI OPTICAL, INC.
North America spectacle industry dominated the global industry with the largest revenue share of 32.1% in 2024. Rise in aging population in U.S. and Canada is expected to drive the regional demand for spectacles. According to the Vision Council of America, 75% adults from U.S. use vision correction measures, of which around 64% use eyeglasses. This factor is anticipated to propel the regional market over the forecast period.