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市場調査レポート
商品コード
1611086
ベビー飲料の世界市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別、流通チャネル別、地域別、セグメント別予測(2025年~2030年)Baby Drinks Market Size, Share & Trends Analysis Report By Product (Baby Formula, Juice, Electrolyte), By Distribution Channel (Hypermarket & Supermarket, Pharmacies, Online), By Region, And Segment Forecasts, 2025 - 2030 |
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カスタマイズ可能
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ベビー飲料の世界市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別、流通チャネル別、地域別、セグメント別予測(2025年~2030年) |
出版日: 2024年11月13日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~10営業日
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Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、世界のベビー飲料の市場規模は、2025年~2030年にCAGR9.7%を記録し、2030年には3,074億9,000万米ドルに達すると予測されています。
中国やインドなど新興国市場における働く女性人口の増加が市場を牽引しています。最終的には、働く時間と労力を節約するために、働く女性は栄養面で赤ちゃんのケアを確実にするためにベビー飲料の使用に傾倒しています。例えば、インドでは全女性人口の30~40%が働いています。そのため、赤ちゃんの栄養要求を満たす乳児用調製粉乳の需要が高まっています。
eコマースは、中国における多国籍企業の潜在的な流通チャネルのひとつとして急速に台頭してきました。このシナリオは、資本投資が少なく、サプライチェーンに関わるリンクが不要なため、小売業者が価格と利便性で競争できることに起因しています。
アジア太平洋は、食品、飲食品、衣類、アクセサリーなど、さまざまなベビー用品のオンライン購入でリードしています。中国ではここ数年、eコマースによる小売売上が大きく伸びています。スマートフォンやインターネットの普及が進み、さまざまな製品に簡単にアクセスできるようになり、ショッピングが便利になったことが、オンラインプラットフォームを通じて乳児用調製粉乳の販売を促進しています。
乳児用調製粉乳セグメントは、出生から3歳までの乳児に必要な必須栄養素が含まれているため、市場シェアが最も高いと予想されます。乳児用調製粉乳には、ビタミン、ミネラル、プレバイオティクスが含まれており、12カ月以上の乳児の栄養能力と免疫力を高めます。メーカーは、これらの製品の栄養価を向上させることができる栄養価の高い成分の革新的な発見へと嗜好をシフトさせています。ジュースセグメントは、RTD(Ready to Drink)飲料の需要増加により、予測期間中に急成長が見込まれます。
ベビー用栄養製品のオンライン流通チャネルに対する消費者の嗜好は、eコマースプラットフォームに対する信頼の欠如のため、伸び悩むと思われます。しかし、eコマースの導入に伴い、直接買い物に行く時間のない多忙なビジネスパーソン向けにオンラン薬局がいくつか導入されています。例えば、インドではインターネットの普及とスマートフォンの利用増加により、オンライン薬局の強い牽引力を経験しています。オンラン薬局は今後数年で5~15%のシェアを獲得する可能性があると予想されています。さらに、多くのメーカーがオンライン小売業者と提携することで、売上を伸ばし、製品へのアクセス性を高めています。
ベビー飲料の需要増は、商品化と高栄養配合製品への嗜好の高まりに直結しています。世界中で働く女性が増えていることと、特定の病状のために母乳育児ができないことが、乳児用調製粉乳の受け入れ拡大につながっています。これがベビー飲料の需要増につながっています。さらに、世界の牛乳生産量の増加がベビー飲料市場の成長を促進すると予想されています。フォンテラはニュージーランドに本社を置く世界最大の乳製品輸出企業です。米国、チリ、ブラジル、ウルグアイ、ハワイ、ブラジルで工業規模の牛乳生産を推進しています。酪農産業のグローバル化は、乳児用調製粉乳メーカーへの基本的なミルク補充の供給に役立っています。
The global baby drinks market size is expected to reach USD 307.49 billion by 2030, registering a CAGR of 9.7% from 2025 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. Rising working women population in the developing countries such as China and India is driving the market. Eventually, to save working time and efforts, working women are getting inclined towards the use of baby drinks to ensure baby care in terms of nutrition. For instance, 30% to 40% of the total women population is working in India. This has resulted in the increased demand for infant formula that meets the nutritional requirement in babies.
E-commerce has rapidly emerged as one of the potential distribution channels for multi-national companies in China. This scenario is attributed to the ability of the retailers to compete on price and convenience because of less capital investment and elimination of links involved in the supply chain.
Asia Pacific is leading in terms of online purchase of various baby products including food, beverages, clothes, and accessories. E-commerce retail sales have witnessed a significant growth in China in past few years. Increased penetration of smartphones and internet along with easy accessibility of various products and convenient shopping options are driving the sale of infant formulas through online platforms.
The baby formula segment is expected to account for highest market share owing to the presence of essential nutrients required by infants from birth to 3 years of age. Baby formulas contain vitamins, minerals, and prebiotics to enhance nutritional capacity and immunity power in infants aging 12 months and above. Manufacturers are shifting their preferences towards the innovative discovery of nourishing ingredients that can improve the nutritional value of these products. The juice segment is expected to grow fast over the forecast period owing to increasing demand for Ready to Drink (RTD) beverages.
Consumer preference for online distribution channels with respect to baby nutrition products is likely to witness a sluggish growth due to the lack of trust over the e-commerce platforms. However, with the introduction of e-commerce, few e-pharmacies have been introduced to serve the busy professionals, running short on time to shop in person. For instance, India has been witnessing a strong traction with online pharmacies due to the growth of internet and increasing use of smartphones. It is expected that e-pharmacy has the potential of capturing 5% - 15% share in the next few years. Furthermore, many manufacturers are partnering with online retailers in order to boost sales and ensure increased accessibility of products.
Rising demand for baby drinks is directly linked to the commercialization and increased preference for these products infused with high nutrition. The increasing number of working women worldwide coupled with lack of breastfeeding due to certain medical conditions, results in increased acceptance of infant formulas. This, in turn, contributes to the rising demand for baby drinks. In addition, increase in global milk production is anticipated to propel baby drinks market growth. Fonterra is the largest dairy exporter in the world based in New Zealand. The dairy is promoting the production of milk at an industrial scale in U.S., Chile, Brazil, Uruguay, Hawaii, and Brazil. The globalization of the dairy industry helps in supplying the basic milk supplements to the manufacturers of infant formulas.