デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1588378

北米の患者支援技術市場規模、シェア、動向分析レポート:タイプ別、国別、セグメント別予測、2025年~2030年

North America Patient Support Technology Market Size, Share & Trends Analysis Report By Type (Standalone, Integrated), By Country, And Segment Forecasts, 2025 - 2030


出版日
ページ情報
英文 100 Pages
納期
2~10営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.06円
北米の患者支援技術市場規模、シェア、動向分析レポート:タイプ別、国別、セグメント別予測、2025年~2030年
出版日: 2024年10月21日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~10営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

北米の患者支援技術市場の成長と動向

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、北米の患者支援技術市場規模は2030年までに13億8,480万米ドルに達し、2025~2030年にかけてCAGR 10.6%で成長すると予測されています。

製薬企業における包括的な患者中心のエンゲージメントソリューションに対する需要の増加、AI対応技術、患者支援プログラム(PSP)におけるチャットボットの採用、服薬アドヒアランスを向上させるための患者支援技術の採用強化は、市場全体の成長に寄与する注目すべき要因です。

例えば、CONNECTED HEALTHは、公表されたケーススタディの中で、糖尿病教育と投薬補充における患者エンゲージメントの促進に成功したことを強調しています。同社は、HealthPrizeアドヒアランスプラットフォームを、著名な注射糖尿病治療フランチャイズの確立された顧客関係管理(CRM)プログラムに統合しました。調査の結果、服薬アドヒアランスが大幅に向上し、調査期間中に平均2.9回配合箋が追加されました。この結果、同ブランドの投資収益率が向上し、また患者の服薬アドヒアランスに関する行動や実績に関する貴重な洞察が得られました。

市場はスタンドアロン型と統合型に分かれます。2022年には、統合型セグメントが65%以上の大半の市場シェアを占めていました。この優位性は、技術の進歩、医療プロセスの合理化需要、患者中心のケア重視の高まりに起因しています。例えば、AllazoHealthのAIを搭載した患者支援プログラム(PSP)は、服薬アドヒアランスを大幅に向上させました。発表されたケーススタディでは、このプログラムに参加した患者は、AIの支援を受けなかった患者よりも4.6倍長く服薬アドヒアランスを維持しました。

主要市場参入企業は、世界的プレゼンスと製品ラインナップを拡大するため、合併、買収、提携、製品発売などの戦略を積極的に実施しています。2023年7月、Inizio Engageは、専門治療へのアクセスを向上させ、アドヒアランスを遵守するよう調整された患者支援サービスの広範なスイートであるPatient Access Servicesを発表しました。このイニシアチブは、シームレスで安全な患者エンゲージメントのための先進的機能を統合したTrak360プラットフォームの機能を活用しています。これらの機能強化により、患者の治療ジャーニーが合理化され、診断から継続的なエンゲージメントと支援まで、完全に統合された一貫した体験が保証されます。

北米患者支援技術市場レポートハイライト

  • タイプ別に、市場はスタンドアロン型と統合型に区分されます。2024年には統合型セグメントが支配的な地位を占める。この成長は、患者中心のケア重視の高まり、技術の進歩、より合理的で効率的な医療プロセスの需要によって推進されています。
  • 地域別では、北米で患者支援技術の需要が急増しています。これは、患者中心の医療重視の高まり、医療産業におけるデジタル変革の進行、フィーフォースサービスからバリューベースのケアモデルへの移行などが背景にあります。2024年には、構造化データと自動化ソリューションを求める医療組織の存在感が高まっていることから、米国が北米市場を席巻します。
  • 同市場の注目すべき参入企業は、市場での存在感を維持するため、一貫して製品の発売、パートナーシップ、地理的拡大戦略を優先しています。

目次

第1章 調査手法と範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 北米の患者支援技術:市場変数、動向、範囲

  • 市場系統の展望
    • 親市場の展望
  • 市場力学
    • 市場促進要因分析
    • 市場抑制要因分析
  • 産業分析-ポーターのファイブフォース分析
  • 産業分析-PEST分析
  • ケーススタディ-患者支援技術
    • ケーススタディ 1-DeloitteのConvergehealthが地域の患者支援プログラムと重要なサプライチェーンのコストメトリックを連携
    • ケーススタディ 2-S3 Connected Healthは、Merckのデジタル患者支援プログラム「Msdialog」のモバイルとWebベースのシステムの設計、開発、提供において重要な役割を果たしました。
    • ケーススタディ 3-コネクテッドヘルスによる服薬遵守の改善
    • ケーススタディ 4-チャットボットによる患者エンゲージメントの強化

第4章 北米の患者支援技術市場:タイプ分析

  • 患者支援技術市場:タイプ分析
  • 患者支援技術市場:タイプ変動分析
  • 北米の患者支援技術市場、タイプ別、2018~2030年
  • スタンドアロン
  • 統合型

第5章 北米の患者支援技術市場: 国別市場分析、タイプ別、2018~2030年(100万米ドル)

  • 地域市場のスナップショット
  • 北米

第6章 北米の患者支援技術市場-競合分析

  • 市場参加の分類
  • 企業の市場ポジション/シェア分析、2024年
  • 企業プロファイル
    • Deloitte
    • Accenture
    • Mckesson Corporation
    • Cardinal Health
    • Inizio Engage
    • Datariver SRL
    • Assistrx
    • Medisafe
図表

List of Tables

  • Table 1 List of abbreviation
  • Table 2 North America patient support technology market, by region, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 3 North America patient support technology market, by type, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 4 U.S. patient support technology market, by type, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 5 Canada patient support technology market, by type, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 6 Mexico patient support technology market, by type, 2018 - 2030 (USD Million)

List of Figures

  • Fig. 1 North America Patient Support Technology Market Segmentation
  • Fig. 2 Market Research Process
  • Fig. 3 Data Triangulation Techniques
  • Fig. 4 Primary Research Pattern
  • Fig. 5 Market Research Approaches
  • Fig. 6 Value-Chain-Based Sizing & Forecasting
  • Fig. 7 QFD Modeling For Market Share Assessment
  • Fig. 8 Market Formulation & Validation
  • Fig. 9 Patient Support Technology Market - Commodity Flow Analysis
  • Fig. 13 Global Patient Engagement Solutions Market Value, 2023 (USD Million)
  • Fig. 14 Market Trends & Outlook
  • Fig. 15 Benefits of AI In Patient Support Programs
  • Fig. 16 Insights around PSPs
  • Fig. 17 Significant Opportunities to Expand and Enhance Awareness Channels
  • Fig. 18 Porter's Five Forces Analysis
  • Fig. 19 PEST Analysis
  • Fig. 20 Patient Support Technology Market Type Outlook: Key Takeaways
  • Fig. 21 Patient Support Technology Market: Type Movement Analysis
  • Fig. 22 Standalone Market Estimates And Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 23 Integrated Market Estimates And Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 24 Regional Marketplace: Key Takeaways
  • Fig. 25 North America Patient Support Technology Market, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 26 U.S. Patient Support Technology Market, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 27 Canada Patient Support Technology Market, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 28 Mexico Patient Support Technology Market, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 29 Market Participant Categorization
  • Fig. 30 Company Market Position Analysis
目次
Product Code: GVR-4-68040-127-3

North America Patient Support Technology Market Growth & Trends:

The North America patient support technology market size is expected to reach USD 1,384.8 million by 2030, registering to grow at a CAGR of 10.6% from 2025 to 2030 according to a new report by Grand View Research, Inc. The increasing demand for comprehensive patient-centric engagement solutions in pharmaceutical firms, AI-enabled technologies, adoption of chatbots in Patient Support Programs (PSPs), and the enhanced adoption of patient support technology to improve medication adherence are the notable drivers contributing to overall market growth.

For instance, in a published case study, CONNECTED HEALTH highlighted its success in promoting patient engagement in diabetes education and medication refilling. The company integrated the HealthPrize adherence platform with a well-established Customer Relationship Management (CRM) program for a prominent injectable diabetes medication franchise. The study revealed a substantial increase in medication adherence, with an average of 2.9 additional prescription fills during the study period. This improved the brand's return on investment and also offered valuable insights into patient adherence behaviors and performance.

The market is divided into standalone and integrated type segments. In 2022, the integrated segment held the majority market share of over 65%. This dominance is attributed to technological advancements, demand for streamlined healthcare processes, and growing emphasis on patient-centered care. For instance, AllazoHealth's AI-powered Patient Support Program (PSP) has significantly enhanced medication adherence. In a published case study, patients participating in this program adhered 4.6 times longer than those without AI support.

Key market participants are actively implementing strategies such as mergers, acquisitions, partnerships, and product launches to broaden their global presence and product offerings. In July 2023, Inizio Engage introduced Patient Access Services, an extensive suite of patient support services tailored to enhance access to and comply adherence with specialty therapies. This initiative leverages the capabilities of the Trak360 platform, which integrates advanced features for seamless and secure patient engagement. These enhancements streamline the patients' treatment journeys, ensuring a fully integrated and cohesive experience from diagnosis to ongoing engagement and support.

North America Patient Support Technology Market Report Highlights:

  • Based on type, the market is segmented into standalone and integrated segments. The integrated segment held the dominant position in 2024. This growth is propelled by an increased emphasis on patient-centered care, technological advancements, and the demand for more streamlined and efficient healthcare processes
  • Based on region, North America is witnessing a surge in demand for patient support technology, driven by the growing emphasis on patient-centered healthcare, ongoing digital transformation in the healthcare industry, and the transition from fee-for-service to value-based care models. In 2024, the U.S. dominated the North American market due to the increased presence of healthcare organizations seeking structured data and automation solutions
  • Notable players in the market are consistently prioritizing product launches, partnerships, and geographical expansion strategies to maintain their market presence.

Table of Contents

Chapter 1 Research Methodology & Scope

  • 1.1 Market Segmentation & Scope
    • 1.1.1 Estimates & Forecast Timeline
  • 1.2 Research Methodology
  • 1.3 Information Procurement
    • 1.3.1 Purchased Database:
    • 1.3.2 Gvr's Internal Database
    • 1.3.3 Secondary Sources
    • 1.3.4 Primary Research:
    • 1.3.5 Details Of Primary Research
  • 1.4 Information Or Data Analysis
    • 1.4.1 Data Analysis Models
  • 1.5 Market Formulation & Validation
  • 1.6 Model Details
    • 1.6.1 Patient Support Technology Market - Consensus-Based Estimates & Forecasting
      • 1.6.1.1 Commodity Flow Analysis
      • 1.6.1.2 Top-Down Market Estimation
      • 1.6.1.3 Country-Based Segment Share Calculation
      • 1.6.1.4 Multivariate Analysis
      • 1.6.1.5 Patient Support Technology Market: Cagr Calculation
  • 1.7 List Of Secondary Sources
  • 1.8 Objectives
    • 1.8.1 Objective 1:
    • 1.8.2 Objective 2:

Chapter 2 Executive Summary

  • 2.1 Market Snapshot
  • 2.2 Segment Snapshot
    • 2.2.1 Type Segment Snapshot
  • 2.3 Competitive Landscape Snapshot

Chapter 3 North America Patient Support Technology: Market Variables Trends & Scope

  • 3.1 Market Lineage Outlook
    • 3.1.1 Parent Market Outlook
  • 3.2 Market Dynamics
    • 3.2.1 Market Driver Analysis
      • 3.2.1.1 Rising Adoption Of Ai In Patient Support Programs (Psps)
        • 3.2.1.1.1 Key Success Stories Highlights Ai Impact On Psps:
        • 3.2.1.1.2 Case Study - Allazohealth's Ai-Powered Psp Enhances Medication Adherence
      • 3.2.1.2 Growing Strategic Initiatives By Organizations
    • 3.2.2 Market Restraint Analysis
      • 3.2.2.1 Lack Of Awareness And Education
      • 3.2.2.2 Data Privacy & Security Concerns
  • 3.3 Industry Analysis - Porter's
  • 3.4 Industry Analysis - Pest Analysis
  • 3.5 Case Study - Patient Support Technology
    • 3.5.1 Case Study 1 - Deloitte's Convergehealth Connects Regional Patient Support Program And Essential Supply Chain Cost Metrics
    • 3.5.2 Case Study 2 - S3 Connected Health Played A Pivotal Role In Designing, Developing, And Delivering The Mobile And Web-Based System For Merck's Digital Patient Support Program "Msdialog"
    • 3.5.3 Case Study 3 - Improving Medication Adherence With Connected Health
    • 3.5.4 Case Study 4 - Enhanced Patient Engagement Via Chatbots

Chapter 4 North America Patient Support Technology Market: Type Analysis

  • 4.1 Patient Support Technology Market: Type Analysis
  • 4.2 Patient Support Technology Market: Type Movement Analysis
  • 4.3 North America Patient Support Technology Market, By Type, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 4.4 Standalone
    • 4.4.1 Standalone Market Estimates And Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 4.5 Integrated
    • 4.5.1 Integrated Market Estimates And Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 5 North America Patient Support Technology Market: Country Market Analysis, By Type, 2018 - 2030 (USD Million)

  • 5.1 Regional Market Snapshot
  • 5.2 North America
    • 5.2.1 North America Patient Support Technology Market Estimates And Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 5.2.2 Regulatory Framework
    • 5.2.3 U.S.
      • 5.2.3.1 U.S. Patient Support Technology Estimates And Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 5.2.4 Canada
      • 5.2.4.1 Canada Patient Support Technology Estimates And Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 5.2.5 Mexico
      • 5.2.5.1 Mexico Patient Support Technology Estimates And Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 6 North America Patient Support Technology Market - Competitive Analysis

  • 6.1 Market Participation Categorization
  • 6.2 Company Market Position/Share Analysis, 2024
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1. Deloitte
      • 6.3.1.1. Overview
      • 6.3.1.2. Financial Performance (Net Revenue/Sales/Ebitda/Gross Profit)
      • 6.3.1.3. Product Benchmarking
      • 6.3.1.4. Strategic Initiatives
    • 6.3.2. Accenture
      • 6.3.2.1. Overview
      • 6.3.2.2. Financial Performance (Net Revenue/Sales/Ebitda/Gross Profit)
      • 6.3.2.3. Product Benchmarking
      • 6.3.2.4. Strategic Initiatives
    • 6.3.3. Mckesson Corporation
      • 6.3.3.1. Overview
      • 6.3.3.2. Financial Performance (Net Revenue/Sales/Ebitda/Gross Profit)
      • 6.3.3.3. Product Benchmarking
      • 6.3.3.4. Strategic Initiatives
    • 6.3.4. Cardinal Health
      • 6.3.4.1. Overview
      • 6.3.4.2. Financial Performance (Net Revenue/Sales/Ebitda/Gross Profit)
      • 6.3.4.3. Product Benchmarking
      • 6.3.4.4. Strategic Initiatives
    • 6.4.5. Inizio Engage
      • 6.3.5.1. Overview
      • 6.3.5.2. Financial Performance (Net Revenue/Sales/Ebitda/Gross Profit)
      • 6.3.5.3. Product Benchmarking
      • 6.4.5.4. Strategic Initiatives
    • 6.3.6. Datariver S.R.L
      • 6.3.6.1. Overview
      • 6.3.6.2. Financial Performance (Net Revenue/Sales/Ebitda/Gross Profit)
      • 6.3.6.3. Product Benchmarking
      • 6.3.6.4. Strategic Initiatives
    • 6.3.7. Assistrx
      • 6.3.7.1. Overview
      • 6.3.7.2. Financial Performance (Net Revenue/Sales/Ebitda/Gross Profit)
      • 6.3.7.3. Product Benchmarking
      • 6.3.7.4. Strategic Initiatives
    • 6.3.8. Medisafe
      • 6.3.8.1. Overview
      • 6.3.8.2. Financial Performance (Net Revenue/Sales/Ebitda/Gross Profit)
      • 6.3.8.3. Product Benchmarking
      • 6.3.8.4. Strategic Initiatives