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市場調査レポート
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1575227

カーペットクリーニング製品の市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別、用途別、地域別、セグメント予測、2024年~2030年

Carpet Cleaning Products Market Size, Share & Trends Analysis Report By Product (Shampoo, Spray, Liquid, Others), By Application (Residential, Commercial), By Region, And Segment Forecasts, 2024 - 2030


出版日
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英文 100 Pages
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2~10営業日
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カーペットクリーニング製品の市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別、用途別、地域別、セグメント予測、2024年~2030年
出版日: 2024年09月09日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~10営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

カーペットクリーニング製品市場の成長と動向:

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、世界のカーペットクリーニング製品市場規模は2030年までに24億5,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中のCAGRは4.5%で拡大する見込みです。

家庭の衛生と清潔に関する消費者の意識の高まりが、予測期間中の市場を牽引すると見られています。カーペットクリーニング製品は、住宅および非住宅/商業部門における床材への支出増加の結果、需要が増加しています。そのため、市場ではこれらのクリーナーへの支出が増加しており、これが世界市場の成長に貢献すると見られています。

各地域で環境に対する関心が高まっていることから、消費者は化学物質を含まない成分で構成された環境に優しいクリーニング製品に投資するようになっています。企業は持続可能な製造方法で天然有機クリーナーの生産に注力しています。例えば、2019年6月、Skyhawk Global Ltd.は、臭気や汚れの再発を防止する天然で環境に優しい液体カーペットクリーナーを発売しました。オフィスや小売スペースの建設や家庭の装飾の成長など、多くのマクロ経済要因がこれらのクリーナーの採用を増加させると予想されます。

2023年には液体洗浄剤が市場を独占しました。ブラシによる機械的攪拌の助けを借りてカーペットの汚れを吸収し、素材を通して洗浄します。この液体は水と一緒に使用されるか、カーペットに直接塗布され、土を溶かし、掃除機で吸い取って液体を吸収します。このように、この製品は利便性が高く、効果も高いため、需要が高まっています。

用途別では、住宅分野が予測期間中に最も速いCAGRを記録すると予想されています。カーペットは、バンガローや邸宅のような高級住宅に多く見られます。消費者の多忙なライフスタイルとともに、可処分所得の増加が重要な要因になると予想されます。このことが、今後数年間のカーペットクリーナーの需要を牽引するものと思われます。

北米が世界市場を独占し、2023年の世界売上高の34.0%のシェアを占めました。米国やカナダなどの国々では、可処分所得が高いため、贅沢な生活様式を示すためにカーペットフロアを使用する傾向が顕著であり、これが市場成長の要因となっています。さらに、細菌の侵入を防ぐためにカーペットを清潔に保つことに対する意識の高まりが、スプレー、液体、粉末製品などのカーペットクリーナーの需要を高めています。

カーペットクリーニング製品市場レポートハイライト

  • 製品別では、液体セグメントが2023年に30.8%のシェアを占める。
  • 住宅用途セグメントは予測期間中に最も高いCAGRを記録すると予測されます。
  • アジア太平洋地域はカーペットクリーニング製品市場で大きな成長が見込まれます。

目次

第1章 調査手法と範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 カーペットクリーニング製品市場の変数、動向、範囲

  • 市場系統の見通し
    • 親市場の見通し
    • 関連市場見通し
  • 業界バリューチェーン分析
    • 販売/小売チャネル分析
    • 利益率分析
  • 市場力学
    • 市場 促進要因分析
    • 市場抑制要因分析
    • 業界の課題
    • 業界の機会
  • 業界分析ツール
    • ポーターのファイブフォース分析
  • 市場参入戦略

第4章 消費者行動分析

  • 人口統計分析
  • 消費者の動向と嗜好
  • 購入決定に影響を与える要因
  • 消費者製品の採用動向
  • 観察と推奨事項

第5章 カーペットクリーニング製品市場:製品の推定・動向分析

  • 製品変動分析と市場シェア、2023年と2030年
  • 製品別市場推計・予測、2018年から2030年

第6章 カーペットクリーニング製品市場:用途の推定・動向分析

  • 用途変動分析と市場シェア、2023年と2030年
  • 用途別市場推計・予測、2018年から2030年
    • 住宅
    • 商業

第7章 カーペットクリーニング製品市場:地域の推定・動向分析

  • カーペットクリーニング製品の市場シェア、地域別、2023年および2030年
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
  • アジア太平洋
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • オーストラリア
  • 中南米
    • ブラジル
  • 中東およびアフリカ
    • サウジアラビア
    • 南アフリカ

第8章 競合情勢

  • 主要市場参入企業による最近の動向と影響分析
  • 企業分類
  • 企業ヒートマップ分析
  • 企業プロファイル
    • BISSELL
    • Reckitt Benckiser Group PLC
    • The Clorox Company
    • Zep Inc.
    • Sprayway Inc.
    • Rug Doctor Ltd
    • ACDOCO LTD
    • WD-40 Company
    • Ecolab
    • Nyco Products Company
目次
Product Code: GVR-3-68038-251-8

Carpet Cleaning Products Market Growth & Trends:

The global carpet cleaning products market size is anticipated to reach USD 2.45 billion by 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc., expanding at a CAGR of 4.5% over the forecast period. Growing awareness related to household hygiene and cleanliness among consumers is expected to drive the market over the forecast period. Carpet cleaning products are witnessing increasing demand as a result of increased spending on floor coverings in the residential and non-residential/commercial sectors. Therefore, market witnesses increased spending on these cleaners, which is expected to contribute to the growth of the global market.

Rising environmental concerns across regions have urged consumers to invest in green cleaning products consisting of chemical free ingredients. Companies are focusing on producing natural and organic cleaner with sustainable manufacturing practices. For instance, in June 2019, Skyhawk Global Ltd. have launched natural and eco-friendly liquid carpet cleaner to prevent odor or recurrence of stains. Many macro-economic factors such as growth in the construction of office and retail spaces and home decor are expected to increase the adoption of these cleaners.

Liquid cleaning products dominated the market in 2023. They help in absorbing soil from the carpet with the help of mechanical agitation from brush, which cleans through the material. This liquid is used with water or directly applied to the carpet, which dissolves the soil and is vacuumed up to absorb the liquid. Thus, greater convenience as well as effectiveness provided by this product have fueled the demand.

In terms of application, the residential sector is expected to register the fastest CAGR during the forecast period. Carpets are mostly found in luxury residential places like bungalows and mansions. Increase in disposable income, along with hectic lifestyle of the consumers, is expected to be a key factor. This, in turn, is supposed to drive the demand for carpet cleaners in the next few years.

North America dominated the global market, accounting for 34.0% share of global revenue in 2023. Prominent trend of carpet flooring in countries such as U.S. and Canada in order to showcase a luxury living lifestyle on account of high disposable income is responsible for the market growth. Moreover, rising awareness regarding cleanliness of carpet in order to prevent bacterial infestation has increased the demand for carpet cleaners such as spray, liquid, and powder products.

Carpet Cleaning Products Market Report Highlights:

  • By product, the liquid segment accounted for a share of 30.8% in 2023
  • The residential application segment is expected to register the highest CAGR over the forecast period
  • Asia Pacific region is anticipated to witness significant growth in the carpet cleaning products market.

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation& Scope
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Information Procurement
    • 1.3.1. Purchased Database
    • 1.3.2. GVR's Internal Database
    • 1.3.3. Secondary Sources & Third-Party Perspectives
    • 1.3.4. Primary Research
  • 1.4. Information Analysis
    • 1.4.1. Data Analysis Models
  • 1.5. Market Formulation & Data Visualization
  • 1.6. Data Validation & Publishing

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Market Snapshot
  • 2.2. Segment Snapshot
  • 2.3. Competitive Landscape Snapshot

Chapter 3. Carpet Cleaning Products Market Variables, Trends, & Scope

  • 3.1. Market Lineage Outlook
    • 3.1.1. Parent Market Outlook
    • 3.1.2. Related Market Outlook
  • 3.2. Industry Value Chain Analysis
    • 3.2.1. Sales/Retail Channel Analysis
    • 3.2.2. Profit Margin Analysis
  • 3.3. Market Dynamics
    • 3.3.1. Market Driver Analysis
    • 3.3.2. Market Restraint Analysis
    • 3.3.3. Industry Challenges
    • 3.3.4. Industry Opportunities
  • 3.4. Industry Analysis Tools
    • 3.4.1. Porter's Five Forces Analysis
  • 3.5. Market Entry Strategies

Chapter 4. Consumer Behavior Analysis

  • 4.1. Demographic Analysis
  • 4.2. Consumer Trends & Preferences
  • 4.3. Factors Influencing Buying Decisions
  • 4.4. Consumer Product Adoption Trends
  • 4.5. Observations & Recommendations

Chapter 5. Carpet Cleaning Products Market: Product Estimates & Trend Analysis

  • 5.1. Product Movement Analysis & Market Share, 2023 & 2030
  • 5.2. Carpet Cleaning Products Market Estimates & Forecast, By Product, 2018 to 2030 (USD Million)
    • 5.2.1. Shampoo
      • 5.2.1.1. Shampoo Market Estimates & Forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)
    • 5.2.2. Spray
      • 5.2.2.1. Spray Market Estimates & Forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)
    • 5.2.3. Liquid
      • 5.2.3.1. Liquid Market Estimates & Forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)
    • 5.2.4. Others
      • 5.2.4.1. Other Products Market Estimates & Forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)

Chapter 6. Carpet Cleaning Products Market: Application Estimates & Trend Analysis

  • 6.1. Application Movement Analysis & Market Share, 2023 & 2030
  • 6.2. Carpet Cleaning Products Market Estimates & Forecast, By Application, 2018 to 2030 (USD Million)
    • 6.2.1. Residential
      • 6.2.1.1. Residential Market Estimates & Forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)
    • 6.2.2. Commercial
      • 6.2.2.1. Commercial Market Estimates & Forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)

Chapter 7. Carpet Cleaning Products Market: Regional Estimates & Trend Analysis

  • 7.1. Carpet Cleaning Products Market Share, By Region, 2023 & 2030 (USD Million)
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. North America Carpet Cleaning Products Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.2.2. U.S.
      • 7.2.2.1. U.S. Carpet Cleaning Products Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.2.3. Canada
      • 7.2.3.1. Canada Carpet Cleaning Products Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.2.4. Mexico
      • 7.2.4.1. Mexico Carpet Cleaning Products Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 7.3. Europe
    • 7.3.1. Europe Carpet Cleaning Products Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.3.2. UK
      • 7.3.2.1. UK Carpet Cleaning Products Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.3.3. Germany
      • 7.3.3.1. Germany Carpet Cleaning Products Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.3.4. France
      • 7.3.4.1. France Carpet Cleaning Products Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.3.5. Italy
      • 7.3.5.1. Italy Carpet Cleaning Products Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.3.6. Spain
      • 7.3.6.1. Spain Carpet Cleaning Products Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 7.4. Asia Pacific
    • 7.4.1. Asia Pacific Carpet Cleaning Products Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.4.2. China
      • 7.4.2.1. China Carpet Cleaning Products Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.4.3. Japan
      • 7.4.3.1. Japan Carpet Cleaning Products Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.4.4. India
      • 7.4.4.1. India Carpet Cleaning Products Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.4.5. Australia
      • 7.4.5.1. Australia Carpet Cleaning Products Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 7.5. Central & South America
    • 7.5.1. Central & South America Carpet Cleaning Products Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.5.2. Brazil
      • 7.5.2.1. Brazil Carpet Cleaning Products Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 7.6. Middle East and Africa
    • 7.6.1. Middle East and Africa Carpet Cleaning Products Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.6.2. Saudi Arabia
      • 7.6.2.1. Saudi Arabia Carpet Cleaning Products Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.6.3. South Africa
      • 7.6.3.1. South Africa Carpet Cleaning Products Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 8. Competitive Landscape

  • 8.1. Recent Developments & Impact Analysis by Key Market Participants
  • 8.2. Company Categorization
  • 8.3. Company Heat Map Analysis
  • 8.4. Company Profiles
    • 8.4.1. BISSELL
      • 8.4.1.1. Participant's Overview
      • 8.4.1.2. Financial Performance
      • 8.4.1.3. Product Benchmarking
      • 8.4.1.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 8.4.2. Reckitt Benckiser Group PLC
      • 8.4.2.1. Participant's Overview
      • 8.4.2.2. Financial Performance
      • 8.4.2.3. Product Benchmarking
      • 8.4.2.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 8.4.3. The Clorox Company
      • 8.4.3.1. Participant's Overview
      • 8.4.3.2. Financial Performance
      • 8.4.3.3. Product Benchmarking
      • 8.4.3.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 8.4.4. Zep Inc.
      • 8.4.4.1. Participant's Overview
      • 8.4.4.2. Financial Performance
      • 8.4.4.3. Product Benchmarking
      • 8.4.4.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 8.4.5. Sprayway Inc.
      • 8.4.5.1. Participant's Overview
      • 8.4.5.2. Financial Performance
      • 8.4.5.3. Product Benchmarking
      • 8.4.5.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 8.4.6. Rug Doctor Ltd
      • 8.4.6.1. Participant's Overview
      • 8.4.6.2. Financial Performance
      • 8.4.6.3. Product Benchmarking
      • 8.4.6.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 8.4.7. ACDOCO LTD
      • 8.4.7.1. Participant's Overview
      • 8.4.7.2. Financial Performance
      • 8.4.7.3. Product Benchmarking
      • 8.4.7.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 8.4.8. WD-40 Company
      • 8.4.8.1. Participant's Overview
      • 8.4.8.2. Financial Performance
      • 8.4.8.3. Product Benchmarking
      • 8.4.8.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 8.4.9. Ecolab
      • 8.4.9.1. Participant's Overview
      • 8.4.9.2. Financial Performance
      • 8.4.9.3. Product Benchmarking
      • 8.4.9.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 8.4.10. Nyco Products Company
      • 8.4.10.1. Participant's Overview
      • 8.4.10.2. Financial Performance
      • 8.4.10.3. Product Benchmarking
      • 8.4.10.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives