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市場調査レポート
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1575082

フレグランスの市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別、用途別、流通チャネル別、地域別、セグメント予測、2024年~2030年

Fragrance Market Size, Share & Trends Analysis Report By Product (Deodorants, Perfumes), By Application (Personal Care, Household Care), By Distribution Channel (Offline, Online), By Region, And Segment Forecasts, 2024 - 2030


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英文 100 Pages
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フレグランスの市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別、用途別、流通チャネル別、地域別、セグメント予測、2024年~2030年
出版日: 2024年09月12日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~10営業日
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概要

フレグランス市場の成長と動向:

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、世界のフレグランス市場規模は2030年までに747億6,000万米ドルに達する見込みです。

2024年から2030年までのCAGRは4.7%と予測されています。インド、中国、タイ、ベトナム、ブラジルを含む新興経済国の中間所得層における清潔と個人衛生に関する意識の高まりは、予測期間中にフレグランスの範囲を拡大すると予想されます。

パーソナルケアは、香水、デオドラント、石鹸、タルカムパウダー、クリーム、ヘアオイルなどの製品に対する需要の増加により、顕著な用途分野として浮上すると予想されます。さらに、家庭におけるアロマセラピーの人気と相まって、車や部屋の芳香剤に対する需要の高まりが成長をさらに促進すると予想されます。さらに、ホスピタリティは快適な環境を作り出すために使用されることが増えているため、フレグランスの新興分野の一つとなっています。この分野では、ジャスミン、ラベンダー、ユーカリなど、消費者の気分を高揚させ、活気ある環境を作り出すさまざまな種類のフレグランスに対する需要が大きいです。

主な市場参入企業は、L'Oreal Group、Unilever、The Procter &Gamble Company、Kering S.A.、CHANEL International B.V.、LVMH Group、Givaudan、Revlon Inc.、Firmenich International SA、Estee Lauder Companies Inc.、Coty Inc.、Giorgio Armani S.p.A.です。一部のメーカーは、製品ポートフォリオを拡大するためにオーガニック製品の研究開発に注力しています。例えば、2018年6月、英国のElsa's Organic Skin Foods社は、Ocean Natural Deodorant Cremeを発売しました。この製品は、ローズゼラニウム、ティーツリー、パチョリなどの天然抗菌剤を含むシルクからパウダーへのデオドラントバームです。

フレグランス市場レポートハイライト

  • デオドラント製品は2023年に46.0%の最大市場収益シェアを占めました。身だしなみと衛生面の重視がデオドラント需要を牽引し、世界のフィットネス動向とスポーツジム利用の増加がこれに拍車をかけています。
  • パーソナルケアは市場を独占し、2023年には48.2%のシェアを占めました。フレグランスは、従来の香水やデオドラントにとどまらず、ボディローション、シャワージェル、シャンプー、コンディショナー、メーキャップ、髭ケア製品など、パーソナルケア製品にますます幅広く組み込まれるようになっています。
  • 2023年の売上シェアは91.9%で、オフラインの流通チャネルが市場を独占しています。
  • 北米のフレグランス市場は、2023年に33.4%の収益シェアで世界のフレグランス市場を独占しました。

目次

第1章 調査手法と範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 フレグランス市場の変数、動向、範囲

  • 市場イントロダクション/系統展望
  • 市場規模と成長見通し
  • 市場力学
    • 市場促進要因分析
    • 市場抑制要因分析
  • フレグランス市場分析ツール
    • ポーターの分析
    • PESTEL分析

第4章 フレグランス市場:製品の推定・動向分析

  • セグメントダッシュボード
  • フレグランス市場:製品変動分析、2023年および2030年
  • デオドラント
  • パフューム
  • その他の製品

第5章 フレグランス市場: 用途の推定・動向分析

  • セグメントダッシュボード
  • フレグランス市場:用途変動分析、2023年および2030年
  • パーソナルケア
  • 家庭用ケア
  • その他の用途

第6章 フレグランス市場: 流通チャネルの推定・動向分析

  • セグメントダッシュボード
  • フレグランス市場:流通チャネル変動分析、2023年および2030年
  • オフライン
  • オンライン

第7章 フレグランス市場:地域の推定・動向分析

  • 地域別フレグランス市場シェア、2023年と2030年
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
  • アジア太平洋
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • オーストラリア
    • 韓国
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
  • 中東およびアフリカ
    • 南アフリカ

第8章 競合情勢

  • 主要市場参入企業による最近の動向と影響分析
  • 企業分類
  • 企業ヒートマップ分析
  • 企業プロファイル
    • Natura&Co
    • L'Oreal
    • LVMH
    • The Estee Lauder Companies Inc.
    • KERING
    • Coty Inc.
    • CHANEL
    • PVH Corp.
    • Burberry Group plc
    • Dolce &Gabbana SRL
    • Shiseido Company
目次
Product Code: GVR-2-68038-859-6

Fragrance Market Growth & Trends:

The global fragrance market size is expected to reach USD 74.76 billion by 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. It is projected to register a CAGR of 4.7% from 2024 to 2030. Rising awareness regarding cleanliness and personal hygiene among middle-class income groups in the emerging economies including India, China, Thailand, Vietnam, and Brazil is expected to expand the scope of fragrances over the forecast period.

Personal care is anticipated to emerge as prominent application segment owing to increasing demand for the products including perfume, deodorants, soap, talcum powder, cream, and hair oil. Moreover, rising demand for car and room fresheners coupled with the popularity of aromatherapy in households is anticipated to further fuel the growth. In addition, hospitality has become one of the emerging sectors for fragrances owing to their rising usage to create a pleasant environment. The sector has significant demand for different kinds of fragrances including jasmine, lavender, and eucalyptus which boost up consumers' mood and create a lively environment.

Key market participants are L'Oreal Group; Unilever; The Procter & Gamble Company; Kering S.A.; CHANEL International B.V.; LVMH Group; Givaudan; Revlon Inc.; Firmenich International SA; Estee Lauder Companies Inc.; Coty Inc.; and Giorgio Armani S.p.A. Some of the manufacturers are focusing on R&D of organic products to expand the product portfolio. For instance, in June 2018 Elsa's Organic Skin Foods, a U.K. based company, launched Ocean Natural Deodorant Creme. The product is a silk to powder deodorant balm contains natural antibacterial such as Rose Geranium, Tea Tree, and Patchouli.

Fragrance Market Report Highlights:

  • Deodorants accounted the largest market revenue share of 46.0% in 2023. The emphasis on personal grooming and hygiene drives demand for deodorants, fueled by the global fitness trend and increased gym usage.
  • Personal care dominated the market and accounted for a share of 48.2% in 2023. Fragrances are increasingly being integrated into a widening range of personal care products, extending beyond traditional perfumes and deodorants to body lotions, shower gels, shampoos, conditioners, makeup, and beard care products.
  • Offline distribution channels dominated the market with a revenue share of 91.9% in 2023.
  • North America fragrance market dominated the global fragrance market with a revenue share of 33.4% in 2023.

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation and Scope
  • 1.2. Market Definitions
  • 1.3. Research Methodology
    • 1.3.1. Information Procurement
    • 1.3.2. Information or Data Analysis
    • 1.3.3. Market Formulation & Data Visualization
    • 1.3.4. Data Validation & Publishing
  • 1.4. Research Scope and Assumptions
    • 1.4.1. List of Data Sources

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Market Outlook
  • 2.2. Segment Outlook
  • 2.3. Competitive Insights

Chapter 3. Fragrance Market Variables, Trends, & Scope

  • 3.1. Market Introduction/Lineage Outlook
  • 3.2. Market Size and Growth Prospects (USD Million)
  • 3.3. Market Dynamics
    • 3.3.1. Market Drivers Analysis
    • 3.3.2. Market Restraints Analysis
  • 3.4. Fragrance Market Analysis Tools
    • 3.4.1. Porter's Analysis
      • 3.4.1.1. Bargaining power of the suppliers
      • 3.4.1.2. Bargaining power of the buyers
      • 3.4.1.3. Threats of substitution
      • 3.4.1.4. Threats from new entrants
      • 3.4.1.5. Competitive rivalry
    • 3.4.2. PESTEL Analysis
      • 3.4.2.1. Political landscape
      • 3.4.2.2. Economic and Social landscape
      • 3.4.2.3. Technological landscape
      • 3.4.2.4. Environmental landscape
      • 3.4.2.5. Legal landscape

Chapter 4. Fragrance Market: Product Estimates & Trend Analysis

  • 4.1. Segment Dashboard
  • 4.2. Fragrance Market: Product Movement Analysis, 2023 & 2030 (USD Million)
  • 4.3. Deodorants
    • 4.3.1. Deodorants Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 4.4. Perfumes
    • 4.4.1. Perfumes Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 4.5. Other Products
    • 4.5.1. Other Products Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 5. Fragrance Market: Application Estimates & Trend Analysis

  • 5.1. Segment Dashboard
  • 5.2. Fragrance Market: Application Movement Analysis, 2023 & 2030 (USD Million)
  • 5.3. Personal Care
    • 5.3.1. Personal Care Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 5.4. Household Care
    • 5.4.1. Household Care Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 5.5. Other Applications
    • 5.5.1. Other Applications Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 6. Fragrance Market: Distribution Channel Estimates & Trend Analysis

  • 6.1. Segment Dashboard
  • 6.2. Fragrance Market: Distribution Channel Movement Analysis, 2023 & 2030 (USD Million)
  • 6.3. Offline
    • 6.3.1. Offline Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 6.4. Online
    • 6.4.1. Online Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 7. Fragrance Market: Regional Estimates & Trend Analysis

  • 7.1. Fragrance Market Share, By Region, 2023 & 2030 (USD Million)
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. North America Fragrance Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.2.2. U.S.
      • 7.2.2.1. U.S. Fragrance Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.2.3. Canada
      • 7.2.3.1. Canada Fragrance Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.2.4. Mexico
      • 7.2.4.1. Mexico Fragrance Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 7.3. Europe
    • 7.3.1. Europe Fragrance Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.3.2. UK
      • 7.3.2.1. UK Fragrance Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.3.3. Germany
      • 7.3.3.1. Germany Fragrance Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.3.4. France
      • 7.3.4.1. France Fragrance Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.3.5. Italy
      • 7.3.5.1. Italy Fragrance Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.3.6. Spain
      • 7.3.6.1. Spain Fragrance Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 7.4. Asia Pacific
    • 7.4.1. Asia Pacific Fragrance Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.4.2. China
      • 7.4.2.1. China Fragrance Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.4.3. Japan
      • 7.4.3.1. Japan Fragrance Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.4.4. India
      • 7.4.4.1. India Fragrance Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.4.5. Australia
      • 7.4.5.1. Australia Fragrance Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.4.6. South Korea
      • 7.4.6.1. South Korea Fragrance Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 7.5. Latin America
    • 7.5.1. Latin America Fragrance Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.5.2. Brazil
      • 7.5.2.1. Brazil Fragrance Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 7.6. Middle East and Africa
    • 7.6.1. Middle East and Africa Fragrance Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.6.2. South Africa
      • 7.6.2.1. South Africa Fragrance Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 8. Competitive Landscape

  • 8.1. Recent Developments & Impact Analysis by Key Market Participants
  • 8.2. Company Categorization
  • 8.3. Company Heat Map Analysis
  • 8.4. Company Profiles
    • 8.4.1. Natura&Co
      • 8.4.1.1. Participant's Overview
      • 8.4.1.2. Financial Performance
      • 8.4.1.3. Product Benchmarking
      • 8.4.1.4. Recent Developments/Strategic Initiatives
    • 8.4.2. L'Oreal
      • 8.4.2.1. Participant's Overview
      • 8.4.2.2. Financial Performance
      • 8.4.2.3. Product Benchmarking
      • 8.4.2.4. Recent Developments/Strategic Initiatives
    • 8.4.3. LVMH
      • 8.4.3.1. Participant's Overview
      • 8.4.3.2. Financial Performance
      • 8.4.3.3. Product Benchmarking
      • 8.4.3.4. Recent Developments/Strategic Initiatives
    • 8.4.4. The Estee Lauder Companies Inc.
      • 8.4.4.1. Participant's Overview
      • 8.4.4.2. Financial Performance
      • 8.4.4.3. Product Benchmarking
      • 8.4.4.4. Recent Developments/Strategic Initiatives
    • 8.4.5. KERING
      • 8.4.5.1. Participant's Overview
      • 8.4.5.2. Financial Performance
      • 8.4.5.3. Product Benchmarking
      • 8.4.5.4. Recent Developments/Strategic Initiatives
    • 8.4.6. Coty Inc.
      • 8.4.6.1. Participant's Overview
      • 8.4.6.2. Financial Performance
      • 8.4.6.3. Product Benchmarking
      • 8.4.6.4. Recent Developments/Strategic Initiatives
    • 8.4.7. CHANEL
      • 8.4.7.1. Participant's Overview
      • 8.4.7.2. Financial Performance
      • 8.4.7.3. Product Benchmarking
      • 8.4.7.4. Recent Developments/Strategic Initiatives
    • 8.4.8. PVH Corp.
      • 8.4.8.1. Participant's Overview
      • 8.4.8.2. Financial Performance
      • 8.4.8.3. Product Benchmarking
      • 8.4.8.4. Recent Developments/Strategic Initiatives
    • 8.4.9. Burberry Group plc
      • 8.4.9.1. Participant's Overview
      • 8.4.9.2. Financial Performance
      • 8.4.9.3. Product Benchmarking
      • 8.4.9.4. Recent Developments/Strategic Initiatives
    • 8.4.10. Dolce & Gabbana S.R.L.
      • 8.4.10.1. Participant's Overview
      • 8.4.10.2. Financial Performance
      • 8.4.10.3. Product Benchmarking
      • 8.4.10.4. Recent Developments/Strategic Initiatives
    • 8.4.11. Shiseido Company
      • 8.4.11.1. Participant's Overview
      • 8.4.11.2. Financial Performance
      • 8.4.11.3. Product Benchmarking
      • 8.4.11.4. Recent Developments/Strategic Initiatives