デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1571813

マウスフレッシュナーの市場規模、シェア、動向分析レポート:タイプ別、流通チャネル別、地域別、セグメント予測、2024年~2030年

Mouth Freshener Market Size, Share & Trends Analysis Report By Type (Spray, Mint Candies, Gum, Others), By Distribution Channel (Retail Stores, Online Stores), By Region, And Segment Forecasts, 2024 - 2030


出版日
ページ情報
英文 100 Pages
納期
2~10営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=143.57円
マウスフレッシュナーの市場規模、シェア、動向分析レポート:タイプ別、流通チャネル別、地域別、セグメント予測、2024年~2030年
出版日: 2024年09月23日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~10営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

マウスフレッシュナー市場の成長と動向:

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、世界のマウスフレッシュナーの市場規模は、2024年から2030年にかけて6.1%のCAGRを記録し、2030年までに237億7,000万米ドルに達する見込みです。

口腔の健康に関する意識の高まりとタバコやアルコールの使用量の増加が製品需要を牽引すると予測されています。

ミントキャンディーセグメントは2018年に約36.0%の最大市場シェアを占めました。入手のしやすさと多様なフレーバーによる消費者の選好性の高さが、このセグメントの成長を促進する顕著な要因の1つです。

スプレーは、予測期間中に最速のCAGR5.8%を記録すると予測されています。これらの製品は使いやすく、廃棄物も残りませんん。この両要因が、今後数年間の同分野の成長に寄与すると予測されます。

小売店セグメントは、予測期間中、マウスフレッシュナー市場を独占すると予想されます。多種多様な製品が入手可能であること、伝統的な方法であること、アクセスが容易であることなどが、このセグメントの成長を促進する顕著な要因です。オンライン小売は予測期間中最も速いCAGR5.6%を記録すると予想されます。インターネットの利用拡大、地方への商品浸透、魅力的な割引などが主な成長要因です。

北米は2018年に42.50%の主要市場シェアを占めました。タバコとアルコールの高い使用率、悪い食習慣による口腔の健康問題の増加が、この地域の成長を促進すると予測されています。アジア太平洋は、今後数年間で7.0%を超える最速のCAGRを記録すると予測されています。タバコとアルコールの高い使用量と消費者の意識の高まりが、この地域の成長に拍車をかけると予測されます。

マウスフレッシュナー市場のレポートハイライト

  • ミントキャンディー分野は2023年に35.7%の最大市場収益シェアを占めました。消費者は、新鮮な息を維持するための便利で携帯可能なソリューションをますます求めるようになっており、ミントキャンディーは外出先での使用に適しています。
  • 市場セグメンテーションは、2023年に最大の市場収益シェアを占めました。コンビニエンスストアは、マウスフレッシュナーや食料品・乳製品など日常的に必要なものを購入するのに便利です。
  • 北米は、2023年に39.3%という最大の市場収益シェアを占めました。重要な促進要因の1つは、口腔衛生に対する意識の高まりと、新鮮な息を維持することの重要性です。
  • アジア太平洋は、予測期間中に最も速いCAGRで成長すると予測されています。多くのアジア諸国の文化的慣習は、爽やかな息と口腔衛生を維持することに重点を置いており、マウスフレッシュナーへの選好の高まりにつながっています。

目次

第1章 調査手法と範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 マウスフレッシュナー市場の変数、動向、範囲

  • 市場イントロダクション / 系統展望
  • 市場規模と成長見通し
  • 市場力学
    • 市場促進要因分析
    • 市場抑制要因分析
  • マウスフレッシュナー市場分析ツール
    • ポーターの分析
    • PESTEL分析

第4章 消費者行動分析

  • 人口統計分析
  • 消費者の動向と選好
  • 購入決定に影響を与える要因
  • 消費者製品の採用動向
  • 観察と提言

第5章 マウスフレッシュナー市場:タイプの推定・動向分析

  • セグメントダッシュボード
  • マウスフレッシュナー市場:タイプ変動分析、百万米ドル、2023年・2030年
  • スプレー
  • ミントキャンディー
  • ガム
  • その他

第6章 マウスフレッシュナー市場:流通チャネルの推定・動向分析

  • セグメントダッシュボード
  • マウスフレッシュナー市場:流通チャネル変動分析、百万米ドル、2023年・2030年
  • 小売店
  • オンラインストア

第7章 マウスフレッシュナー市場:地域の推定・動向分析

  • マウスフレッシュナー市場シェア、地域別、2023年・2030年、百万米ドル
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • 韓国
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
  • 中東・アフリカ
    • アラブ首長国連邦

第8章 競合情勢

  • 最近の動向と影響分析:主要市場参入企業別
  • 企業分類
  • 企業ヒートマップ分析
  • 企業プロファイル
    • Johnson & Johnson
    • Mars, Incorporated
    • The Hershys Company
    • Kraft Foods Inc.
    • Perfetti Van Melle
    • Lotte
    • Haribo GmbH & co.
    • MidasCare
    • Dabur Binaca
    • Mondelez United Kingdom
目次
Product Code: GVR-3-68038-443-7

Mouth Freshener Market Growth & Trends:

The global mouth freshener market size is expected to reach USD 23.77 billion by 2030, registering a CAGR of 6.1% from 2024 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. Rising awareness regarding oral health and increasing usage of tobacco and alcohol is projected to drive the product demand.

Mint candy segment held the largest market share of around 36.0% in 2018. High consumer preference due to easy availability and a wide variety of flavors is among the prominent factors driving the segment growth.

Spray is anticipated to register the fastest CAGR of 5.8% over the forecast period. These products are easy to use and they do not leave residual waste. Both these factors are projected to contribute to the segment growth in the forthcoming years.

Retail outlet segment is anticipated to dominate the mouth freshener market during the forecast period. Availability of a large variety of products, traditional method and easy access are some of the prominent factors driving the segment growth. Online retail is expected to witness the fastest CAGR of 5.6% over the forecast period. Growing usage of internet, product penetration in rural areas, and attractive discounts are among the major growth drivers.

North America held the leading market share of 42.50% in 2018. High usage of tobacco and alcohol and increasing oral health issues due to bad eating habits are projected to drive the regional growth. Asia Pacific is expected to register the fastest CAGR of more than 7.0% in the forthcoming years. High usage of tobacco and alcohol coupled with rising consumer awareness is anticipated to fuel the regional growth.

Mouth Freshener Market Report Highlights:

  • The mint candies segment held the largest market revenue share of 35.7% in 2023. Consumers increasingly seek convenient and portable solutions for maintaining fresh breath, making mint candies suitable for on-the-go use.
  • Retail stores segment held the largest market revenue share in 2023. Retail stores provide the convenience of purchasing mouth fresheners and other daily requirements such as grocery and dairy products; thus, consumers don't have to visit particular places for these products.
  • North America held the largest market revenue share of 39.3% in 2023. One significant driver is the growing awareness of oral hygiene and the importance of maintaining fresh breath, which is often associated with overall health and social confidence.
  • Asia Pacific is projected to grow with the fastest CAGR over the forecast period. Cultural practices in many Asian countries emphasize maintaining fresh breath and oral hygiene, leading to a growing preference for mouth fresheners.

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation and Scope
  • 1.2. Market Definitions
  • 1.3. Research Methodology
    • 1.3.1. Information Procurement
    • 1.3.2. Information or Data Analysis
    • 1.3.3. Market Formulation & Data Visualization
    • 1.3.4. Data Validation & Publishing
  • 1.4. Research Scope and Assumptions
    • 1.4.1. List of Data Sources

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Market Outlook
  • 2.2. Segment Outlook
  • 2.3. Competitive Insights

Chapter 3. Mouth Freshener Market Variables, Trends, & Scope

  • 3.1. Market Introduction/Lineage Outlook
  • 3.2. Market Size and Growth Prospects (USD Million)
  • 3.3. Market Dynamics
    • 3.3.1. Market Drivers Analysis
    • 3.3.2. Market Restraints Analysis
  • 3.4. Mouth Freshener Market Analysis Tools
    • 3.4.1. Porter's Analysis
      • 3.4.1.1. Bargaining power of the suppliers
      • 3.4.1.2. Bargaining power of the buyers
      • 3.4.1.3. Threats of substitution
      • 3.4.1.4. Threats from new entrants
      • 3.4.1.5. Competitive rivalry
    • 3.4.2. PESTEL Analysis
      • 3.4.2.1. Political landscape
      • 3.4.2.2. Economic and Social landscape
      • 3.4.2.3. Technological landscape
      • 3.4.2.4. Environmental landscape
      • 3.4.2.5. Legal landscape

Chapter 4. Consumer Behavior Analysis

  • 4.1. Demographic Analysis
  • 4.2. Consumer Trends & Preferences
  • 4.3. Factors Influencing Buying Decisions
  • 4.4. Consumer Product Adoption Trends
  • 4.5. Observations & Recommendations

Chapter 5. Mouth Freshener Market: Type Estimates & Trend Analysis

  • 5.1. Segment Dashboard
  • 5.2. Mouth Freshener Market: Type Movement Analysis, USD Million, 2023 & 2030
  • 5.3. Spray
    • 5.3.1. Spray Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 5.4. Mint Candies
    • 5.4.1. Mint Candies Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 5.5. Gum
    • 5.5.1. Gum Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 5.6. Others
    • 5.6.1. Others Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 6. Mouth Freshener Market: Distribution Channel Estimates & Trend Analysis

  • 6.1. Segment Dashboard
  • 6.2. Mouth Freshener Market: Distribution Channel Movement Analysis, USD Million, 2023 & 2030
  • 6.3. Retail Stores
    • 6.3.1. Retail Stores Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 6.4. Online Stores
    • 6.4.1. Online Stores Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 7. Mouth Freshener Market: Regional Estimates & Trend Analysis

  • 7.1. Mouth Freshener Market Share, By Region, 2023 & 2030, USD Million,
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. North America Mouth Freshener Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.2.2. U. S.
      • 7.2.2.1. U. S. Mouth Freshener Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.2.3. Canada
      • 7.2.3.1. Canada Mouth Freshener Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.2.4. Mexico
      • 7.2.4.1. Mexico Mouth Freshener Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 7.3. Europe
    • 7.3.1. Europe Mouth Freshener Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.3.2. UK
      • 7.3.2.1. UK Mouth Freshener Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.3.3. Germany
      • 7.3.3.1. Germany Mouth Freshener Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.3.4. France
      • 7.3.4.1. France Mouth Freshener Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.3.5. Italy
      • 7.3.5.1. Italy Mouth Freshener Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.3.6. Spain
      • 7.3.6.1. Spain Mouth Freshener Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 7.4. Asia Pacific
    • 7.4.1. Asia Pacific Mouth Freshener Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.4.2. China
      • 7.4.2.1. China Mouth Freshener Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.4.3. India
      • 7.4.3.1. India Mouth Freshener Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.4.4. Japan
      • 7.4.4.1. Japan Mouth Freshener Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.4.5. Australia
      • 7.4.5.1. Australia Mouth Freshener Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.4.6. South Korea
      • 7.4.6.1. South Korea Mouth Freshener Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 7.5. Latin America
    • 7.5.1. Latin America Mouth Freshener Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million), (Volume in Kilotons)
    • 7.5.2. Brazil
      • 7.5.2.1. Brazil Mouth Freshener Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 7.6. Middle East and Africa
    • 7.6.1. Middle East and Africa Mouth Freshener Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.6.2. UAE
      • 7.6.2.1. UAE Mouth Freshener Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 8. Competitive Landscape

  • 8.1. Recent Developments & Impact Analysis by Key Market Participants
  • 8.2. Company Categorization
  • 8.3. Company Heat Map Analysis
  • 8.4. Company Profiles
    • 8.4.1. Johnson & Johnson
      • 8.4.1.1. Participant's Overview
      • 8.4.1.2. Financial Performance
      • 8.4.1.3. Product Benchmarking
      • 8.4.1.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 8.4.2. Mars, Incorporated
      • 8.4.2.1. Participant's Overview
      • 8.4.2.2. Financial Performance
      • 8.4.2.3. Product Benchmarking
      • 8.4.2.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 8.4.3. The Hershys Company
      • 8.4.3.1. Participant's Overview
      • 8.4.3.2. Financial Performance
      • 8.4.3.3. Product Benchmarking
      • 8.4.3.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 8.4.4. Kraft Foods Inc.
      • 8.4.4.1. Participant's Overview
      • 8.4.4.2. Financial Performance
      • 8.4.4.3. Product Benchmarking
      • 8.4.4.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 8.4.5. Perfetti Van Melle
      • 8.4.5.1. Participant's Overview
      • 8.4.5.2. Financial Performance
      • 8.4.5.3. Product Benchmarking
      • 8.4.5.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 8.4.6. Lotte
      • 8.4.6.1. Participant's Overview
      • 8.4.6.2. Financial Performance
      • 8.4.6.3. Product Benchmarking
      • 8.4.6.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 8.4.7. Haribo GmbH & co.
      • 8.4.7.1. Participant's Overview
      • 8.4.7.2. Financial Performance
      • 8.4.7.3. Product Benchmarking
      • 8.4.7.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 8.4.8. MidasCare
      • 8.4.8.1. Participant's Overview
      • 8.4.8.2. Financial Performance
      • 8.4.8.3. Product Benchmarking
      • 8.4.8.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 8.4.9. Dabur Binaca
      • 8.4.9.1. Participant's Overview
      • 8.4.9.2. Financial Performance
      • 8.4.9.3. Product Benchmarking
      • 8.4.9.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 8.4.10. Mondelez United Kingdom
      • 8.4.10.1. Participant's Overview
      • 8.4.10.2. Financial Performance
      • 8.4.10.3. Product Benchmarking
      • 8.4.10.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives