![]() |
市場調査レポート
商品コード
1571745
カールアイロンの市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別、用途別、流通チャネル別、地域別、セグメント予測、2024年~2030年Curling Irons Market Size, Share & Trends Analysis Report By Product (Curling Tongs, Curling Wands) By Application (Commercial, Residential), By Distribution Channel (Supermarkets& Hypermarkets), By Region, And Segment Forecasts, 2024 - 2030 |
||||||
カスタマイズ可能
|
カールアイロンの市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別、用途別、流通チャネル別、地域別、セグメント予測、2024年~2030年 |
出版日: 2024年09月26日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 80 Pages
納期: 2~10営業日
|
Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、世界のカールアイロン市場規模は2024年から2030年にかけてCAGR 7.8%を記録し、2030年には68億2,000万米ドルに達すると予測されています。
デジタルで正確な熱と速度の調節が可能なヘアスタイリングツールや、熱からの保護を強化するビタミンコーティングが、成長に寄与しています。さらに、手頃な価格のグルーミング製品やヘア家電への嗜好の高まりが、予測期間中の同製品の成長をもたらすと予測されています。
急速な技術の進歩は、カールアイロンの需要を促進すると予想されます。より速い加熱時間と360度のカールオプションを備えたデジタル制御家電のイントロダクションは、製品の機能を進化させ、消費者を引き付けると予想されます。例えば、T3 Micro Inc.はTWIRL 360を提供しているが、これはデジタルT3シングルパス技術を組み込んだ自動回転式カールアイロンで、温度を均一に保ち、完璧なカールを形成します。
イノベーションと製品機能の追加導入も成長を促進すると予想されます。例えば、レブロン社のニュートリフュージョンラインは、3種類のカールアイロンと1種類のストレートアイロンを提供し、髪のコンディショニングを助け、モリンガとマカダミアが髪の自然な光沢を保護します。2018年10月、ダイソンは新しいヘアスタイリング製品「Airwrap Styler」を発売しました。この製品は、気流と少ない熱量で髪を簡単にカール、ウェーブ、スムース、ドライにすることができます。ファッション・インフルエンサーやオンライン・ヘアスタイリング・チュートリアルの人気の高まりは、カール・アイロンの需要をさらに促進すると予想されます。美容ブランドは、美容ブロガー、ファッション・インフルエンサー、有名人を通じて消費者を惹きつけることに注力しています。
製品別では、カーリングトングが2023年の市場をリードしました。手動による熱調整などの高度な機能が、今後数年間は製品需要を牽引すると予想されます。セラミック、シンプルメタル、トルマリンなどの異なる素材がヒーティングプレートに使用され、毛束を保護し、ダメージをなくします。この要因は、一般消費者だけでなく、プロの間でカールアイロンの受け入れを後押しすると予想されます。
住宅用途セグメントは、2024年から2030年にかけて8.2%のCAGRで最も急速に拡大すると予測されています。家庭でのスタイリング用に低価格のセルフグルーミング器具を好む傾向が高まっており、これが成長の原動力になると予想されます。また、旅行や観光の増加により、消費者は携帯用電化製品を購入するようになり、これが予測期間中の同分野の成長を後押しすると予測されています。例えば、Conair CorporationはConair MiniPRO Cordless 3/4-Inch Ceramic Curling Ironを旅行用に提供しています。
北米は世界のカールアイロン市場を独占し、2023年には35.00%の収益シェアを占めました。同地域にはヘアスタイリストが多いことも、業務用セグメントからのカールアイロン需要を促進すると予想されます。これを考慮すると、テキサス州では2017年に45000人以上がヘアスタイリスト業界で雇用されています。したがって、この地域市場は予測期間中に大きな成長を示すことになります。
The global curling irons market size is expected to reach USD 6.82 billion by 2030, registering a CAGR of 7.8% from 2024 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. Availability of hair styling tools offering digitally precise heat and speed adjustments along with vitamin coatings for better protection from heat is contributing to the growth. In addition, the rising preference for affordable grooming products and hair appliances is projected to result in the growth of the product over the forecast period.
Rapid technological advancements are anticipated to drive the demand for curling irons. The introduction of digitally-controlled appliances with faster heating times and a 360-degree curling option has advanced the product features, which is expected to attract consumers. For instance, T3 Micro Inc. offers TWIRL 360, which is an auto-rotating curling iron incorporating Digital T3 SinglePass technology to maintain even temperature and to form flawless curls.
Innovation and introduction of additional product features are also expected to fuel the growth. For instance, the Nutrifusion line by Revlon, Inc. offers three curling irons and one straightener to help hair conditioning, with moringa and macadamia to protect the natural luster of hair. In October 2018, Dyson launched a new hair styling product, the Airwrap Styler. The product can be used to easily curl, wave, smooth, and dry hair with the help of air currents and a low amount of heat. The rising popularity of fashion influencers and online hairstyling tutorials is anticipated to further propel the demand for curling irons. Beauty brands are focusing on engaging consumers through beauty bloggers, fashion influencers, and celebrities.
In terms of product, curling tongs led the market in 2023. Advanced features such as manual heat adjustments are expected to drive the product demand in the forthcoming years. Different materials, such as ceramic, simple metal, and tourmaline are used in the heating plate to protect hair strands and to eliminate damage. This factor is expected to boost the acceptance of curling irons among professionals as well as regular consumers.
The residential application segment is projected to expand at the fastest CAGR of 8.2% from 2024 to 2030. Rising preference for low cost self-grooming appliances for at-home styling is expected to drive the growth. Also, increased travel and tourism activities encourage consumers to buy portable appliances, which in turn is projected to boost the segment growth over the forecast period. For instance, Conair Corporation provides Conair MiniPRO Cordless 3/4-Inch Ceramic Curling Iron compatible with traveling.
North America dominated the global curling irons market, accounting for a 35.00% revenue share in 2023. The presence of a high number of hair-stylists in the region is also expected to drive the demand for curling irons from the commercial application segment. To put this into perspective, over 45000 people in Texas were employed in the hairstylist industry in 2017. Thus, the regional market is poised to witness significant growth during the forecast period.